keskiviikko 18. tammikuuta 2012

Kuuluuko naisella olla kuono?

Puhun usein asiakkaiden kanssa plastiikkakirurgiasta, botoxista ja muista ryppyjen täyteaineista. Jokainen asiakkaani kauhistelee tätä botoxin eli hermomyrkyn käyttöä kauneudenhoidossa. Myös minä itse pidän sitä terveyden vaarantamisena enkä ikinä itse siihen suostuisi. Minulla ei ole koskaan ollut asiakkaana ketään kenelle olisi laitettu botoxia ja myös plastiikkakirurgiset leikkaukset ovat harvinaisia. Yleensä ne ovat silminympärille tehtyjä leikkauksia ja silmäpussien poistoja.

Nyt kuitenkin tapasin erään tutun ikäiseni naisen jolle oli laitettu täyteaineitta eli restylanea suunympärysryppyihin ja botoxilla oli myös käsitelty joitakin lihaksia. Hämmästyin heti hänet nähdessäni, kun hänelle oli ilmestynyt kuono. Voihan olla, että olen vain ilkeä, mutta ensimmäisenä tuli mieleeni meidän Hertta-kissan kuono. Tietysti siinä käykin niin, että suunalue korostuu ja nousee esille koska ryppyihin pistetään täyteainetta ja se ei pelkästään pysy rypyn pohjassa, vaan leviää ympäristöönkin. En tiedä oliko näkemässäni tapauksessa laittettu hiukan liikaa täytettä koska näytti, että suunympärystä ja huulet oli pari senttiä normaalia turpeampia. Kontrasti on myös voimakas, jos missään muualla kasvoissa ei täytettä ole.

Ilmeisesti tuttavani oli itse ihan tyytyväinen tulokseen, mutta minä olin aika kauhistunut, en ainakaan itse halua sellaista kuonoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti