Ystäväni tietokirjailija Katleena Kortesuo haastatteli minua viime viikolla uutta kirjaa varten jonka nimi on Yrittäjyyden myytinmurtajat. Varsinaisesti kirjan kirjoittajat ovat Mikko Kuitunen ja Johanna Pystynen, mutta Katleena teki osan haastatteluista heidän avukseen.
Vastaan erittäin mielelläni kysymyksiin yrittäjyydestä, koska katson omaavani siitä erittäin perusteelliset tiedot. Olen ollut yli kaksikymmentävuotta erilaisissa yrittäjäjärjestöjen luottamustehtävissä sekä Hämeenlinnassa, että valtakunnan tasolla. Seuraan erittäin tarkkaan talouselämää ja yhteiskuntaa yrittäjyyden osalta. Tietysti sekin kokemus on aikamoinen jonka olen saanut omassa firmassani. Sen lisäksi olen oppinut käsittämään asioiden vaikutuksia erilaisten alojen ja yritysten kannalta ja Suomi on tullut tutuksi, kun reissasin monissa kaupungeissa yrittäjänaisten asioissa. Olin tosi innostunut, kun Katleena kertoi kirjasta ja sen aiheesta. Tarkoitus on auttaa yrittäjiä ymmärtämään digitaalista maailmaa ja pois pelkoja digitalisaation ympäriltä.
Minua moni pitää jonain edelläkävijänä, kun olen saanut blogini toimimaan firmani eduksi ja ylipäätänsä tehnyt blogistani suositun. Mitään hokkuspokkuskonstia siihen ei ole pitää, vaan avata blogger ja aloittaa kirjoittaminen. Ei minulla itselläni ollut sen suhteen mitään suuria suunnitelmia, tai tarkkaan harkittua kaavaa. Yksinkertaisesti halusin jakaa omaa osaamistani suuremmalle joukolle, kuin hoidossa kävijät ovat. Tietysti toivoin, että saisin edes jonkin verran lukijoita, mutta tavoitetta minulla ei ollut. En myöskään ajatellut hetkeäkään, että blogi toisi minulle, tai firmalleni rahallista hyötyä.
Ehkä tämä Purkkiarmeijan komentaja on siksikin niin suosittu ettei sitä ole tehty euronkuvat silmissä. Silloin, kun 2010 aloitin blogin olin harmissani, että netissä oli paljon juttuja kosmetiikasta ja ihosta, mutta lähes kaikki oli pelkkää hömppää. Halusin tuoda järjenäänen ihonhoitoon ja kertoa todellista faktatietoa kosmetologin työstä. Nykyisin tiedän, että blogi on todella suuri hyöty meidän kauneushoitolalle. Sitä on kuitenkin mahdoton mitata rahassa, tai laskea onko se kannattavaa siihen käytettyyn työaikaan nähden. Yrittäjän pitää rohkeasti tehdä kaikkea uutta eikä heti ajatella suuria voittoja. Siitä olen täysin varma, että digitalisaatio on suuri hyöty pienyrittäjälle ja nettimaailmasta ei voi pois jäädä. Ellei yritystä löydy netistä se voi saman tien laittaa ovet kiinni. Blogi on paras mahdollinen tapa kertoa yrityksestään ja työstään mitä tekee ja ennen kaikkea se on ilmainen keino. Suosittelen lämpimästi, että kaikki yrittäjät päivittäisivät tietotekniikkaosaamisensa ja lähtisivät tekemään kaikkea uutta.
Vastaan erittäin mielelläni kysymyksiin yrittäjyydestä, koska katson omaavani siitä erittäin perusteelliset tiedot. Olen ollut yli kaksikymmentävuotta erilaisissa yrittäjäjärjestöjen luottamustehtävissä sekä Hämeenlinnassa, että valtakunnan tasolla. Seuraan erittäin tarkkaan talouselämää ja yhteiskuntaa yrittäjyyden osalta. Tietysti sekin kokemus on aikamoinen jonka olen saanut omassa firmassani. Sen lisäksi olen oppinut käsittämään asioiden vaikutuksia erilaisten alojen ja yritysten kannalta ja Suomi on tullut tutuksi, kun reissasin monissa kaupungeissa yrittäjänaisten asioissa. Olin tosi innostunut, kun Katleena kertoi kirjasta ja sen aiheesta. Tarkoitus on auttaa yrittäjiä ymmärtämään digitaalista maailmaa ja pois pelkoja digitalisaation ympäriltä.
Minua moni pitää jonain edelläkävijänä, kun olen saanut blogini toimimaan firmani eduksi ja ylipäätänsä tehnyt blogistani suositun. Mitään hokkuspokkuskonstia siihen ei ole pitää, vaan avata blogger ja aloittaa kirjoittaminen. Ei minulla itselläni ollut sen suhteen mitään suuria suunnitelmia, tai tarkkaan harkittua kaavaa. Yksinkertaisesti halusin jakaa omaa osaamistani suuremmalle joukolle, kuin hoidossa kävijät ovat. Tietysti toivoin, että saisin edes jonkin verran lukijoita, mutta tavoitetta minulla ei ollut. En myöskään ajatellut hetkeäkään, että blogi toisi minulle, tai firmalleni rahallista hyötyä.
Ehkä tämä Purkkiarmeijan komentaja on siksikin niin suosittu ettei sitä ole tehty euronkuvat silmissä. Silloin, kun 2010 aloitin blogin olin harmissani, että netissä oli paljon juttuja kosmetiikasta ja ihosta, mutta lähes kaikki oli pelkkää hömppää. Halusin tuoda järjenäänen ihonhoitoon ja kertoa todellista faktatietoa kosmetologin työstä. Nykyisin tiedän, että blogi on todella suuri hyöty meidän kauneushoitolalle. Sitä on kuitenkin mahdoton mitata rahassa, tai laskea onko se kannattavaa siihen käytettyyn työaikaan nähden. Yrittäjän pitää rohkeasti tehdä kaikkea uutta eikä heti ajatella suuria voittoja. Siitä olen täysin varma, että digitalisaatio on suuri hyöty pienyrittäjälle ja nettimaailmasta ei voi pois jäädä. Ellei yritystä löydy netistä se voi saman tien laittaa ovet kiinni. Blogi on paras mahdollinen tapa kertoa yrityksestään ja työstään mitä tekee ja ennen kaikkea se on ilmainen keino. Suosittelen lämpimästi, että kaikki yrittäjät päivittäisivät tietotekniikkaosaamisensa ja lähtisivät tekemään kaikkea uutta.
Olin muutama päivä sitten nanolifthoidossa ja tunne on aivan ihana. Mikään aikaisempi kasvohoito ei ole tehnyt tällaisia tuntemuksia. Iho on paljon kiinteämpi ja kevyemmän tuntuinen. Meikki levittyy sileään ihoon tosi kauniisti.
VastaaPoistaOli kiva palata työpaikalle loman jälkeen, kun iho oli kunnossa ja näytinkin virkeämmältä.
Kiva kuulla, että olit tyytyväinen hoitoosi. Syksy alkaa mukavasti, kun iho on hyvässä kunnossa ja on helppohoitoinen.
VastaaPoistaInkeri