Tuo edellinen postaukseni muuttumisleikistä oli varmaan pahin mahdollinen kokemus miten voi käydä. Yleensähän on ihan mukavaa nähdä miten joku muu tekee meikin ja laittaa hiukset ja valitsee vaatteet. Aina siitä jää joku vinkki itsellekin. Mehän emme Marin kanssa ole koskaan olleet erityisen kiinnostuneita meikkaamisesta, mutta kyllähän sitä kuitenkin teemme. Tiedän, että tutut asiakkaat tulee mielellään meikkiin meille, koska tietävät, että me teemme heidän mieleisensä meikin. Siinä he ovat oikeassa, juhlatilanne tai valokuva ei ole oikea hetki tehdä muuttumisleikkiä.
Usein kuulee, että esimerkiksi morsian haluaisi juhlapäivänä olla täysin uudenlainen ja parhaimmillaan. Helposti käy niin, että juhla kärsii koska morsian kokee olevansa vieraissa vaatteissa ja vieras ihminen katsoo peilistä. Juhlassa kannattaisi pitäytyä mahdollisimman tutussa tyylissä on ikävää, että suurin juhlapäivä menee siihen, että ei ole oma itsensä.
Siinä myös punnitaan meikkaajan ammattitaito osaako hän hakea ihmisestä esiin hyvät puolet ja tehdä meikistä kuitenkin oman näköisen. Se jos mikä vaatii hyvää ihmistuntemusta. Silloin, kun halutaan leikkiä muuttumisleikkiä tehdään meikki ja hiukset sen mukaan mitä ammattilainen haluaa niistä tehdä. Jos taas meikki ja hiukset tehdään juhlaa varten, ne pitää tehdä sen mukaan, että asiakas viihtyy niissä.
Usein kuulee, että esimerkiksi morsian haluaisi juhlapäivänä olla täysin uudenlainen ja parhaimmillaan. Helposti käy niin, että juhla kärsii koska morsian kokee olevansa vieraissa vaatteissa ja vieras ihminen katsoo peilistä. Juhlassa kannattaisi pitäytyä mahdollisimman tutussa tyylissä on ikävää, että suurin juhlapäivä menee siihen, että ei ole oma itsensä.
Siinä myös punnitaan meikkaajan ammattitaito osaako hän hakea ihmisestä esiin hyvät puolet ja tehdä meikistä kuitenkin oman näköisen. Se jos mikä vaatii hyvää ihmistuntemusta. Silloin, kun halutaan leikkiä muuttumisleikkiä tehdään meikki ja hiukset sen mukaan mitä ammattilainen haluaa niistä tehdä. Jos taas meikki ja hiukset tehdään juhlaa varten, ne pitää tehdä sen mukaan, että asiakas viihtyy niissä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti