keskiviikko 25. helmikuuta 2015

Kertokaa mielipiteenne!

Dermalogicalta on tullut uusi tuoteopas pariviikkoa sitten ja siinä on nyt kaikki uudetkin tuotteet. Laitamme sitä mukaan kaikkiin verkkokauppapaketteihin ja hoitolassa käyville asiakkaille. Eräs asiakas tuli ostoksille ystävättärensä kanssa ja annoin hänellekin tuoteoppaan ja muutamia näytteitä. Hän kysyi onko tuotteista olemassa hinnastoa. En ollut tullut ajatelleeksi sitä ollenkaan, vaan neuvoin häntä käymään verkkokaupan sivuilla, niin sieltä löytyy hinnat.

Minua alkoi vaivaamaan, että olisiko parempaa palvelua, jos tuoteoppaan lisäksi saisi ihan lista kaikista tuotteista ja niiden hinnoista. Tähän asti minulla on ollut tunne, että asiakkaat ovat hyvinkin selvillä Dermalogican hinnoista. Laki vaatii, että hoitohinnasto pitää olla selvästi näkyvillä ja se onkin meidän kassapöydällä. Olisiko se parempaa palvelua, jos voisimme antaa asiakkaalle mukaan hoitohinnaston? Itselleni tulee helposti sellainen tunne, että olen tyrkyttämässä jotain, kun koko ajan esittelen hintoja. Sitä yritämme Marin kanssa välttää viimeiseen asti ettei kukaan koe, että heille myydään väkisin, tai tyrkytetään jotain.

Teemme aina uudelle asiakkaalle kotihoitotuotereseptin ja siihen laitamme aina hinnat, koska totta kai hinta on tärkeä tekijä ostopäätöksen teossa. Pitäisiköhän meillä olla myös jaettavana esitteitä missä olisi tarkempaa kuvausta meidän hoidoista? Toisaalta tuntuu, että lähes kaikki asiakkat ovat käyneet niin vuosikausia, että hoidot ovat heille selviä. Kertokaa nyt mielipiteenne ja laittakaa myös muita ideoita, tai epäkohtia joita huomaatte. Itse sokeutuu omalle työlleen eikä enää näe puuttuvia asioita asiakkaan näkökulmasta.

4 kommenttia:

  1. Itse olen kyllä saanut hinnat tietooni verkkokaupasta. Nehän oppii aika äkkiä ainakin suurin piirtein, kun kerran katsoo. Ja jos jossakin voi välttää paperia, olen tyytyväinen.

    Leena

    VastaaPoista
  2. Kiitos mielipiteestäsi. Kyllähän nykyisin netti on jo niin monien käytössä, että tervittava tieto osataan hakea. Yritän myös aina laittaa näihin blogijuttuihin tuotteiden hinnat ettei niitä tarvitse erikseen hakea.
    Kertokaa muutkin mielipiteitänne.
    Inkeri

    VastaaPoista
  3. Hei
    Ehkäpä yhtenä vaihtoehtona voisi olla tarjota uusille asiakkaille hinnastoa mukaan ja tehdä päätös jatkosta saatujen kokemusten pohjalta

    VastaaPoista
  4. Säästetään luontoa ja yritetään välttää niiden paperiversioden turhaa tulostamista. Verkkokaupasta on helppo katsoa tuotekuvaus ja kulloinkin voimassa oleva hinta.

    VastaaPoista