tiistai 30. marraskuuta 2010

Toisinajattelija

Olen viime päivinä törmännyt useaan otteeseen käsitykseen, että koska olen kosmetologi en hyväksy meikkamatonta naista. En todellakaan ymmärrä mistä tämä käsitys johtuu, toivottavasti ei ainakaan siitä, että ammattikunnassani olisi ihmisiä jotka pitävät meikkaamista pakollisena.


Oikeastaan en ole koskaan edes tullut ajatelleeksi kuka ystävistäni tai asiakaistani meikkaa tai on meikkaamatta.
Nyt kuitenkin pohdin vakavasti mistä tallainen käsitys kosmetologeista on tullut. Olen viime viikkoina tavannut yritysasioissa uusia kivoja ihmisiä jotka eivät ole asiakkaitani ja eivät ole käyneet juurikaan ihonhoidoissa. Useammalta heistä olen kuullu t tai sivulauseesta ymmärtänyt, että he odottavat minun paheksuvan etteivät he koskaan ehdi tai viitsi meikata .Sitten kun asia otetaan puheeksi he suorastaan hämmästyvät ettei minua kiinnosta tipan tippaa haluaako joku meikata vai ei. Se todellakin on ihmisen oma asia eikä muuta käsitystäni ihmisestä mitenkään.

Meidän kauneushoitolan työasenteessa ihonhoito on etusijalla ja jos asiakas haluaa ja on kiinnostunut meikkituotteista toki me ne neuvomme. Hoitolassamme on myynnissä erinomainen mineraalimeikkisarja YOUNGBOOD. Emme kuitenkaan sitä kenellekkään tyrkytä.

Ehkä olen toisinjattelija ammattikunnasani, mutta minun silmissäni ihmisen arvo ei ole siinä käyttääkö hän meikkiä vai. Meille on tervetulleita kaikki asiakkaat riippumatta  meikistä ja meikkaamattomuudesta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti