torstai 16. tammikuuta 2025

Pahvilaatikkopainia!

 Jokaisessa työssä ja työpaikassa on takuulla joku kohta mikä on vastenmielistä ja harmittaa. Minun työpaikallani se on ärsyttävä pahvilaatikkopaini, mitä joudun tekemään 2-3 kertaa viikossa, ja olen totaalisen kyllästynyt siihen.


Sisäänosto on yrityksen tärkein asia

Tämä pahvilaatikkopaini johtuu siitä, että hoitolaan tulee jatkuvasti pahvilaatikollisia myyntituotteita ja hoitotyöhön tarkoitettuja tuotteita. Melkeinpä joka päivä tulee 2-3 laatikollista tavaraa ja työpäivän aikana ne pitää purkaa ja laatikot litistää ennen roskiin vientiä. 

Eilenkin tuli kuusi laatikollista tavaraa ja pari niistä oli todella isoja. Yleensä näin vuoden alussa ostan varastoon päivittäin tarvittavaa tavaraa, eli kasvopapereita, vessapaperia, desinfiointiaineita ja pakkausmateriaalia verkkokauppaa varten. 

Yritän purkaa laatikot mahdollisimman nopeasti, ettei ne jää lojumaan mihinkään. Hyllytän ja hinnoittelen tuotteet saman tien, kun ne tulevat. Hankalin vaihe on laatikoiden litistäminen ja roskiin raahaaminen. Minulla on käsilaukussani vakiovarusteena mattoveitsi, mitä tarvitsen laatikoiden pilkkomiseen roskakatoksessa. Joskus ajattelen, että jos laukkuani pengottaisi niin ilmenisi, että olen aika hyvin aseistautunut. 

Joku voisi ajatella, että miksi en tee pari kertaa kuussa isoja tuotetilauksia, ettei niitä tarvitse joka päivä purkaa ja siivota pois. Tämä tuotteiden sisäänosto on tärkeä taitolaji, mikä vaikuttaa firman kannattavuuteen erittäin paljon. Turhan tavaran ostaminen laskee kannattavuutta oleellisesti. Moni alkava yrittäjä ei paneudu kunnolla tarvitsemiinsa tuotteisiin ja myyntivoitto jää saamatta, ja se taas vaikuttaa yrittäjän omaan palkkaan. 



Verkkokauppa

Nyt voisi myös kysyä, miksi en käytä laatikoita verkkokauppani paketteihin. Se ei onnistu kuin harvoin, koska minulle tuleva tavara on pakattu isoihin 100cm x 50cm laatikoihin, ja itse käytän verkkokaupassani pieni laatikoita joihin mahtuu tuote tai pari. 

Tekisin tosi mielelläni tätä kierrätystä, koska poden huonoa omaatuntoa siitä miten paljon firmani tuottaa paperi-ja pahviroskaa. Toistaiseksi tähän kierrättämiseen ei ole löytynyt järkevää tapaa toimia. 
Aika harva asiakas tulee ajatelleeksi sitä miten suuri työmäärä on siinä, että pitää yrityksen pyörät pyörimässä. En yleensä jätä päivääni mitään taukoja hoitojen välillä vaan minulla on jo uusi asiakas odottamassa, kun edellinen lähtee. Teen näitä tilauksia ja hyllyttämistä sillä aikaa, kun asiakas rentoutuu naamiossa. Ellen ehdi tekemään niitä päivän aikana teen ne työpäivän jälkeen kuten verkkokauppani paketitkin. 

Päivän työt ja kotona rentoutuminen menee yrittäjällä limittäin ja lomittain. Joka arki-ilta teen työasioita vielä tunnin verran sängyssä ennen kuin alan lukemaan jotain. Se ei häiritse minua millään tavalla, vaan koen sen luontevaksi tavaksi hoitaa yritystä. 

Joku terveyden ja hyvinvoinnin asiantuntija voisi kauhistella, että en pääse työstäni irti kuin nukkuessani. Itse en sitä pidä huonona asiana ja olen huomannut, että lähes kaikki yrittäjät toimii samoin. Yleensä sähköpostikeskustelut käydään klo 21-22 juuri ennen nukkumaan menoa, koska siinä on ilmeisesti kaikilla sopiva heti suunnitella seuraavan päivän kuvioita. 

Kosmetologisi Inkeri



⭐️ Ps. Muista osallistua arvontaan! Seuraa ja kommentoi hoitolan uusimpia julkaisuja blogissa (huom. liitä mukaan sähköpostiosoite), Facebookissa ja/tai Instagramissa. Palkintona on 50 euron etukoodi verkkokauppaan, joka arvotaan viikon välein. Seuraavaan arvontaan voit osallistua 14.1.-
20.1.2025.

Facebook ja Instagram eivät ole mukana arvonnassa.


Joko olet liittynyt postituslistalle? Liity nyt ja saat tietoa tarjouksista ja kauneushoitolan tapahtumista! Tilaa uutiskirje tästä




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti