keskiviikko 4. marraskuuta 2015

Hyvät tulokset kasvohoidoissa luo työmotivaatiota

Nykyään puhutaan paljon työmotivaatiosta ja työssä viihtymisestä ja tuntuu, että vähemmistö kokee työnsä mukavana. Pidän itseäni onnekkaana, kun saan tehdä työtä jonka koen itselleni juuri sopivaksi ja saan mielihyvää työstäni. Viihdyn myös työpaikallani, koska työkaveri Mari on tuttu, turvallinen ja mukava. Hänelle voi kertoa huolet ja murheet, mutta myös naurun aiheet. Asiakkaat ovat mukavia ja olen oppinut heiltä hyvin paljon. Olen myös alkanut ajattelemaan miten suuri merkitys työssä viihtymiseen on se, että näen työni tulokset. Kosmetologin työkin voisi olla aika puuduttavaa esimerkiksi silloin, jos asiakkaat vaihtuu yhtenään. Ellei kukaan asiakas tule toista, tai kolmatta kertaa ei näe onko se hoito auttanut.

Tämän vuoden aikana minulle on tullut kymmenkunta uutta asiakasta ja on todella kiva nähdä miten iho paranee ja normalisoituu vaihe vaiheelta. Ehkä kirjoitan liian harvoin miten hyviä tuloksia kasvohoidoilla ja kotihoidon yhdistelmällä saa. Pidän sitä liiankin itsestään selvänä, että 2-3 kasvohoidon jälkeen on nähtävillä selvät muutokset parempaan suuntaan. Uusilla asiakkailla on yleensä kahdenlaista ongelmaa. Toisilla on vielä lähes nelikymppisenä rasvaisuutta, finnejä, punoittelua ja hilseilevää pintakuivuutta. Toinen ryhmä on asiakkaat joilla on atooppista ihottumaa, kuivia kutisevia läiskiä ja punoittavaa couperosaa. Voin kertoa, että noin 95% näistä asiakkaista saa tasapainoisen ja normalisoituneen ihon puolessa vuodessa.

Kummallakin ihotyypillä on hoitomenetelmä lähes sama, mutta ihan eri hoitoaineilla. Yleensä suosittelen, että tehdään 2-3 kasvohoitoa aika peräkkäin noin 2-3 viikon välein. Ensimmäisen hoitokerran jälkeen olisi hyvä, että kotikäytössä olisi muutama Dermalogican hoitotuote jotka valitaan tilanteen mukaan. Kaikkia tuotteita ei tarvitse ostaa kerralla, vaan Dermalogicaan voi siirtyä sen mukaan, kun vanhat hoitotuotteet loppuu. Yleensä asiakkaat hankkii aika pian kaikki tarvittavat Dermalogican tuotteet, kun huomaavat niiden tehon ja miellyttävyyden. Tällaisen tiiviin kolmen kasvohoidon aloitusvaiheen jälkeen pidennetään hoitovälejä noin 4-6 viikon väleihin vuodenajasta ja ihon tilanteesta riippuen. Viimeistään puolenvuoden tehohoidon jälkeen päästään ylläpitohoitoihin joita tehdään 4-12 viikon välein taas tilanteesta riippuen.

On todella suuri ilo nähdä yleensä jo toisella hoitokerralla, että ihon tilanne on aivan muuttunut. Yleensä jo ensimmäisen hoitokerran ja parin viikon kotihoidon jälkeen asiakas itsekin huomaa selvästi, että parempaan suuntaan ollaan menossa. Se motivoi asiakasta kotihoidon tekemiseen ja hyvällä kotihoidolla on suuri rooli ihon parantumisessa. Moni asiakas on myös aika skeptinen hoidon tuloksesta, koska usein he ovat olleet jo monen kosmetologin käsittelyssä ja kokeilleet erilaisia hoitotuotteita. Itselleni on tosi palkitsevaa nähdä, että asiakas on tyytyväinen. Työmotivaatiota lisää, kun huomaa pystyvänsä todella auttamaan toista ihmistä. Ehkä työmotivaationi tekee sen, että paneudun aina perusteellisesti asiakkaan tilanteeseen. Olen vilpittömän kiinnostunut ihosta ja minun ei koskaan tarvitse näytellä innostumistani, vaan se tulee luonnostaan. 

10 kommenttia:

  1. Hei Inkeri, voisitko harkita että tähtituotteena olisi esim. hoitotuotesetti? Putsari,kasvosuihke ja voide?

    VastaaPoista
  2. Kiitos ehdotuksestasi. Olemme sitä Marin kanssa pohtineet, mutta emme oikein pystyneet päättämään mitä asiakkaat siitä tykkäisi. Meidän pitää tietysti hyväksyttää asia Dermalogican maahantuojalla, mutta yleensä he suhtautuvat positiivisesti ehdotuksiimme.
    Se eniten pohdituttaa, että tulisiko siitä liian kallis kertaostos asiakkaalle. Jos pikaisesti lasken niin Ultra Calming Cleanser 250 ml 51€, Ultra Calming Mist 55€ ja esim. Intensive Moisture Balance 50 ml 59€ =165€ ja voisin saada tingittyä siihen Dermalogicalta noin 30-35 euron alennuksen. Kuulostaako se siltä, että haluaisitte sen ostaa? Ongelma tulee ehkä siinä ettei kaikki tarvitse juuri niitä tuotteita yhdessä, tai yhtäaikaa.
    Laittakaa lisää ehdotuksia. Kaikki ideat ovat tervetulleia, koska teitä asiakkaita vartenhan nämä tarjoukset yms.tehdään. Asiakkaan hyöty päätyy aina jossain vaiheessa hyödyksi myös meille.

