keskiviikko 17. huhtikuuta 2013

Pystyy kuivunut kosmetologi

Olen paljon kirjoitellut kevään mittaan kuivasta ihosta ja nyt on pakko tunnustaa, että minä se vasta kuivunut olen.  Minulla on ihotyyppinä kuiva iho, joka vaan pahenee iän myötä ja se reagoi ilmastoon kaikista pahiten.

Kuivasta ihosta puuttuu talirauhasia ja talineritystä, siinä ei ole "voiteluainetta" omasta takaa. Ihotali ei tule suojamaan ihon pintaa, vaan kosteus pääsee suoraan haihtumaan sisäilmaan. Monella muulla ihotyypillä ihotali saattaa puuttua sen takia, että se pestään pois liian voimakkailla pesuaineilla. Nyt, olen 51v. ihoni alkaa ohentua myös estrogeenin puutteesta. Ikä hidastuttaa uuden solukon syntymistä ja sekin tekee ihosta ohuemman. Talvella kuiva sisäilma haihduttaa koko ajan kosteutta ihosta pois. Kosteusmittarilla mitattuna ihoni kosteus on nyt 38, mutta koen sen ihan rutikuivana.

Suurin syy rutikuivuuteen on se, että Mari ei ole ehtinyt tekemään kasvohoitoa minulle helmikuun jälkeen. Ihotyyppini tarvitsisi tässä vaiheessa vuotta vähintään kerran kuussa Nanolift hoidon. En ole koskaan ollut mikään ihoni puljaaja ja puunaaja, teen hyvän perushoidon, mutta se pitää olla nopea. Lisäkuivatusta tuo sekin, että olen käynnyt uimahallissa kerran pari viikossa, juuri tähän kuivimpaan aikaan. Uiminen ei ole kuivaihoiselle paras mahdollinen harrastus, muttamuuten tosi mukavaa. Ihoa on vaan hoidettava sen mukaan. Määrään itselleni kolmen kerran Nanolift sarja kerran viikossa otettuna.

Teen nyt kotona hätäapuna naamiosarjan. Lähden äitini kanssa sinne Varsovaan ja me voimme ottaa joka ilta ohjelmaan Multivitamin Power Recovery Masquen. Tätä suosittelen kaikille kuivaihoisille. Kuorikaa iho ensin Daily Microfoliant kuorinnalla ja sen jälkeen paksu kerros Multivitamiini naamiota. Paksuin kerros saa vaikuttaa 15min ja se pyyhitään kasvopaperilla pois. Loppu hierotaan imeytymään yöksi. Aamulla käytössä olisi hyvä olla Daily Resufacer hoitotassu ja sen päälle Intensive Moisture Balance. Naamiota kannattaa käyttää kolmena iltana peräjälkeen.

P.S nyt häpeäkseni on ilmoitettava, että Multivitamin Power Serum on aamupäivän loppu. Saamme sitä ennen puoltapäivää lisää. Tuote on niin suosittu, etten osannut varautua menekkiin. Onneksi saamme pikatoimituksena lisää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti