tiistai 17. tammikuuta 2017

Kosmetiikan säilyvyys on hyvä

Määrätyin ajoin nousee yleiseen keskusteluun kosmetiikan pilaantuminen ja säilytysaika. Naiset ovat tottuneita katsomaan ruokatarvikkeista milloin on viimeinen myyntipäivä, niin kuin teen itsekin. Helposti tulkitaaan kaikki numerosarjat kosmetiikassa viimeiseksi myyntipäiviksi.

Kosmetiikassa ei tällaista viimeistä myyntipäivämerkintää ole. Dermalogica noudattaa eu:n määräämiä lakeja ja laki vaatii, että ainoastaan uv-suojan sisältävät tuotteet merkitään milloin on viimeinen käyttöön otto päivä jolloin aurinkosuoja on vielä luotettava. Tämä viimeinen käyttöön otto päivä tarkoittaa, että tuo tuote ehditään vielä käyttämään loppuunkin ennen suojan haihtumista. Pilaantunut ja vanhentunut kosmetiikka ei ole kovinkaan suuri ongelma, koska harvoin kukaan käyttää pilaantunutta kosmetiikkaa, kun se haisee jo epämiellyttävälle. Kosmetiikan käyttöikä on myös pitkä ja se ei kovin äkkiä pilaannu. Nyrkkisääntönä pitäisin, että avaamaton sinetöity tuote säilyy 3-4 vuotta ja avattu noin 6-18 kk. Pilaantuneen kosmetiikan tunnistaa pahasta eltaantuneesta hajusta. Iholle ei yleensä ole mitään haittaa tästä pilaantumisesta, mutta harmillista rahan menoa se on.

Viime aikoina on noussut esiin verkkokaupat joissa saa vain lyhyen käyttöajan omaavia tuotteta. Minulle on suuri yllätys, kun terveystarkastaja halusi tietää missä säilytämme verkkokaupan tuotteita. Meille ei ollut tullut mieleenkään pitää niitä muualla, kuin muiden asiakkaiden tuotteita. Moni verkkokauppa ostaa edullisesti hoitoaineita tukusta ja niissä on juuri viimeiset myyntipäivät menossa. Agressiivisella markkinoinnilla ne saadan asiakkaalle ennen viimeistä myyntipäivää. Minusta tämä on aivan törkeää asiakkaita kohtaan. Yleensä hyvä voide riittää todella pitkiä aikoja, niin että sen taatusti pystyy käyttämään loppuun.

Omassa firmastani kerron että olen hionnut tämän tuotteiden liikkuvuuden huippuunsa. Meillä ei juurikaan mikään tuote seiso hyllyssä paria viikkoa kauempaa.tunnen hyvin asiakkaani ja pystyn aavistelemaan mitä tuotteita he seuraavaksi tarvitsevat. Samoin pystyn arvioimaan mikä tuote hyödyttäisi asiakkaita eniten Tähtitarjouksena. Voitte siis taatusti luottaa siihen ettei meillä ole myynnissä vanhoja tuotteita.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti