On tosi kiva huomata, että Jukka saa paljon kiitosta työstään ja muutenkin aloittaminen on mennyt paremmin, kun uskallettiin toivoakkaan. Kuitenkin Jukka tarvitsee lisää asiakkaita, joten kertokaa hänen työstään muillekin.
![]() |
Jukan hoitohuone |
Työmotivaatio korkealla
Jukalla on niin suuri motivaatio tehdä työtään, että se into tarttuu minuunkin. Hänellä on selvästi halu auttaa asiakkaitaan ja palvella heidät hyvin. Sen huomaa työn tasosta kuka tekee työtään sydämellä ja Jukka on saanut siitä kiitostakin.
Tuossa Slotti-ajanvarausjärjestelmässä on mahdollisuus antaa palautetta tehdystä työstä ja olisi kiva, jos asiakkaat jaksaisivat sen tehdä. Nykyään on niin äärettömän tärkeää, mitä somessa arvioidaan työn tasosta.
Aluksi hiukan pelkäsimme tuleeko asiakkaita näin heinäkuussa, jos ihmiset ovat lomalla. Toisaalta kesälomalaisilla on aikaa panostaa omaan hyvinvointiin.
Nyt on osoittautunut, että kyllä hierontaan tullaan näin kesälläkin. Jukan päämäärä on, että hän voisi ottaa työpäivinään maksimissaan kolme asiakasta. Näin työ ei käy liian raskaaksi tuon KoneCranesin työnohessa. Lähes joka päivä on ollut 1-2 asiakasta, ja se on jo todella hyvä alku.
Huomioikaa, että Jukalle löytyy nyt vielä aikoja hyvin helposti ja varauksen voi tehdä, vaikka samalle päivälle. Moni pitkään tehnyt hieroja on niin varattu, ettei pysty ottamaan akuuttiasiakkaita, mutta toistaiseksi Jukalta löytyy hyvin hoitoaikoja.
Useinhan selkä-tai niskavaiva iskee yllättäen, ja siihen pitäisi saada nopeasti apua.
Työn iloa
Se olisikin ollut aika karmea tilanne, jos olisinkin huomannut, ettei Jukan työnlaatu ole kunnollista. Minulla on niin korkeat kriteerit sille työlle mitä hoitolastani saa, että en pystyisi katsomaan läpisormien heikkotasoista työtä. Onneksi Jukka on selvästi löytänyt oman alansa, jossa hän haluaa kehittyä ja palvella asiakkaita hyvin.
Olen aika montaa työntekijää yrittänyt opettaa hyvään asiakaspalveluun, mutta se on yllättävän vaikeaa. Sen olen todennut, että huonolla itsetunnolla varustettu ihminen ei kykene arvostamaan asiakasta ja palvelemaan heitä hyvin.
Ilmeisesti ihmisen jonka omanarvontunto on heikko pitää korostaa itseään ja omaa osaamistaan niin, ettei enää kykene asettumaan asiakkaan asemaan. Näin minä olen ainakin tulkinnut, koska vuosien varrella törmäsin usein siihen, että joidenkin oli lähes mahdotonta oppia olemaan kohtelias ja aulis palvelemaan asiakkaita.
En olisi ikinä uskonut miten vaikeaa on opastaa toista tekemään hyvää asiakaspalvelua, ellen olisi itse sitä niin karvaasti kokenut. Joidenkin luonne ei vaan asiakaspalvelutyöhön taipunut.
Kosmetologisi Inkeri
⭐️ Ps. Muista osallistua arvontaan! Seuraa ja kommentoi hoitolan uusimpia julkaisuja blogissa (huom. liitä mukaan sähköpostiosoite), Facebookissa ja/tai Instagramissa. Palkintona on 50 euron etukoodi verkkokauppaan, joka arvotaan viikon välein. Seuraavaan arvontaan voit osallistua 22.-28.7.
2025.
Facebook ja Instagram eivät ole mukana arvonnassa.
Joko olet liittynyt postituslistalle? Liity nyt ja saat tietoa tarjouksista ja kauneushoitolan tapahtumista! Tilaa uutiskirje tästä
Kommentit
Lähetä kommentti