Olen aina pitänyt asiakastyössä tärkeänä ominaisuutena hyvää yleissivistystä. Keskustelen päivittäin asiakkaiden kanssa maailman tapahtumista, sen hetken uutisista yms. Pidän erittäin tärkeänä, että minulla työssä olevat seuraavat aikaansa, ja sanoma lehdet saa meillä lukea työaikana. Onneksi Marille on itsestään selvyys lukea sanomalehteä, ja seurata uutisia.
Nyt kuitenkin tammikuun ensimmäisellä viikolla jäin uutiskatkolle. Se johtui omasta tyhmyydestä, ja sen huomasin, että tyhmyys vaan lisääntyy mitä pitempään katkos kestää, eli viikossa olin jo ihan pihalla maailman tapahtumista. En koskaan ole ollut mikään tekniikan ihme, enkä kiinnostunut teknisistä vempaimista. Meille kotiin hankittiin uusi TV, joka oli mielestäni ihan liian monimutkainen, ja en ensimmäiseen viikkoon saanut ilman apua sitä avattua. Onnetonta tietenkin, etten selvinnyt edes TV:n avaamista ilman miehistä apua, mutta näin kuitenkin kävi. Samaan aikaan Hämeen Sanomien tilaus jäi katkolle, ja en nähnyt lehteä viikkoon.
Tämä sitten riittikin. Kun en nähnyt uutisia, en enään tiennyt mistä asiakkaani puhuivat, kun kauhistelivat Australian tulvia. Sitten tulvi jo Brasiliassakin, ja en kehdannut sanoa, etten asiasta ole kuullutkaan, ja onkohan maat nyt mennyt sekaisin. Ei kai joka paikassa tulvi.
Onneksi tänään tuli jo lehti, ja pääsin takaisin sivistyneiden ihmisten joukkoon.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti