Taas kerran huomaan miten kovasti pahoitan mieleni, kun yritykseni toimintaa kritisoidaan aiheetta. Tietysti aiheellinen palaute on aina tervetullutta ja osaan kyllä mielestäni ottaa vastaan rakentavia muutosehdotuksia.
Aukioloajat harmituksen aiheena
Hiljattain sain taas kerran rankkaa kritiikkiä hoitolani aukioloajoista ja tietysti näistä aamuista. Minulle tuntematon asiakas pyyhälsi jo valmiiksi tuohtuneena sisään ja totesi, että ollaanhan täällä sentään joskus töissäkin. Hän tiedusteli, että olenko ollut lomalla, kun hän on kolme kertaa käynyt soittamassa ovikelloa, eikä ketään ollut paikalla.
Arvasin heti, että hän on käynyt aamulla ennen kello kymmentä, mutta kyselin kuitenkin milloin hän oli käynyt. Selvisi, että kyllähän hän oli käynyt vähän yhdeksän jälkeen ja vielä kolmeen kertaan. Sitten, kun kerroin aloittavani vasta klo 10.00 hän tuohtui vielä enemmän. Se oli hänen mielestään ennen kuulumattoman typerä aika avata liike jota piti päivitellä suurella äänellä.
Sitten hän tivasi olenko juuri aloittanut yritykseni, kun en ymmärrä aukaista hoitolaani ajoissa. Siihen totesin vain, etten ole alkava yrittäjä, enkä selitellyt sen enempää. Hänen asiansa oli eräs Dermalogican tuote ja sen myötä hän ihmetteli etteikö Dermalogica puutu näin tyhmiin aukioloaikoihin ja tiedetäänkö siellä edes miten huonosti palvelen asiakkaita. Sitten hän totesi voivansa soittaa Dermalogicalle tästä ongelmasta, mutta jos annan tarpeeksi näytteitä hän yrittää sen unohtaa.
Myönnän, että näin sieluni silmin punaista ja totesin ettei minulla ole nyt näytteitä ollenkaan, joten en pysty niitä antamaan. Siitähän sitten tuli lisää moitteita ja uhkaus tiedottaa minusta Dermalogicalle.
Lopuksi hän totesi ettei tämä yritys tässä pitkään pyöri.
Toivotaan nyt ettei hän soita Dermalogican maahantuojalle ja vaivaa heitä turhaan. En edes ymmärrä miten jollekin tulee mieleen, että Dermalogica pystyisi puuttumaan yritykseni aukioloaikoihin. Sitä paitsi Dermalogican maahantuontikn avataan kello 10.00.
Mikä ihmisiä vaivaa?
Minun mielestäni nämä epäasialliset valitukset aukioloajoista ovat alkaneen vasta kymmenisen vuotta sitten. En muista, että aikaisemmin ne olisi nousseet keskusteluun näin vahvasti. Sen olen tiedostanut, että jotkut jo pitkään eläkkeellä olleet eivät välttämättä enää huomaa miten muu maailma elää vaan kuvitellaan asioiden toimivan heidän mielen mukaan. Siksi aamuvirkut ikäihmiset eivät välttämättä huomaa miten aikaisin he ovat liikkeellä. Moni haluaisi tulla hoitoonkin jo kahdeksalta aamulla.
Huomaan äidistänikin, että hän ihmettelee, jos muut ei ole samassa aikataulussa kuin hän.
Nämä turhat tuohtumiset ei kyllä ole mitenkään eläkeläisten tapa toimia, vaan sitä tekee ihan kaikenikäiset. Siihen liittyy myös tämä korvauksen vaatiminen niin kuin tuossakin tapauksessa, että näytteet olisi auttaneet hänen valitukseensa. Koin sen kiristyksenä ja varmaan olen pikkusielu, mutta en halunnut antaa hänelle yhtään mitään.
Minulle on myös aivan merkityksetöntä soittaako joku Dermalogicalle vai ei, mutta en haluaisi, että hyviä tuttujani vaivataan turhalla asialla. Voihan olla, että tämä korvausvaatimus on tullut meille jenkeistä missä ihmiset vaativat jättikorvauksia ihan hölmöistä asioista. Tiedän, että Helsingissa ja muissa suuremmissa kaupungeissa kiukustumiset ja korvausajatukset ovat paljon yleisempiä kuin meidän pikkukaupungissa, missä lähes kaikki tuntevat toisensa.
Onneksi tällaiset kohtaamiset ovat todella harvinaisia, mutta tiedän muistavani pitkään tämän pahan mielen mitä tuo käytös aiheutti.
Kosmetologisi Inkeri
⭐️ Ps. Muista osallistua arvontaan! Seuraa ja kommentoi hoitolan uusimpia julkaisuja blogissa (huom. liitä mukaan sähköpostiosoite), Facebookissa ja/tai Instagramissa. Palkintona on 50 euron etukoodi verkkokauppaan, joka arvotaan viikon välein. Seuraavaan arvontaan voit osallistua 22.4.-
28.4.2025.
Facebook ja Instagram eivät ole mukana arvonnassa.
Joko olet liittynyt postituslistalle? Liity nyt ja saat tietoa tarjouksista ja kauneushoitolan tapahtumista! Tilaa uutiskirje tästä
Turhaa kiukuttelua. Asiakkaalla oli varmasti mahdollisuus selvittää aukioloajat eikä ravata turhaan nykimässä kahvaa. Joskus tuntuu että asiakkailla ei ole mitään vastuuta omasta toiminnastaan.
VastaaPoistaTämä on niin tunnistettava ilmiö asiakastyössä että uhkaillaan tehdä sitä ja tätä ihanko se saisi muutosta aikaan, tuollaiselle asiakkaalle ei missään nimessä saa antaa tahtoaan periksi, koska se ei heitä todellakaan pysäytä, en yhtään ymmärrä miten kukaan ei henkisesti . sairas ihminen voi käyttäytyä näin, olen asiakaskohtaamosjs toteuttanut työssäni yli 15v ja ilmiö on laajennut. Epäasiallisesta käytöksestä jää paha mieli pyörimään, senkin tiedän.. Tsemppiä Inkeri, tiedämme että olet loistava asiakkaiden kanssa :) Timo
VastaaPoistaIlmeisesti tämä ilmiö kiukkuisista asiakkaista on joka alalla. Kaikki ketkä tekevät asiakaspalvelutyötä kertovat samaa, että viime vuosina on lisääntynyt asiakkaiden huono käytös ja jopa myyjän nimittely.
PoistaMuistaakseni pari joulua sitten Palvelualojen ammattiliitto PAM pyysi asiakkaita kohtelemaan myyjiä kunnolla. Toivotaan ettei tällainen käytös enää lisäänny.
Omista asiakkaistani on 99,9% ihania ihmisiä joita on ilo palvella, mutta yksi hankala kohtaaminen pahoittaa mieleni moneksi päiväksi.
Inkeri
*asiakaskohtaamisia
VastaaPoista