Toivottavasti tämän tekstin lukee edes joku alani maahantuoja. Olin aika ihmeissäni minkälaista palvelua on kosmetiikan maahantuojilla, vaikka luulisi kilpailun olevan todella kireää. En yleensä tee säännöllisiä tilauksia muualle, kuin Youngbloodin ja Dermalogican maahantuojille ja heiltä saan aina ensiluokkaista palvelua. Kummallakin firmalla on sähköinen tilauslista jonka täytän ja laitan sähköpostilla menemään. He kuittaavat noin tunnin sisällä tilauksen perille tulon ja kertovat onko siinä jotain muutettava, jos kaikkia tuotteita ei esimerkiksi ole saatavilla.
Tammikuun alkupuolella yritin tehdä tilausta neljälle eri toimittajalle. Heiltä yleensä tilaan pari kertaa vuodessa, tarvitaanhan firmassa desinfiointiaineita, papereita, kasvosieniä yms. Laitoin joka firmaan sähköpostin ja listan tilaamistani tavaroista. Tietääkseni heistä kenelläkään ei ole sähköistä tilauslistaa. Sen päivän aikana en saanut yhtään vastauta sähköpostin perille tulosta. Ensimmäinen rektio oli seuraavana päivänä, kun joku tyttö soitti ja keskeytti työmme. Hän esittäytyi pelkällä etunimellä ja ei edes kiittänyt tilauksesta eikä kysynyt onko minulla aikaa jutella hänen kanssaan. Hän ei ollut ymmärtänyt kirjallista tilausta täysin ja halusi käydä sen vielä puhelimessa läpi.
Seuraava firma vastasi kolmen, neljän päivän päästä lähettämällä postin kautta laskun. Laskusta ymmärsin heidän sentään lukeneen sähköpostin, vaikka eivät siihen vastanneetkaan. Kaksi tilausta tuli ja kaksi mykkää jäi jäljelle. Toiseen vastaamattomaan paikkaan minun oli pakko soittaa, kun tarvitsin pikaisesti tavaraa. Palveleva henkilö oli aika myrtynyt, kun kehtasin valittaa ettei sähköpostiini oltu vastattu. Sain kuitenkin tavarat, kun ehdin niitä puhelimen kautta luettelemaan. Viimeinen firmoista ei ole vastannut vieläkään eli heillä on kai sähköpostiosoite ihan turhaan.
Minusta on todella vaikea ymmärtää ettei alani ole vieläkään siirtynyt sähköiseen maailmaan. Minun on lähes mahdotonta yritysten aukioloaikaan veivailla puhelinta. Meillä itsellämme on silloin kädet täynnä asiakkaita ja töitä. Helpointa on tehdä tilaukset sähköpostilla siihen aikaan, kun se minulle sopii. On turha valittaa asiakkaiden puutetta, jos ei palvelu toimi.
Tammikuun alkupuolella yritin tehdä tilausta neljälle eri toimittajalle. Heiltä yleensä tilaan pari kertaa vuodessa, tarvitaanhan firmassa desinfiointiaineita, papereita, kasvosieniä yms. Laitoin joka firmaan sähköpostin ja listan tilaamistani tavaroista. Tietääkseni heistä kenelläkään ei ole sähköistä tilauslistaa. Sen päivän aikana en saanut yhtään vastauta sähköpostin perille tulosta. Ensimmäinen rektio oli seuraavana päivänä, kun joku tyttö soitti ja keskeytti työmme. Hän esittäytyi pelkällä etunimellä ja ei edes kiittänyt tilauksesta eikä kysynyt onko minulla aikaa jutella hänen kanssaan. Hän ei ollut ymmärtänyt kirjallista tilausta täysin ja halusi käydä sen vielä puhelimessa läpi.
Seuraava firma vastasi kolmen, neljän päivän päästä lähettämällä postin kautta laskun. Laskusta ymmärsin heidän sentään lukeneen sähköpostin, vaikka eivät siihen vastanneetkaan. Kaksi tilausta tuli ja kaksi mykkää jäi jäljelle. Toiseen vastaamattomaan paikkaan minun oli pakko soittaa, kun tarvitsin pikaisesti tavaraa. Palveleva henkilö oli aika myrtynyt, kun kehtasin valittaa ettei sähköpostiini oltu vastattu. Sain kuitenkin tavarat, kun ehdin niitä puhelimen kautta luettelemaan. Viimeinen firmoista ei ole vastannut vieläkään eli heillä on kai sähköpostiosoite ihan turhaan.
Minusta on todella vaikea ymmärtää ettei alani ole vieläkään siirtynyt sähköiseen maailmaan. Minun on lähes mahdotonta yritysten aukioloaikaan veivailla puhelinta. Meillä itsellämme on silloin kädet täynnä asiakkaita ja töitä. Helpointa on tehdä tilaukset sähköpostilla siihen aikaan, kun se minulle sopii. On turha valittaa asiakkaiden puutetta, jos ei palvelu toimi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti