Kerron taas millaista asiakaspalautetta olen saanut, kun se mietityttää minua niin kovasti. Olen alkanut pohtimaan onko ihmiset entistä vaativampia ja päästävät suustaan ilkeyksiä paljon enemmän kuin esimerkiksi kymmenen vuotta sitten.
Palvelua vaaditaan
Negatiivinen palaute koskee aina hoitolan aukioloaikoja ja joidenkin mielestä yrittäjän pitäisi olla jatkuvasti palvelemassa asiakkaita. Nyt sain tulta ja tulikiveä niskaani, kun en ole lauantaisin työssä. Huomasin yhtenä viikonloppuna, että puhelimeeni oli tullut useampia soittoja samasta numerosta. En yleensä vastaa tuntemattomiin numeroihin, koska ne ovat lähes aina jotain kauppiaita.
Hoitolan puhelimen pidän äänettömällä sunnuntain iltapäivään asti ja siinä kohtaa tarkistan onko joku viestitellyt maanantain hoitoajasta.
Heti maanantaiaamuna oma henkilökohtainen puhelimeni soi ja soittaja oli eräs tutuntuttu, joka ei ole ollut ikinä asiakkaanani. Hän kertoi hyvin tuohtuneena olleensa lauantaina tulossa ostoksille, kun tytär oli pyytänyt jotain Youngbloodin tuotetta. Vihainen ihminen kuvaili miten oli seissyt lauantaina oven takana, eikä kukaan tullut avaamaan.
Hän oli soittanut numerotiedusteluun ja saanut henkilökohtaisen numeroni ja siitä hän yritti saada minua kiinni, että tulisin hoitolaan antamaan hänelle tuon tuotteen. Tämä ihminen kyllä tiesi, että asun 25km päässä. Asiakas ihmetteli kovasti olinko kipeä, kun en ollut lauantaina työssä. Kerroin hänelle, että en ole koskaan ollut lauantaisin työssä ja perustelin sen sillä, että teen jo viitenä arkipäivänä 50-60 tuntisen työviikon.
Siitähän vasta riemu nousi, eikä päivittelystä meinannut tulla loppua, koska oli niin käsittämätöntä, etten ollut lauantaina työssä. Sitten hän tivasi miksi en vastannut puhelimeeni viikonloppuna ja selitin hänen soittaneen henkilökohtaiseen numerooni, josta en vastaa vieraisiin numeroihin.
Tämäkin oli ihmettelyn aihe, että oliko minulla eri numero hoitolaa varten. Se sai aikaan piikittelyn, että miten tärkeä ihminen kuvittelen olevani, kun pitää olla kaksi puhelintakin. Kuuntelin aika vaitonaisena soittajan ärhentelyä ja vielä lopuksi hän alkoi tinkimään hinnasta. Hän ilmoitti olettavansa, että annan kunnon alennuksen, kun olen mokannut asiakaspalvelussa ja hän myös piti selviönä, että tuttuna ihmisenä hän on ilman muuta oikeutettu alennuksiin
Asiat voi esittää monella eri tavalla
Kaikki palaute mitä työstäni saan on minulle tärkeää ja mietin perusteellisesti miten palvelisin asiakkaitani paremmin. Nykyisin ei oikeastaan enää tule asiallista palautetta mikä kohdistuisi epäkohtaan mitä en vain ole huomannut.
Paljon puhutaan siitä miten huonosti ihmiset käyttäytyvät nettikirjoittelussa, mutta ilmeisesti tapa leviää kaikkeen kanssa käymiseen. Hyvin helposti uhkaillaan, että asiasta ilmoitetaan jonnekin ylemmälle taholle ja minulla, kun ei ole esimiestä uhataan soittaa kuluttaja-asiamiehelle tai jollekin hoitosarjojeni maahantuojalle. Sekin on vääristynyt, että millaisiin asioihin kuluttaja-asiamies ottaa kantaa. Kuulostaa aika absurdilta, että minua uhkaillaan kuluttaja-asiamiehellä, kun en pidä hoitolaani auki lauantaisin tai työpäiväni pitäisi alkaa kello yhdeksän.
Sitäkin mietin, että luulevatko nämä ihmiset todella, että joku kuluttaja-asiamies ottaisi kantaa siihen ettei aukioloaikani miellytä kyseistä ihmistä. Ihan kuin joillakin ihmisillä olisi kuvitelma siitä, että maailman pitää pyöriä heidän tahtonsa mukaan. Mitkään järkevät perustelut ei riitä näihin hoitolani aukioloaikoihin, vaan ne ovat totaalisesti pielessä, kun heitä ei palvella juuri silloin kun ihmistä itseään huvittaa.
Onneksi minulla on 99,9% ihania vakioasiakkaita joiden kanssa on kiva jutella ja he hyväksyvät vajaamieliset aukioloaikani.
Kosmetologisi Inkeri
⭐️ Ps. Muista osallistua arvontaan! Seuraa ja kommentoi hoitolan uusimpia julkaisuja blogissa (huom. liitä mukaan sähköpostiosoite), Facebookissa ja/tai Instagramissa. Palkintona on 50 euron etukoodi verkkokauppaan, joka arvotaan viikon välein. Seuraavaan arvontaan voit osallistua 29.4.-
5.5.2025.
Facebook ja Instagram eivät ole mukana arvonnassa.
Joko olet liittynyt postituslistalle? Liity nyt ja saat tietoa tarjouksista ja kauneushoitolan tapahtumista! Tilaa uutiskirje tästä
Tuo nyt on mahdollisimman kauniisti sanottuna pelkästään huonoa käytöstä, joka kannattaisi jättää omaan arvoonsa. Käsittämätön juttu.
VastaaPoista