    Inkeri

    VastaaPoista
  3. Ei kuulosta pahalta summalta alkuunkaan. Uskon että moni ostaisi mielellään useamman tuotteen kerralla. Esimerkikiksi olisi kiva saada vartalonhoitotuotteet settinä ja säästää muutama kymppi..

    VastaaPoista
  4. Minunkin mielestä tuo olisi hyvä idea. Silloin, kun kävin ensimmäisessä hoidossa maaliskuulla olisin ilman muuta ostanut tuollaisen tarjous setin. Samoin nyt, jos joku tuote on loppumassa ja muut voi jäädä jemmaan odottamaan käyttöä.
    Varsinainen asiani oli kertoa oman ihoni paranemisesta. Olen jo nelikymppinen ja aina vaan ihoni pukkasi rasvaa ja näppylää. Talvisin se punoitti ja hilseili ja finnit kukki joukossa olin aivan kaamean näköinen. Olen ollut kasvohoidossa varmaan viidellätoista eri kosmetologilla joillakin useammankin kerran. Yleensä ihan tuloksetta, tai iho oli parempi pari viikkoa ja se siitä. Maaliskuussa päätin taas vaihtaa kosmetologia ja menin Inkerin hoitoon. Ihoni alkoi rauhoittumaan ihan silmissä. Kevään jälkeen on tullut korkeintaan pari finniä ja punoitus ja öljyisyys on ihan poissa. Huokoset ovat myös supistuneet ja iho näyttää tosi hyvältä kevyelläkin meikillä. Käytin koko kesän primeriä meikkinä ja se riitti peittämään tarpeeksi. Voitte uskoa, että olen ikionnellinen. Nyt jäi myös turha rahan meno vääriin rasvoihin ja kasvohoidossa saa todella rahalleen vastinetta.
    Ensimmäisen kerran katson peiliin ilman ahdistusta näkemästäni ja kiitos siitä kuuluu Inkerille!

    H-M

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämäkin on varmasti blogin pitäjän kirjoittama kommentti, en ihan jaksa ymmärtää...

      Poista
    2. Olen nyt muuttanut kommenttien julkaisun siten, että luen kommentin ensin ja sitten päätän julkaistaanko sen.
      Päätin julkaista tämänkin kommentin, koska ihmisellä on vapaus mielipiteisiinsä. Näin myös osoitan, että negatiivisetkin kirjoitukset pääsee läpi.
      Jokainen asiakkaani ja järkevä lukija ymmärtää ettei olisi mitään järkeä kommentoida itse itselleen. Blogin tarkoitus on saada aikaan vuoropuhelua asiakkaiden kanssa pystyäksemme paremmin palvelemaan heitä. Se ei ole vuoropuhelua, että itse kysyy ja itse vastaa.
      En myöskään tiedä millä tavoin pystyisin itse kirjoittamaan tänne anonyyminä, tai toisella nimellä. Heti kun aloitan kommentin, tulee nimeni esiin. Ehkä sen voi jotenkin sivuuttaa, mutta minä en sitä osaa, eikä ole tarvetta opetella.

      Nyt siis on aika lopettaa nämä kommentit, että esiintyisin jonain muuna.


      Inkeri

      Poista
  5. Suurin osa näistä kiitoksista ja kehuista on blogin pitäjän itsensä kirjoittamia. Kuka asiakas ehdottelisi jotain könttäostosta, joka maksaa mansikoita. Enkä edes usko, että joku kauneushoitola pyörii muka ikuisuuksia samojen asiakkaiden käynneillä. Kyllä ihmiset haluaa vaihtaa kosmetologia ja kokeilla mitä on tarjolla.
    Blogin pitäjälle tiedoksi ettei kaikki ole niin sinisilmäisiä, että luulevat jokaista kommenttia aidoksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anonyymi, tunnutpa tietävän hyvin, mitä asiakkaat haluavat.

      Minulla ainakaan ei ole minkäänlaista tarvetta vaihtaa kosmetologia, kun kerran hyvää etsin vuosikausia ja viimein löysin. Kuten olen lukuisia kertoja kertonut, käyn Inkerillä melkein puolentoista tunnin matkasta. Pitkästä matkasta huolimatta haluan käydä juuri täällä.

      Nanolift on paras koskaan kokemani hoito ja Dermalogica paras ja monipuolisin ihonhoitosarja. Hoitolan työntekijöiden, Inkerin ja Marin, asenne ja ammattitaito ovat parasta laatua. Ja trust me, minulla on näkemystä näistä asioista.

      Leena




      Poista
    2. Kaikkea sitä ihmisen päässä liikkuu, kun pitää tuossa ilkeämielisessä kommentissa päästää koko katkeruus valloilleen. Suurin osa järkevistä kuluttajista käy samalla kosmetologilla koko ikänsä, jos kerran hyvä on löytynyt. Kosmetologi menee jopa "perintönä" niin, kuin omalla kohdallani. Äitini käy Inkerillä ja kohta vien nyt 11-vuotiaan tyttäreni teinipuhdistukseen. Itse olen ollut asiakkaana viisitoistavuotiaasta enkä halua kosmetologia vaihtaa. Välillä kuulee työkavereilta sen verran kauheita kokemuksia kasvohoidosta satunnaisen kosmetologin käsissä.
      Valitse sinäkin itsellesi vakio kauneushoitola ja rentoudu kasvohieronnassa, niin tulee parempi mieli.
      Katja

      Poista
  6. Parempi on ettei toi räksyttävä kommentoija mene kiusaamaan ketään kosmetologia. Kannattaisi hankkia vakituinen psykiatri.

    VastaaPoista