Olemme kesän mittaan saaneet lukuisia kysymyksiä sähköpostiimme eri iho-ongelmista, tai pyyntöjä hoitotuotenäytteistä. Kysymys määrä on nyt sellainen etten millään pysty niihin vastaamaan. Tunnen huonoa omaatuntoa siitä, kun sähköpostit jää vastausta vaille, mutta työaikani on rajallinen.
Tämä blogi on koko Suomen luettavana ja siksi näitä sähköposteja tulee ympäri Suomea. Enkä voi jokaiselle selittää miksi en nyt vastaa. Teen hyvin mielelläni hoitosuosituksia ihmisille, jos aika sen sallisi. Siksi toivonkin, että kysymykset tulisi tänne blogiin. Täällä ei kommentteja ja kysymyksiä ole liiaksi asti ja silloin vastauksestakin hyötyisi moni muukin lukija. Osan kysymyksiä voi osoittaa Dermalogican maahantuojan PR-Cosmeticin asiakaspalveluun. Se on huomattavasti isompi firma, kun minun kauneushoitolani ja heillä on palkattua henkilökuntaa ihan tätä varten. Esimerkiksi erilaiset raaka-aineiden yksityiskohdat, tai muiden kaupunkien Dermalogica hoitolat selviää heidän kauttaan nopeammin.
Näiden näytteiden kanssa tilanne on aika vaikea. Saamme lukuisia pyyntöjä joissa ihmiset pyytää lähettämään heille näytteitä. Sitä emme pysty tekemään, koska jokainen näyte maksaa meille. Vaikka ne ovat niin sanotusti ilmaisnäytteitä, niin jokainen tietää ettei ilmaisia asioita ole olemassa. Näytepussien hinnat ovat meille 0,50-4,00€ ja saamme ostaa niitä tilausmääriemme mukaan. Niitä ei siis ole meilläkään rajattomasti, vaan tuo meille myytävä määrä on määrätty prosentti juuri sen tuotteen ostomäärästä. Joudumme rajoittamaan näytteiden antamisen vaan meidän omille asiakkaille. Annamme myös niitä kokeiltavaksi, jos joku poikkeaa meillä hoitolassa, koska heitä ei ainakaan vielä ole kovinkaan montaa. Siitä en tykkää, jos joku käyttää pelkkiä näytteitä ja käy yhtenään pyytämässä lisää. Koen sen pienen yrityksen hyväksi käyttönä, koska näytteiden tarkoitus on olla kokeilupakkauksia. Niiden avulla asiakas voi ensin testata ja tutustua kyseiseen tuotteeseen. Annan näytteitä mielelläni tähän tarkoitukseen ja voitte kertoa käydessänne, tai verkkokauppaostoksen yhteydessä mitä haluaisitte kokeilla.
Meidän asiakkaidemme sähköposteihin tietysti vastaamme ja myös verkkokauppa-asiakkaiden. Verkkokauppamme on sen verran pieni, että tilaajat ovat tulleet jo nimeltään tutuksi. Jos asiakkaillemme tulee kysyttävää kasvohoidoista, tai tuotteista niin soittakaa, tai laittakaa sähköpostia. Koen tämän vaikeaksi asiaksi itselleni, koska haluaisin auttaa ja palvella kaikkia, mutta se ei todellakaan ole käytännössä mahdollista. Tehkää sen sijaan kysymyksenne tänne blogiin, niin yritän vastata parhaani mukaan.
Tämä blogi on koko Suomen luettavana ja siksi näitä sähköposteja tulee ympäri Suomea. Enkä voi jokaiselle selittää miksi en nyt vastaa. Teen hyvin mielelläni hoitosuosituksia ihmisille, jos aika sen sallisi. Siksi toivonkin, että kysymykset tulisi tänne blogiin. Täällä ei kommentteja ja kysymyksiä ole liiaksi asti ja silloin vastauksestakin hyötyisi moni muukin lukija. Osan kysymyksiä voi osoittaa Dermalogican maahantuojan PR-Cosmeticin asiakaspalveluun. Se on huomattavasti isompi firma, kun minun kauneushoitolani ja heillä on palkattua henkilökuntaa ihan tätä varten. Esimerkiksi erilaiset raaka-aineiden yksityiskohdat, tai muiden kaupunkien Dermalogica hoitolat selviää heidän kauttaan nopeammin.
Näiden näytteiden kanssa tilanne on aika vaikea. Saamme lukuisia pyyntöjä joissa ihmiset pyytää lähettämään heille näytteitä. Sitä emme pysty tekemään, koska jokainen näyte maksaa meille. Vaikka ne ovat niin sanotusti ilmaisnäytteitä, niin jokainen tietää ettei ilmaisia asioita ole olemassa. Näytepussien hinnat ovat meille 0,50-4,00€ ja saamme ostaa niitä tilausmääriemme mukaan. Niitä ei siis ole meilläkään rajattomasti, vaan tuo meille myytävä määrä on määrätty prosentti juuri sen tuotteen ostomäärästä. Joudumme rajoittamaan näytteiden antamisen vaan meidän omille asiakkaille. Annamme myös niitä kokeiltavaksi, jos joku poikkeaa meillä hoitolassa, koska heitä ei ainakaan vielä ole kovinkaan montaa. Siitä en tykkää, jos joku käyttää pelkkiä näytteitä ja käy yhtenään pyytämässä lisää. Koen sen pienen yrityksen hyväksi käyttönä, koska näytteiden tarkoitus on olla kokeilupakkauksia. Niiden avulla asiakas voi ensin testata ja tutustua kyseiseen tuotteeseen. Annan näytteitä mielelläni tähän tarkoitukseen ja voitte kertoa käydessänne, tai verkkokauppaostoksen yhteydessä mitä haluaisitte kokeilla.
Meidän asiakkaidemme sähköposteihin tietysti vastaamme ja myös verkkokauppa-asiakkaiden. Verkkokauppamme on sen verran pieni, että tilaajat ovat tulleet jo nimeltään tutuksi. Jos asiakkaillemme tulee kysyttävää kasvohoidoista, tai tuotteista niin soittakaa, tai laittakaa sähköpostia. Koen tämän vaikeaksi asiaksi itselleni, koska haluaisin auttaa ja palvella kaikkia, mutta se ei todellakaan ole käytännössä mahdollista. Tehkää sen sijaan kysymyksenne tänne blogiin, niin yritän vastata parhaani mukaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti