Olen tosi ylpeä tästä firmani blogista. Eilen tuli täyteen kahdeksankymmentätuhatta lukukertaa ja siitä kiitos kuuluu nimenomaan teille lukijat. Kun aloitin tämän blogin joulukuussa 2010 olin sitä jo pitkään miettinyt. En vaan oikein löytänyt ihmistä joka olisi osannut, tai halunnut minua siinä neuvoa. Koin myös todella paljon vastustusta. Suurin osa lähipiiristäni ja yrittäjäkollegoistani vastusti ajatustani ja pitivät juttua ihan tyhmänä.
Onneksi olin sitkeä ja lopulta keksin Katleena Kortesuon ja Lotta Lingon avuksi ja kumpikin kannusti minua kovasti. Olen vieläkin hiukan hämmentynyt tuosta yleisestä vastustuksesta. Tosi moni yrittäjä uskoi minun joutuvan vaikeuksiin, kun paljastan jotain hölmöä itsestäni, tai firmastani. Ihan läheiset sanoivat suoraan etten voi kirjoittaa, koska teen kirjoitus- ja kielioppivirheitä. Onneksi lähdin alkuun ja ihan leikilläni sanoin tavoittelevani sataatuhattalukijaa. Nyt se onkin ihan tosi asia ja sadantuhannen raja menee varmasti rikki juhannuksen tienoilla.
Tietysti ei pelkillä lukijoilla kannata kehuskella, nehän ei pelkästää auta yritystäni. Näen kuitenkin lähes joka päivä, että blogijuttuni on vaikuttaneet asiakkaisiini. Nyt asiakkaat osaavat kysyä monia asioita tarkemmin, kun ovat ensin niistä blogissa lukeneet. Samoin myös pääsen uuden asiakkaan kanssa nopeasti samalle aaltopituudelle, kun he ovat jo alustavasti tutustuneet meihin blogin kautta. Asiakkaaksi hakeutuu nyt asiakkaita, jotka jo selvästi hyväksyvät ja ymmärtävät meidän tapamme tehdä työtä. Sanoisin, että 95% uusista asiakkaista on etukäteen lukenut blogiamme.
Sekin oli iloinen yllätys miten paljon saamme kehuja ja ihan vilpitöntä kiitosta täällä blogin kommenteissa. Siitä joku taannoin jo päätteli, että itse kirjoittelisin kommentteja. Sehän ei taas olisi mitenkään järkevää, koska tärkein tarkoitushan on päästä kontaktiin asiakkaiden ja kuluttajien kanssa. Aloittaessani moni varoitteli, että saan vaan mielipahaa ja sekopäisiä ja ilkeitä kommentteja. Niitä ei ole tullut yhden yhtäkään. Itsekin olin varma, että joudun poistamaan ainakin jonkin verran asiattomia juttuja. Tähän mennessä en ole poistanut yhtään kommenttia.
Toivon kovasti, että teette lisää kysymyksiä omista iho-ongelmistanne ja muista ammattiini liittyvistä asioista. En enää vastaa sähköpostilla tuleviin kysymyksiin, vaan siirrän kysymyksen tänne blogiin jotta mahdollisimman moni hyötyy vastauksestani. Kertokaa myös mistä haluatte, että kirjoittaisin. Otan mielihyvin kaikkea kritiikkiä ja muutosehdotuksia vastaan. Olen hyvin tyytyväinen, että löysin tämän kanavan jolla saan kontaktin kuluttajiin ja pystyn kuuntelemaan teidän tarpeitanne. Yritän itse parhaani mukaan kehittyä kirjoittaja ja päivitän ammattitaitoani jatkuvasti jotta pystyn palvelemaan asiakkaitani paremmin.
Onneksi olin sitkeä ja lopulta keksin Katleena Kortesuon ja Lotta Lingon avuksi ja kumpikin kannusti minua kovasti. Olen vieläkin hiukan hämmentynyt tuosta yleisestä vastustuksesta. Tosi moni yrittäjä uskoi minun joutuvan vaikeuksiin, kun paljastan jotain hölmöä itsestäni, tai firmastani. Ihan läheiset sanoivat suoraan etten voi kirjoittaa, koska teen kirjoitus- ja kielioppivirheitä. Onneksi lähdin alkuun ja ihan leikilläni sanoin tavoittelevani sataatuhattalukijaa. Nyt se onkin ihan tosi asia ja sadantuhannen raja menee varmasti rikki juhannuksen tienoilla.
Tietysti ei pelkillä lukijoilla kannata kehuskella, nehän ei pelkästää auta yritystäni. Näen kuitenkin lähes joka päivä, että blogijuttuni on vaikuttaneet asiakkaisiini. Nyt asiakkaat osaavat kysyä monia asioita tarkemmin, kun ovat ensin niistä blogissa lukeneet. Samoin myös pääsen uuden asiakkaan kanssa nopeasti samalle aaltopituudelle, kun he ovat jo alustavasti tutustuneet meihin blogin kautta. Asiakkaaksi hakeutuu nyt asiakkaita, jotka jo selvästi hyväksyvät ja ymmärtävät meidän tapamme tehdä työtä. Sanoisin, että 95% uusista asiakkaista on etukäteen lukenut blogiamme.
