sunnuntai 11. syyskuuta 2011

Innostunut opiskelija

Kerroin tässä pari viikkoa sitten, miten huonon palvelun sain oppisopimustoimistosta. Olen kohtelusta vieläkin pahoillani, ja mietin kuinka monen vähemmän sinnikkään, tai nuoremman yrittäjän se olisi lannistanut. Asia on kuitenkin selvinnyt muilta tahoilta, ja yritän unohtaa mielipahani, ja innostua taas uudestaan.

Se, nyt on ihan selvää, että laki kieltää ettei kahta oppisopimusta voi olla peräjälkeen, ja eihän siinä mitään. Asian olisi vaan voinut kertoa rauhallisestikin, ja nyt kun se selvisi minulle, niin on löydetty toinen tie minun päästä kahteen opiskelupaikkaan yhtäaikaa. Joudun maksamaan toisen itse, mutta sekin järjestyi kohtuu hinnalla. Aion kyllä lähteä ajamaan asiaa, että eikö oppisopimuksen voisi sitoa siihen, kuinka monta kertaa yritys on palvelua käyttänyt. Jos joku on vuodesta toiseen oppisopimuksella koulutuksissa, niin sen ymmärrän ettei siihen ole rahaa.

Joku yrittäjä, niin kuin minäkin, voi käyttää palvelua vaan pari kertaa koko yrittäjyytensä aikana. Silloin minusta ei olisi väliä onko ne koulutukset samana syksynä vai ei. Kukaan yrittäjä ei voi olla paljoakaan poissa omasta työstään, niin kuin en minäkään. Nämä minun oppisopimuskoulutukseni kestää yhteensä tänä syksynä 11 työpäivää, eli toinen on 3 päivää, ja toinen 8 päivää.

Onneksi sain opiskeluintoni takaisin. Maanantaina alkaa tuo Internet-kurssi ja olen oikein motivoitunut opiskelija. Haasteellinen  tapaus voin kyllä opettajalle olla, koska en ole kovinkaan hyvä tietotekniikassa. Olen myös niin malttamaton, ja hätäinen, että ehdin painaa montaa asiaa, ennen kun ehdin ajatella. Saa nähkä olenko sitten vielä innoissani, kun maanantaipäivä on ohitse.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti