Tänä vuonna tuntuu, että Black Friday on alkanut jo marraskuun alussa ja jatkuu kai jouluun asti. Oma yritykseni ei ota varaslähtöä, mutta kerron jo ajoissa, että osallistun perinteisellä tavalla Black Fridayhin pe 28.11-25.
Kireä kilpailutilanne
En tiedä mistä tämä oikein kertoo, että Halloween, Single Day ja Black Friday nousee niin vahvasti esiin. Onkohan markkinatilanne tosiaan niin kireä, että on pakko koko ajan mainostaa jotain alennusta. Myönnän, että itse kuluttajan asemassa koen ihan vastenmielisyyttä, kun koko ajan joku aletapahtuma hyppää silmille.
Kauneushoitola yrittäjänä en millään ehtisi tekemään koko ajan jotain kampanjaa, koska kasvohoitoihin pitää keskittyä rauhassa. Itse koen, että tämä tahti on hyvä, kun kauppatapahtumia on kolme vuodessa eli Pimeän kaupan ilta syyskuun lopussa, Black Friday marraskuun lopussa ja kevättalven Pimeän kaupan ilta. Toivottavasti asiakkaat ovat samaa mieltä?
Olin viime viikonloppuna Turussa ja kiersin Hansakeskusta ja minua ihan ahdisti se tavaramäärä. Kosmetiikkaliikkeitä on aivan tolkuton määrä ja herää kysymys, kuka sen kaiken käyttää ja ostaa. Nyt on selvästi aloitettu myymään pikkutytöille omaa kosmetiikkaa. Ikäluokka 9-13 on uusi ostajakunta ja siitä olen hyvin huolestunut. Lapsen iho ei kestä kaikkea sitä kuormitusta, mikä näistä suurista tuotemääristä tulee. Yleensä tuotteet perustuu hajusteille ja väriaineille ja kauniille pakkaukselle ja niissä on valitettavan paljon allergeeneja.
Pikkutytöt mainonnan uhreina
Kaukoidästä lähinnä Etelä-Koreasta, Japanista ja Kiinasta tulevat tämän hetken markkinointimallit ja pikkutytöt ovat siinä kohderyhmänä. Etelä-Koreassa tehdään plastiikkakirurgisia toimenpiteitä jo seitsemän vanhoille. Eniten heiltä muotoillaan silmäluomia uudelleen ja poistetaan tuo ihopoimu luomesta niin, että saadaan länsimaiset silmät.
Onneksi Euroopassa tai Suomessa ei ole vielä näkyvissä, että lapset lähtisivät plastiikkakirurgin potilaiksi. Kuitenkin voi olla mahdollista, että kymmenen vuoden päästä tilanne on jo toinen myyntitykit ovat saaneet markkinointinsa läpi.
Single Day 11.11 on myös lähtöisin Kiinasta ja Kaukoidästä. Kuulin siitä ensimmäisen kerran 6-7 vuotta sitten ja nyt se on jo joka paikassa esillä. Näiden myyntitapahtumien leviäminen on hämmästyttävän nopeaa.
Oman yritykseni kohdalla olen viettänyt Black Friday tapahtumaa korkeintaan kymmenen vuotta, mutta silloin järjestin sen ihan asiakkaiden pyynnöstä. En aluksi edes ymmärtänyt, että asiakkaani haluavat tällaiset Black Friday tapahtuman.
Tottakai sen järjestän, kun asiakkaat sitä haluavat. Se onkin ihan kiva päivä ja aika samanlainen kuin Pimeän kaupan tapahtuma. Olen koko perjantaipäivän vapaana ostoksilla poikkeavia asiakkaita varten. Se onkin mukavinta, että minulla on hyvin aikaa palvella asiakkaita. Annan mielelläni neuvoja ja ohjeita ja esittelen uutuustuotteita.
Kosmetologisi Inkeri
Hoitoihin voit varata ajan:
Tekstiviestillä: 050 586 0310
Sähköpostilla: info@kauneushoitolainkeri.fi
⭐️ Ps. Muista osallistua arvontaan! Seuraa ja kommentoi hoitolan uusimpia julkaisuja blogissa (huom. liitä mukaan sähköpostiosoite), Facebookissa ja/tai Instagramissa. Palkintona on 50 euron etukoodi verkkokauppaan, joka arvotaan viikon välein. Seuraavaan arvontaan voit osallistua 11.-17.11.
2025.
Facebook ja Instagram eivät ole mukana arvonnassa.
Joko olet liittynyt postituslistalle? Liity nyt ja saat tietoa tarjouksista ja kauneushoitolan tapahtumista! Tilaa uutiskirje tästä
%20(1).png)
Kommentit
Lähetä kommentti