Sekin oli iloinen yllätys miten paljon saamme kehuja ja ihan vilpitöntä kiitosta täällä blogin kommenteissa. Siitä joku taannoin jo päätteli, että itse kirjoittelisin kommentteja. Sehän ei taas olisi mitenkään järkevää, koska tärkein tarkoitushan on päästä kontaktiin asiakkaiden ja kuluttajien kanssa. Aloittaessani moni varoitteli, että saan vaan mielipahaa ja sekopäisiä ja ilkeitä kommentteja. Niitä ei ole tullut yhden yhtäkään. Itsekin olin varma, että joudun poistamaan ainakin jonkin verran asiattomia juttuja. Tähän mennessä en ole poistanut yhtään kommenttia.
Toivon kovasti, että teette lisää kysymyksiä omista iho-ongelmistanne ja muista ammattiini liittyvistä asioista. En enää vastaa sähköpostilla tuleviin kysymyksiin, vaan siirrän kysymyksen tänne blogiin jotta mahdollisimman moni hyötyy vastauksestani. Kertokaa myös mistä haluatte, että kirjoittaisin. Otan mielihyvin kaikkea kritiikkiä ja muutosehdotuksia vastaan. Olen hyvin tyytyväinen, että löysin tämän kanavan jolla saan kontaktin kuluttajiin ja pystyn kuuntelemaan teidän tarpeitanne. Yritän itse parhaani mukaan kehittyä kirjoittaja ja päivitän ammattitaitoani jatkuvasti jotta pystyn palvelemaan asiakkaitani paremmin.
On pakko kertoa miten hauskaa palautetta eilen sain. Olen leijunut pari senttiä lattian yläpuolella sen takia.
VastaaPoistaEräs iäkäs rouva tuli ekaa kertaa eilen meille kasvohoitoon. Kun aloittelin hoitoa hän hiukan epäröiden sanoi, että olisi toivonut hoitoa tekemään hiukan vanhemman ja kokeneemman kosmetologin. Otin sen ihan vitsiksi ja sivuutin koko huomautuksen. Hetken päästä hän kysyi olenko jo kolemkymmentä täyttänyt. Sitten hoksasin hänen olevan ihan tosissaan ja hän oli selvästi pahoillaan, koska oli varausta tehdessään pyytänyt nimenomaan Inkerille.
Hiukan hämmentyneenä sitten selittelin, että onhan tässä takana jo muutama hoito. Yli kolmekymmentävuotta kosmetologina on hiukan kokemusta tuonnut. Vakuutin olevani ihan itse Inkeri ja kiittelin moneen kertaan, etten ole näin kaunista kohteliaisuutta saannut aikoihin.
Ehkä Dermalogicalla ja Marin hyvällä hoidolla on ollut merkitystä. Ja tietysti pienellä koollani ja ponihännällä. Vai olisikohan pitänyt neuvoa hänet naapurin optikkoliikkeeseen.
Hyvä mieli tuli kuitenkin.
Inkeri
Luin Hämeen Sanomien mainoksesta, että olette mukana Inspiraatio tapahtumassa. Onko siellä mahdollisuus ostaa näitä Dermalogican tuotteita? Millainen se Wetterin tila on? Pääseeköhän sinne pyörätuolilla?
VastaaPoistaTuo Wetterin tila on sama sali missä järjestetään jouluna Korttelijoulutapahtuma. Se on toisessa kerroksessa ja pelkään pahoin ettei sinne pääse pyörätuolilla. Tarkistan kuitenkin asian alkuviikosta.
VastaaPoistaMeillä on messuilla vain muutamia tuotteita myynnissä ja osa Youngbloodin meikeistä.
Inkeri
Otan vielä esiin tuon pyörätuoliasian. Meidän hoitolaan pääsee pyörätuolilla oikein hyvin. Hoitolamme on remontoitu esteettömäksi. Autolla pääsee aivan ulko-oven eteen ja siitä suoraan hissiin ja hissistä taas suoraan meille. Välillä ei ole yhtään kynnystä, tai rappua.
PoistaAsia tuli puheeksi pari viikkoa sitten, kun asiakkaani ihmetteli onko meillä käynnyt pyörätuolipotilaitakin, hänen sisarensa oli juuri joutunut pyörätuoliin. Tottakai meillä käy myös liikuntaesteisiä ja myös muunlaisia vammaisia. Esimerkiksi kuulo-tai näkövammaisia. Nykyään invataksi palvelee ihan meidän ovelle saakka, mutta jos tulee omalla kyydillä me haemme alaovelta. Meillä on useita ikäihmisiä asiakkaina jotka haemme autokyydiltä ja taas saatamme autokyydille takaisin kadulle. Autamme myös kengät ja vaatteet päälle. Eli mikään liikuntaeste yms. ei ole meillä este, autamme sen mukaan mitä apua tarvitaan.
Inkeri
Hei,
VastaaPoistablogihan on mitä modernein ja toimivin tapa viestiä asiaasi.
Osoittaa, että yrittäjä on ajassa kiinni - varmaankin paitsi viestinnältään, myös perusammattitaidoltaan.
Minäkään en sitä paitsi olisi löytänyt yritystäsi ilman blogia.
Nimimerkki Nanolift-hoitoon ensi kertaa 16.4. Ajelen melkein sadan kilometrin päästä Päijät-Hämeestä
Tervetuloa silloin 16.4. Blogi on todellakin ollut hyvä tapa jakaa informaatiota omasta työstään. Kannustan myös muita pienyrittäjiä lähtemään bloggariksi. Se on niin kivaakin ettei sitä aina edes työksi huomaa.
VastaaPoistaInkeri