tiistai 1. marraskuuta 2011

Suunnitelmallista ajankäyttöä

Olin eilenillalla tosi mielenkiintoisessa koulutuksessa. Olin järjestänyt Hämeenlinnan Seudun Yrittäjänaisille koulutuksen ajankäytöstä. Ilta onnistui ihan yli odotusten.

Illan kouluttaja oli Iina Rytikangas, hän on voimavaravalmentaja ja voin kyllä sanoa, että voimavaroja me saimmekin. olin jo aikaisemmin lukenut hänen kirjansa Tehokas ajankäyttö ja siksi osasin häntä pyytääkkin Hämeenlinnaan. Paljonhan asiassa on ihan tuttua ja vanhastaan tiedettyä, mutta tekee oikein hyvää ottaa tietämys konkreettiseen käyttöön. Kun joku osittaa ne kohdat mitä pitäisi ajatella uusiksi, niin on helpompi tehdä muutoksia. Teimme illan aikana myös käytännön harjoituksia ja Iinan kirjassakin on niitä.

Harjoituksien kautta tuli esiin jokaisen omat heikot kohdat eli nyt tiedän mitkä asiat vievät minulta turhaan aikaa. Nyt ei tarvitse, kuin muuttaa käytöstapojaan, että asia korjaantuisi. Senkin olen jo elämän kokemuksen myötä oppinut, että itseään ja omaa käytöstään pystyy muuttamaan, kun vaan tiedostaa mitä pitäisi tehdä. Minulla itselläni on kaikki tavarat ja asiat aina luovassa kaaoksessa enkä enää edes haaveile, että se muuttuisi. Se on minun tapani elää ja toiminut tähänkin asti. Tärkeintä on, että itse hyväksyn sen luonteenpiirteen ja myös läheiseni kestää elää sen kanssa.

Iina puhui paljon ihmisen kokonaiskuntoisuudesta eli siitä, että toimiiko meidän elämän kokonaisuus pitemmän päälle. Siinä olikin mietittävää, koska kaikki elämän osa-alueet pitäisi olla taspainossa, ei vaan työelämän paineet ja kiireet, vaan yhtä tärkeää on yksityiselämän taspainoisuus.

Suosittelen lämpimästi, että kannattaa hankkia Iina kirja Tehokas ajankäyttö ja tutustukaa hänen nettisivuihinsa

2 kommenttia:

  1. Kiitos vinkistä! Täytyypä tutustua :)

    VastaaPoista
  2. Yritin laittaa liinkkinä Iinan nettisivut tuohon lopuksi, mutta enhän minä siinä onnistunut. Tässä nyt kuitenkin osoite: www.valmiina.fi

    Inkku

    VastaaPoista