sunnuntai 9. elokuuta 2015

Kasvohoidossa asiakas nukahtaa lähes aina

Palaan taas tähän rentoutumiseen kasvohoidoissa. Kesällä meillä käy eniten aivan uusia asiakkaita ja tuntuu, että jokainen kysyy jossain hoidon vaiheessa onko tähän kukaan koskaan nukahtanut. Vastaus on, että harvemmin kukaan on hereillä koko hoidon ajan. Näin kesäloma-aikaan asiakkaat ovat virkeimmillään ja eivät nukahda heti, mutta marraskuun pimeydessä taju lähtee yleensä vartissa.

Rentoutuminen ja olotila unen rajamailla on erittäin tärkeää stressin poistamiseen. Mielestäni kasvohoidon yksi tärkeä osa on tämä henkinen puoli. Hoidon pitää tuottaa mielihyvää ja rauhoittaa mieltä ja ruumista. Haluaisin pitää hoitolani hyvänä keitaana pahassa maailmassa johon voi tulla pakoon tosi elämää ja sulkea oven takanaan. Jokainen tarvitsee pysähtymistä ja aivojen nollaamista. Voisin nimittää kasvohoitoa miniretriitiksi, jossa ihminen voi sulkeutua omaan maailmaansa puoleksitoistatunniksi. Silloin, kun ei ole hiljentymistarvetta juttelen ihan mielelläni ja tuossa ajassa ehtii jutella sekä rentoutuakin. Yritän mukautua aina asiakkaan tilanteeseen ja kuulostelen millä mielellä ihminen on. Itse ärsyynnyn, kun hieroja, tai kampaaja papattaa omia asioitaan koko ajan, kun itse haluaisin rentoutua ja olla hiljaa.

Joskus asiakkaat pahoittelee, että kuormittavat minua liikaa omilla suruillaan. Se ei pidä paikkaansa, vaan osaan asennoitua jo niin etten jää suremaan toisten huolia. Pidän tarkkaan huolen vaitiolovelvollisuudesta ja ikinä ei tarvitse pelätä, että kertoisin jonkun asioita eteenpäin. Joskus voi helpottaa, kun saa purkaa huolensa jollekin ulkopuoliselle ja minä kuuntelen mielelläni. Ikinä en ole kokenut rasittuneeni asiakkaan kuuntelemisesta. Olen todella kiinnostunut ihmisistä ja eri ihmisten tavoista ajatella. Koen aina suurta mielenkiintoa asiakkaiden tekemisiä kohtaan. En halua olla utelias enkä ilkeämielisesti kiinnostunut, mutta olen oppinut paljon elämästä pysyhtymällä kuuntelemaan eri ihmisten kokemuksia.

Voitte siis itse valita miten rentoudutte kasvohoidossa. Kertokaa aina, jos haluatte lisää peittoa, tai on liian kuuma, tai pitää päästä vessaan. Te maksatte siitä hoidosta ja teidän pitää saada kaikkein parasta. Älkää kainostelko ilmaista mikä lisäisi hoidon mukavuutta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti