Luin kerran eräästä naistenlehdestä, kun toimittaja kehuskeli hyvillä unenlahjoillaan. Esimerkiksi hän antoi, että oli nukahtanut kasvohoidossa ja vielä kahteen otteeseen saman hoidon aikana. Meidän asiakkaat kyllä tietää, että ei tuolla kannata brassailla kyllä kasvohoidossa nukahtaa kaikki.
Rentoutuminen on tärkeä osa kasvohoitoa.
Pidän kasvohoidon rentouttavaa ja stressiä poistavaa vaikutusta hyvin tärkeänä osana kasvohoitojen vaikutusta. Nykyihmisillä on niin vähän paikkoja jossa he voivat unohtaa maailman murheet täysin. Ihmisen on hyvä olla joskus itsensä kanssa kahden ja pysähtyä kuulostelemaan mitä minulle kuuluu. Nykyisin käytetään nimitystä hemmotteluhoidot, mutta minua se nimitys ärsyttää. Ihan kuin olisi eri hoitoja itsensä hemmotteluun joka ei muuten iholle vaikuta. Hyvin tehty kasvohoito on yhtäaikaa hemmotteluhoito ja tehokas ihonhoito. Eri hoitokerroilla rentoutuminen on erilaista riippuen paljon asiakkaan mielentilasta. Joskus vähemmän kasvohoidossa käyvät asiakkaat moittivat ettei hoito tuntunut samalta kuin edellisellä kerralla ja epäilevät ettemme tehneet hierontaa kunnolla. Meillä kummallakin on ollut jo pitkään sama hierontakaava ja me teemme sen joka hoidossa samalla tavoin ja yhtä pitkään. Siihen ei vaikuta pyytääkö asiakas meitä erikseen hieromaan hyvin, vai eikö pyydä. Meillä ei ole tarjolla huonoja hierontoja ja pyynnöstä tehtäviä hyviä hierontoja, vaan teemme aina työmme hyvin. Silloin, kun asiakas on jo hiukan ylikierroksilla pysähtyminen ja rentoutuminen on vaikeampaa.
Levottomuus on yleensä stressin merkki
Välillä törmää siihen, että asiakkaan on todella vaikea olla paikallaan. Puhelin kannattaa laittaa hoidon ajaksi äänettömälle, koska se häiritsee rentoutumista. Ainoastaan erikoistilanteessa voi puhelinta seurata esimerkiksi, jos pienet lapset soittavat äidin perään. Muuten kaikki puhelimen käyttö kannattaa unohtaa kasvohoidon ajaksi ja keskittyä, vaan omaan rentoutumiseen. Joskus asiakkaan selkäkipu, tai joku särky vaatii liikuttamista ja se on ihan ymmärrettävää. Muuten, jos reilu tunnin paikallaan olo on aivan mahdotonta kannattaa miettiä mistä se johtuu. Tietysti loppupelissä asiakas itse päättää miten kasvohoitoon suhtautuu ja jos hän haluaa koko ajan olla puhelimessa ja heiluttaa päätään ja itseään ei kosmetologi voi sille mitään. Kaikki sellainen vaikeuttaa meidän työtämme ja hoitoa on hyvin hankala tehdä, jos asiakas on liikkeessä koko ajan. Silloin tuo rentouttava osuus ei onnistu ja saavutetaan ainoastaan ihonhoidollinen vaikutus. Aika usein käy niin ettei asiakas joka ei pysty rauhoittumaan pidä koko kasvohoidosta ja harvoin he tulevat uudestaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti