lauantai 26. syyskuuta 2015

Rasvainen iho muuttuu iän myötä pintakuivaksi

Teini-iän acne ja finniongelmista kärsineet ovat usein rasva-jaöljykammoisia. Heitä on hyvin vaikea vakuttaa, että nelikymppisenä iho on jo aivan toisenlainen ja rasvoittuvan ihon hoitotuotteet pitää vaihtaa toisenlaisiin. Sanoisin, että noin 90% asiakkaista joilla on ollut teini-iän acneongelma kärsii nelikymppisenä kuivuudesta, hilseilystä ja ihonpinnan kireydestä. Tietysti on pieniryhmä asiakkaistani joiden iho iän myötä tasapainottuu eikä kuivu liikaa.

Siinä vaiheessa, kun ihon rasvoittuminen kääntyy pintakuivuuteen on erittäin vaikea motivoida asiakasta käyttämään kosteuttavia hoitotuotteita. Pelko finneistä on niin suuri asia, että heidän on vaikea uskoa ettei kosteuttava voide aiheuta finnejä ja rasvoittumista. Kaikki Dermalogican tuotteet ovat vesiliukoisia ja ne eivät missään tapauksessa tuki ihoa. Näen aika usein uuden asiakkaan kohdalla, että iho on ärtynyt ja näppyläinen liiasta kuivuudesta. Moni käyttää nelikymppisenä aivan samoja tuotteitta, kuin parikymppisenä. Kosmetiikkasarjat saattaa muuttua, mutta edelleen valitaan rasvaisen ihon tuotteet. Pahasti kuivunut iho saattaa reagoida myös näppylöillä ja iho tulee ärtyneen punakaksi. Iho myös tuntuu todella kurjalta. Se kiristää, kuitisee ja kirvelee eikä mikään meikki levity kunnolla ja peitä epätasaisuutta. Ellei ihoa saada kosteutettua päädytään ihotautilääkärille ja kortisonivoiteisiin.

Olen nähnyt kymmeniä kertoja miten nopeasti iho rauhoittuu ja paranee, kun se saa kosteutta ja suojaa. Jo sekin helpottaa paljon, että kuivattavat kotihoitotuotteet jätetään pois käytöstä. Todella harva yli nelikymppinen hyötyy enää geelimäisistä rasvoittuvan ihon puhdistusaineista ja kasvovesistä. Tehokkain apu kotikäyttöön on Skin Hydrating Booster (94€), joka on Dermalogican kosteuttavin hoitoaine. Silloin, kun iho on jo suorastaan rohtunut Skin Hydrating Booster on "balsamia haavoille". Se sisältää hyaluronia, joka on kaikista kosteuttavin raaka-aine. Puhdistukseen suosittelen Precleansea (55€) ja sen pariksi Ultra Calming Cleanseria (250ml 51€, 500ml 74€). Jo näillä kolmella tuotteella saadaan tilanne muuttumaan täysin.

Suosittelen, että nelikymppisenä kannattaa pysähtyä miettimään onko kotikäytössä olevat tuotteet varmasti oikeat sillä hetkellä. Toivoisin, että kotihoitotuotteet valittaisiin asiantuntijan kanssa yhdessä ettei tulisi virheostoksia. Me Marin kanssa autamme mielellämme tuotteiden valinnoissa ja neuvomme oikeita kotihoitotuotteita. Meille olette tervetulleita ostoksille, vaikka ette kasvohoidoissa kävisikään. Me emme ala ensimmäiseksi tuputtamaan hoitoja, vaan pyrimme kuuntelemaan asiakasta niin, että hänen tarpeensa tulee huomioitua.

3 kommenttia:

  1. Luen blogiasi vähintään kerran viikossa ja arvostan suuresti kykyäsi kirjoittaa. Hienoa on myös se, että jaat ammattiosaamistasi ilmaiseksi lukijoille.

    Ihmetyksen aihe on nämä epäasialliset negatiiviset kommentit. Eritoten minua yrittäjä ärsyttää tuossa uuden retinolituotteen esittelyssä, jonkun arviointi työvälineesi Dermalogican laadusta ja hinnasta. Sellaiset kommentit eivät kuulu yrityksen omille sivustoille, vaan jossain Suomi24 palstoilla voi purkaa omia mielikuviaan. Suosittelen jopa, että poistaisit osan näistä perusteettomista kommenteista.

    Mielestäni on selvä ero millaisia kommentteja laitetaan asiantuntijablogiin, tai näihin lukuisiin nuorison ylläpitämiin kauneusblogeihin. On täysin eri asia kirjoittaa ammattitekstiä, niin kuin Inkeri tekee. Ne eivät ole mutu-kokemuksia eikä mielipiteitä, niin harrastajablogeissa on. Epäasialliset negatiiviset kommentit yrityksen sivustoilla vaurioittaa aina yritystä.
    Suurin osa epäasiallisista kommenteista onkin niin sapekkaita ja henkilöön, ei asiaan kohdistuvia, että ehkä tarkoitus onkin vahingoittaa yrityksesi hyvää mainetta.
    Millaisia ajatuksia muille lukijoille tulee mieleen?

    Liisa, tilitoimistoyrittäjä

    VastaaPoista
  2. Samoja ajatuksia on minukin mieleeni tullut, kuin edellisessä kommentissa. Asiallisessa asiantuntijablogissa pitäisi myös kommenttien pysyä asiallisena.

    Hinta on tietysti aina tärkeä asia jokaiselle ja ilman muuta sitä kysytään. Hintojen arvostelu ei kuulu yrityksen sivuille. Harva kuluttaja tulee ajatelleeksi ettei jälleenmyyjä voi hinnoille mitään. Missään tuotteessa ei jälleenmyyjä päätä kokonaan tuotteen ulosmyyntihintaa.

    Ilkeitä kommenteja on ollut silloin tällöin, mutta Inkeri vastaa niihin todella taitavasti. Vastauksista ei ainakaan näy onko hän suuttunut, tai pahoittanut mielensä asiattomuuksista. Toivoisin, että nämä ilkeämieliset kommentit loppuisi ja känkkäränkkä siirtyisi lukemaan muita blogeja. Itse olen päätynyt siihen, että ränkkääjä on yksi ja sama ihminen joka kerta.
    Hyvää jatkoa sinne Hämeenlinnaan!

    Ullis

    VastaaPoista
  3. Kaikki känkkäränkät saa mennä nurkkaan häpeämään. Ellei ole mitään rakentavaa sanomista, niin yrityksen sivustoille ei saa tulla ilkeilemään.

    VastaaPoista