Ennen joulua minulle soitti eräs tuohtunut henkilö, joka ei ollut meidän asiakas. Hän harmitteli kohteluaan Tallinnalaisessa kauneushoitolassa ja kysyi onko se laillista. Häneltä oli veloitettu varatusta, mutta käyttämättömästä hoitoajasta 50% hoidon hinnasta. Hän oli ennen Tallinnaan lähtöään varannut hotellin kauneushoitolasta kasvohoitoajan. Sitten Tallinnaan päästyään hän muuttikin mielensä ja lähti mieluummin kaupungille ystäviensä kanssa. Viikon päästä reissusta hän sai laskun kotiinsa noin 50€ ja hän oli erittäin vihainen moisesta laskusta.
Tallinnalainen kauneushoitola toimi aivan oikein ja näin pitäisi meillä Suomessakin toimia. Nykyään on aivan selkeä käytäntö mikä lukee meilläkin odotushuoneen seinällä, että peruuttamattomasta hoitoajasta veloitetaan 50% hoidon hinnasta. Me olemme pitäneet rajana vuorokautta eli peruutus pitää tapahtua vähintään vuorokautta ennen ajanvarausta. Tiedän, että moni on siirtynyt käyttämään kolmea vuorokautta rajana ja mekin harkitsemme sitä. On erittäin turhauttavaa ja tulee todella kalliiksi meille, kun edellispäivänä perutaan seuraavan päivän aika. Siihen on todella vaikea saada enää ketään uutta asiakasta ja yleensä se jää käyttämättä.
Meidän hoitoajathan ovat todella täynnä ja itse teen todella pitkää päivää, yleensä lähden työstä noin kello 20-21. Tuntuu todella ikävältä, kun aika jota moni odottaa saavansa perutaan viime tingassa ja siihen ei ehdi enää ketään ottaa. Yleensä maanantaina kysellään viikon peruutusaikoja ja jos loppuviikolta löytyy, niin hyvä on. Kuitenkin, jos maanataina tarjoan tiistai aamun aikaa, niin siihen harva ehtii järjestämään tulemistaan. Joskus vuosien varrella on ollut asiakkaita, jotka yhtä kasvohoitoa kohden ovat peruneet jo kaksi aikaa edellis-tai samana päivänä. Tällöin siis yksi kolmesta varauksesta toteutuu ja siitä seuraa se, että asiakas on meille täysin kannattamaton ja kannattamattomuuden lisäksi tuottaa jo tappiota hoitolalle. Silloin asiakassuhde kääntyy päälaelleen ja se on sietämätön tilanne markkinataloudessa toimivalle yritykselle.
Silloin, kun peruutus ja ajanvaihto tapahtuu paria viikkoa aiemmin, niin sillä ei ole juurikaan merkitystä meille. Se on ihan normaalia ajanvaihtoa, joka ei kuormita meidän taloutta. Nykyään meidän on pakko ottaa tiukka linja tässäkin, koska kaikki kulut on maksettava kuitenkin. Sekin on harmittavaa, että meillä olisi koko ajan tulossa asiakas näihinkin peruutusaikoihin, jos ne tulisi tietoon ajoissa. Toivonkin siis, että muistatte suunnitellessanne menojanne, että mitä meille tapahtuu, jos siirrätte aikanne pikavaroituksella.
Tallinnalainen kauneushoitola toimi aivan oikein ja näin pitäisi meillä Suomessakin toimia. Nykyään on aivan selkeä käytäntö mikä lukee meilläkin odotushuoneen seinällä, että peruuttamattomasta hoitoajasta veloitetaan 50% hoidon hinnasta. Me olemme pitäneet rajana vuorokautta eli peruutus pitää tapahtua vähintään vuorokautta ennen ajanvarausta. Tiedän, että moni on siirtynyt käyttämään kolmea vuorokautta rajana ja mekin harkitsemme sitä. On erittäin turhauttavaa ja tulee todella kalliiksi meille, kun edellispäivänä perutaan seuraavan päivän aika. Siihen on todella vaikea saada enää ketään uutta asiakasta ja yleensä se jää käyttämättä.
Meidän hoitoajathan ovat todella täynnä ja itse teen todella pitkää päivää, yleensä lähden työstä noin kello 20-21. Tuntuu todella ikävältä, kun aika jota moni odottaa saavansa perutaan viime tingassa ja siihen ei ehdi enää ketään ottaa. Yleensä maanantaina kysellään viikon peruutusaikoja ja jos loppuviikolta löytyy, niin hyvä on. Kuitenkin, jos maanataina tarjoan tiistai aamun aikaa, niin siihen harva ehtii järjestämään tulemistaan. Joskus vuosien varrella on ollut asiakkaita, jotka yhtä kasvohoitoa kohden ovat peruneet jo kaksi aikaa edellis-tai samana päivänä. Tällöin siis yksi kolmesta varauksesta toteutuu ja siitä seuraa se, että asiakas on meille täysin kannattamaton ja kannattamattomuuden lisäksi tuottaa jo tappiota hoitolalle. Silloin asiakassuhde kääntyy päälaelleen ja se on sietämätön tilanne markkinataloudessa toimivalle yritykselle.
Silloin, kun peruutus ja ajanvaihto tapahtuu paria viikkoa aiemmin, niin sillä ei ole juurikaan merkitystä meille. Se on ihan normaalia ajanvaihtoa, joka ei kuormita meidän taloutta. Nykyään meidän on pakko ottaa tiukka linja tässäkin, koska kaikki kulut on maksettava kuitenkin. Sekin on harmittavaa, että meillä olisi koko ajan tulossa asiakas näihinkin peruutusaikoihin, jos ne tulisi tietoon ajoissa. Toivonkin siis, että muistatte suunnitellessanne menojanne, että mitä meille tapahtuu, jos siirrätte aikanne pikavaroituksella.
Kysymykseni ei koske ajanvarauksia, vaan ihan muuta. Saako multivitamiini naamiota käyttää joskus päivisinkin ihan kosteusvoiteena? Olin joulunpyhinä ihan pulasa, kun en ehtinyt ostoksille ja kuiva ihoni alkoi hilseillä ja ärsyyntyä. Minulla ei ollut kosteusvoidetta yhtään ja käytin varmaan pari viikkoa multivitamiini naamiota ohuesti päivävoiteena. Yöksi minulla oli jäljellä Overnight Repair Serumia ja käytin sitä yksinään öisin ja välillä lisäsin siihenkin naamiota. Ihoni ei ainakaan huonoa tykännyt, vaan hilseily loppui ja iho tuntui ihan hyvältä.
VastaaPoistaIrma
Toimit ihan oikein. Dermalogican tuotteet ovat hyvin monikäyttöisiä. Multivitamiini naamio toimii ohuesti laitettuna kosteusvoiteena, mutta kannattaa huomioida ettei se imeydy, kuin voiteet. Se ei oikein sovellu meikin alle, koska se jää sen verran paksulti ihon pintaan. Hätätapauksessa sitä voi käyttää voiteen sijalta.
VastaaPoistaInkku