Siirry pääsisältöön

Lemmikit parantaa elämänlaatua

 Olimme kesälomalla viisi yötä Gdanskissa ja meillä oli jo viimeisinä päivinä kova ikävä kissojamme. Tuntuu etten näin vanhemmiten enää kestäisi pojista erossa oloa yhtään. Ennen sentään pystyimme olemaan kahden viikon matkalla ilman raastavaa ikävöintiä.


Kissapiika

Meillä onneksi on vielä kissapiika omasta takaa, eli äitini (85v.) käy muutaman kerran päivässä seurustelemassa poikien kanssa ja antamassa ruokaa ja putsaamassa vessat. Järjestely on ihanteellinen, koska se ei käy äidilleni liian rasittavaksi, kun hän asuu seinän takana. Äitini on myös todella luotettava kissanhoitaja, joka tuntee kissamme, ja osaa seurata mitä niille kuuluu.

Tosin myönnän, että nykyisin matkoilla tunnen myös huolta äidistäni ja huonoa omaatuntoakin, että olen poissa kotoa. Tiedän ettei äidilläni ole mitään hätää, eikä ainakaan yksinäisyyttä, koska hänen ystäväpiiri on niin laaja. 

Arvostan myös suuresti äitini ystäviä, joista osa on paljon minua nuorempia, kun he auttavat äitiäni niin paljon. Nyt myös hänen kissa-asiansa on hyvin, koska Täply ja Ykä olivat perusteellisessa tarkastuksessa viime viikolla ja lääkärin mielestä ne ovat erinomaisessa kunnossa. 

Täply ja Ykä ei ole enää ihan nuoria poiki,a vaan Täply on 14v. ja Ykäkin on samaa ikäluokkaa, vaikka varmuutta ei tiedetä, kun hän on löytökissa. Kuitenkin Ykä on ollut äidilläni kolmetoistavuotta, joten varmaan se on ainakin alle viisitoista. Äidiltänihän kuoli kaksi kissaa keväällä 2025 ja olisi kauhea isku, jos näillekin vielä tapahtuisi ennen aikojaan jotakin.  

Koko sukunihan on ollut jo ainakin satavuotta kissaihmisiä. Kun pieni sukuni kerääntyy kahvipöydän ääreen keskustelu liikkuu kissojen kuulumisissa. Vertailemme eläinlääkäreitä ja kissanruokia ja kerromme tarinoita hauskoista tapauksista.



Matkalaukkukissa

Varmaan kaikki lemmikkien omistajat tietävät, että kun ottaa matkalaukut esiin niihin reagoidaan välittömästi. Mellä kissat vähän stressaantuvat, kun he näkevät matkalaukut, koska tietävät meidän lähtevän jonnekin. Tämän takia otamme matkalaukut esille vasta viime tipassa.

Hertan (2006-2019) kanssa meillä sattui aika kauhea vahinko, mutta onneksi siitäkin selvittiin säikähdyksellä. Kuitenkin muistelemme Jukan kanssa sattumusta joka matkalla.
Olimme muistaakseni lähdössä Varsovaan ja olin lähtöpäivän jo vapaalla kotona. Levitin ruumaan menevän ison matkalaukun olohuoneen lattialle ja heittelin sinne päivän mittaan mukaan otettavia vaatteita ja tavaroita.

Huomasin kyllä, että kissat kävi vuoron perään laukussa nukkumassa. Sitten teimme lähtöä ja laitoin matkalaukun kiinni ja Jukka alkoi kantamaan sitä eteiseen. Hän alkoi heti marmattamaan, että mitä ihmettä olen pakannut, kun laukku painaa niin paljon. 

Jukka halusi avata matkalaukun ja ottaa sieltä jotain pois, mutta minä olin päättäväinen, ettei laukkua avata, eikä siellä ole mitään pois otettavaa. Onneksi kerrankin Jukka ei minua totellut, vaan avasi laukun vastustuksestani huolimatta. 

Avatusta laukusta kömpi uninen Hertta, joka oli ollut ihan hiljaa, vaikka laukkua oli jo liikuteltu ja kannettu. Olimme ihan järkyttyneitä, mitä olisi tapahtunut ellei Herttaa olisi huomattu kotona. Emme olisi sitä ainakaan autossa huomanneet, koska mikään huuto ei olisi kuulunut takaboxista auton sisään. 
Olisi ollut aikamoinen järkytys, jos Hertta olisi hypännyt hotellin lattialle. 

Kosmetologisi Inkeri


Hoitoihin voit varata ajan: 

Tekstiviestillä: 050 586 0310
Sähköpostilla: info@kauneushoitolainkeri.fi

⭐️ Ps. Muista osallistua arvontaan! Seuraa ja kommentoi hoitolan uusimpia julkaisuja blogissa (huom. liitä mukaan sähköpostiosoite), Facebookissa ja/tai Instagramissa. Palkintona on 50 euron etukoodi verkkokauppaan, joka arvotaan viikon välein. Seuraavaan arvontaan voit osallistua 
23.6-29.6.2026

Facebook ja Instagram eivät ole mukana arvonnassa.

Kommentit