Mietin vielä nykyäänkin kymmenien vuosien työkokemuksen jälkeen miten parhaiten sanani asettaisin, että saisin asiakkaat motivoitua ihon kotihoitoon. Vakioasiakkailla kotihoito on hyvällä mallilla, mutta uuden asiakkaan kohdalla oikeat neuvot ovat tärkeitä. Me tarvitsemme koko ajan uusia asiakkaita, koska ikääntyviä vakioasiakkaita jää pois eli "luonnollista poistumaa" tulee. Surullista on, että viimeisen parin vuoden sisään useampi pitkäaikainen vakioasiakas on sairastunut demetiaan eikä pysty omatoimisesti meillä käymään.
Ihon kotihoito on erittäin tärkeää
Päivittäin tehtävä ihon kotihoito on todella tärkeää ja ilman sitä kasvohoidon vaikutuskaan ei kestä pitkään. Monelle uudelle asiakkaalle meidän perusteelliset ihonhoito-ohjeet tulee yllätyksenä. Siitä olen huomannut miten vailinaisesti kosmetologit palvelevat asiakkaitaan. Meillä asiakas hoidetaan kokonaisvaltaisesti. Sen jälkeen, kun meille tulee ensimmäistä kertaa kasvohoitoon ei itse enää tarvitse miettiä ihonhoitotuotteita eikä meikkejä. Pyrimme myös hoidossa luomaan stressittömän tilanteen ja asiakas voi sulkea ulkomaailman pois samalla, kun astuu meille sisään. Minulle ja Marille on tärkeä asia, että kasvohoidon yksi vaikutus on rentoutuminen ja mielihyvä. Asiakkaalle myös tulee selvästi edullisemmaksi ostaa meidän suosittelemat tuotteet jotka varmasti sopivat hänelle. Tilastojen mukaan suomalaisista kuluttajista 30-60-vuotiaat naiset kokevat, että lähes puolet kosmetiikkaostoksista on virheostoksia ja ne menee ihan hukkaan. Meidän asiakkaille näin ei käy.
Ihon kunto paranee muutamassa kuukaudessa
On todella suuri ilo nähdä uusilla asiakkailla miten heidän ihonsa muuttuu täysin 2-3 kasvohoidon jälkeen ja kun kotihoito tukee kasvohoidon vaikutuksia. Hämmästyn aina itsekin miten nopeasti muutos yleensä tapahtuu. En missään tapauksessa halua luvata liikoja ja yleensä kerron asiakkaalle, että muutosta voi odottaa seuraavan puolenvuoden aikana. Valitettavasti mitään suurta muutosta ei tapahdu ellei asiakas noudata myös kotihoitosuosituksia. Dermalogican hoitotuotteiden vaikutusainepitoisuudet ovat kymmenkertaisia verrattuna tavaratalojen ja apteekin tuotteisiin. Juuri tätä asiaa on asiakkaalle vaikea selittää ja moni varmasti ajattelee, että kaikkihan omia myyntituotteitaan kehuu. Onhan se tietysti niinkin, mutta meillä ei ihonhoito-ohjeita tehdä myynnin takia, vaan asiakkaan tarpeen mukaan. Silloin, kun teemme hoitoa ja palvelemme asiakasta menee hänen tarpeensa myynnin edelle. Myyntivoitot ja kannattavuus lasketaan sille tarkoitetulla ajalla.
Dermalogican tuotteet ovat nopeita ja tehokkaita
Tarkoitus ei ole, että asiakkaan pitäisi muuttaa koko elämäntapansa saadakseen aikaa ihonhoitoon. Dermalogican tuotteilla ja meidän ohjeilla ihonhoitoon menee pariminuuttia aamuin illoin. Itsekkään en kestäisi, jos naamaa pitäisi puunata puolituntia kaksi kertaa päivässä. Oikeilla tuotteilla hoitamiseen menee aivan yhtä pitkä aika kuin sopimattomillakin tuotteilla. Tiedän senkin miten usein asiakas yllättyy joniun tuotteen nopeasta vaikutuksesta. Kunhan vaan saa asiakkaan unohtamaan alkuennakkoluulot Dermalogican tuotteet motivoi itse itseään. Usein käy niin, että uuden asiakkaan ystävätkin tulee hoitoon, kun he näkevät miten toisella iho kaunistuu. Itselleni tuo suurta iloa ja työmotivaatiota myös vakioasiakkaiden hyväkuntoiset ihot. Kaikilla meidän yli viisikymppisillä asiakkailla on iho sileämpi ja kauniinpi kuin monella nelikymppisellä. Näen tämän tuloksen koko ajan työssäni ettei asiakkaan rahat ja minun työni mene hukkaan vaan ne tuottaa näkyvää positiivista tulosta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti