lauantai 16. marraskuuta 2024

Ronkeli kosmetologi

 Suomen markkinoilla on niin monia kosmetiikkasarjoja, ettei kukaan pysty enää pitämään niistä lukua. Jatkuvasti niitä tulee lisää, ja myyjät ja maahantuojat pommittavat kosmetologeja jatkuvasti ja myynti on hyvin aggressiivista.

Kissamme:  Vinski halaa Valtsua


Kiva kokeilla jotain uutta

Olen koko ajan silmän avoinna, jos jostain löytyisi tuotteita, joita haluaisin myydä asiakkailleni. Kyse ei ole siitä, ettenkö olisi tyytyväinen Dermalogicaan, iS Clinicaliin, Dermatudeen ja Youngbloodiin, vaan olisi vain kiva tarjota asiakkaille jotain uutta. Varsinkin verkkokaupan puolella olisi helposti mahdollista tarjota asiakkaille laajempi valikoima kotihoitotuotteita.

Nyt vaan on niin, ettei yksikään kokeilemani sarja tyydytä minua. Haravoin ahkerasti tätä kosmetiikkakenttää, että olisin perillä siitä, mikä tämän hetken tarjonta on. Välillä jopa ostan muutaman tuotteen ja kokeilen niitä itse. Oikeastaan tästä kokeilusta lähtikin tämän jutun kirjoittaminen. 

Tilasin muutaman tuotteen eräästä ranskalaisesta ihonhoitosarjasta kokeiltavakseni. Korostan sitä, että kyse on aina ammattikäyttöön tarkoitetusta kosmetiikasta. En missään tapauksessa ottaisi myyntiin muuta kuin ammattikäyttöön tarkoitettua kosmetiikkaa. Siinä on todella suuri ero vaikutusaineissa, ja ammattisarjojen vaikutusaineet ovatkin moninkertaiset verrattuna muihin tuotteisiin. 

Ostin siis erään sarjan seerumin, hoitovoiteen ja puhdistustuotteen. Käytin niitä korkeintaan kolme kertaa ja annoin ne tuttavalleni. Olin perehtynyt sen verran tuohon sarjaan, että vaikutusainepitoisuus niissä oli ihan kohtuullinen. Niissä ei myöskään ollut hajusteita, mikä on hyvin tärkeä asia. 

Kuitenkin tuotteet haisivat niin oudolle, että haju pyöri nenässäni pitkään. Tuo kuivan ihon puhdistusmaito ei millään meinannut huuhtoutua vedellä pois, ja sain todella hinkata sitä, että se lähti iholtani. Seerumi ja voide olikin sitten varsinaisia tököttejä, eikä ne kunnolla imeytyneet.

Olin tosi pettynyt tähän kokeiluun ja ihmettelin miten nykypäivänä tuotteet ovat vielä niin paksuja ja tönkköjä. Kolmekymmentävuotta sitten oli tuon kaltaisia paksuja voidepohjia, mutta ei niitä pitäisi käyttää enää tällä vuosituhannella.


Maahantuoja merkitsee paljon

Maahantuojalla on minulle todella suuri vaikutus, koska siitä tulisi tärkeä kumppani, jos sarjan ostoon päätyisin. Yleensä ammattisarjan perusvarasto on 7000-15.000€, joten kyse on suuresta kaupasta. Olen tällä hetkellä erittäin tyytyväinen maahantuojiin, joiden kanssa teen yhteistyötä ja Dermalogican maahantuonnin kanssa olen tehnyt työtä jo 1980-luvun puolestavälistä lähtien. 

Maahantuojan rooli on todella suuri, jos käyttää tuotteita siinä mittakaavassa, missä minä käytän Dermalogicaa ja iS Clinicalia. Maahantuojalla pitää olla selkeä koulutusohjelma ja selkeä systeemi mikä tukee markkinointia. 

Tiedän olevani ehkä hankalakin asiakas tai ainakin hyvin vaativa. Yleensä tulen ihmisten kanssa hyvin toimeen ja yhteistyö on mukavaa, mutta olen selkeästi oman tieni kulkija. Silloin, kun lähtee hankkimaan uutta tuotesarjaa se on todella iso sijoitus ja vaatii suuren taloudellisen panostuksen. Kaikki aloittamisprosessit ovat niin vaativia, että se vie aikaa ja rahaa ja siksikin pitää harkita tarkkaan ottaako jonkun uuden sarjan myyntiin. 

Yksi selkeä vaatimukseni on, että tuotesarjassa pitää olla eri tuotteet kasvohoitoihin ja hoitoja tukevat kotihoitotuotteet. Näinhän Dermalogica ja iS Clinical toimii ja uusi sarja vaatisi myös uusien hoitojen opettelua. Tosin se olisi minusta kivaa, koska suorastaan nautin uuden oppimisesta. 

Yksi tärkein asia uuden sarjan kohdalla on se mitä kollegat siitä tykkäävät. Arvostan monia kollegoitani ja jos heillä on käytössä jokin uusi tuotesarja kiinnostukseni heräisi heti. Tällä hetkellä en ole keneltäkään kuullut, että he olisivat ottaneet jotain uutta käyttöönsä, joten etsiminen vain jatkuu. 

Terveisin,

Kosmetologisi, Inkeri



⭐️ Ps. Muista osallistua arvontaan! Seuraa ja kommentoi hoitolan uusimpia julkaisuja blogissa (huom. liitä mukaan sähköpostiosoite), Facebookissa ja/tai Instagramissa. Palkintona on 50 euron etukoodi verkkokauppaan, joka arvotaan viikon välein. Seuraavaan arvontaan voit osallistua 12.-18
.11.2024.

Facebook ja Instagram eivät ole mukana arvonnassa.


Joko olet liittynyt postituslistalle? Liity nyt ja saat tietoa tarjouksista ja kauneushoitolan tapahtumista! Tilaa uutiskirje tästä




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti