maanantai 4. heinäkuuta 2011

Kesälomailua

Kesälläkin kauneushoitola on kaikkina arkipäivinä auki. Lomailemme Marin kanssa vuoron perään. Minä olen heinäkuun alussa, ja Mari heinäkuun puolesta välistä eteenpäin. Liike on auki klo 10.00-17.00, mutta iltaisinhan olemme yleensä paikalla vielä klo 19.00 tai 20.00.

Olen aina pyrkinyt pitämään kunnon lomat, vaikka yrittäjä olenkin. Mielestäni moni yrittäjä tekee itselleen ja yritykselleen suurta hallaa, kun jättää lomat väliin. Terveys kärsii, ja ei kenenkään luovuus myöskään uudistu, jos ei pidä taukoja ja lomia. Yrittäjyys tarvitsee aina luovuutta, muuten ei yritys mene eteenpäin. Aina kun olen ollut pidemmällä lomalla, niin tulen jo innoissani töihin, mielessäni monta uutta ideaa, mitä voisi tehdä.

Yleensä lähden johonkin ulkomaille, niin kuin moni muukin yrittäjä, silloin lyhytkin loma tuntuu virkistävämmältä. Kerran vuodessa yritän saada pidettyä kaksi viikkoa peräjälkeen, niin se on tarpeeksi pitkä katkaisu työrupeamaan. Sen lisäksi pidän pari viikon taukoa, ja muutaman pidennetyn viikonlopun.

Onneksi nykyään on näitä halpalentoyhtiöitä, esimerkiksi Norwegian Shuttle ja Ryanair, heiltä saa todella halpoja lentoja. Netistä löytyy hyvin tarjoushotelleja, niin viikonloppu jossain Euroopan kaupungissa ei enää maksa paljon mitään. Pidennetty viikonloppu ulkomailla korvaa sen, ettei ole mahdollisuutta moniin pitkiin lomiin.

Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän tarvitsee lepoa, ja katkoa työhön. Olen jo itsekin miettinyt, että ehkä alan kohta pitää kolmen viikon kesäloman kerralla. Olen 31-vuotisen yrittäjäurani aikana ollut kaksi kertaa kolmen viikon lomalla. Milleniumin kunniaksi, ja sillon, kun Hertta kissa tuli pikkupentuna meille. Pitäisiköhän taas hankkia kissavauvoja, niin olisi syy jäädä kolmenviikon lomalle?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti