Aina silloin tällöin minulta kysytään miksi ja miten olen päätynyt käyttämään Dermalogica sarjaa. Hyvin usein kosmetologi päätyy käyttämään niitä kosmetiikkasarjoja joita on jo kosmetologikoulussa käyttänyt. Ammattitaitoinen kosmetologi käyttää aina tuotteita, jotka on tarkoitettu ammattikäyttöön. Niissä on omat tuotteensa hoitolaa ja kasvohoitoja varten. Ei ole mitään järkeä käyttää kasvohoitoon samoja aineita joita asiakas voi ostaa kotiin. Kasvohoitoon käytettävien aineiden vaikutus pitää olla huomattavasti suurempi ja erilainen, kuin kotihoitotuotteiden.
Pitkä työkokemukseni on tehnyt minusta erittäin vaativan kosmetologin, haluan tarjota asiakkailleni, vain parasta. Dermalogican on kehittänyt International Dermalogist Institute eli IDI vuonna 1987. IDI on kosmetologien kansainvälinen jatkokoulutusjärjestelmä joka myy luentoja ja koulutusseminaareja jo ammatissa toimiville kosmetologeille. Vastasin 90-luvun alussa SKY:n varapuheenjohtaja jäsenistömme koulutuspäivien järjestelyistä. Silloin tutustuin IDI:n palveluihin ja seurasin lehdissä miten Dermalogica sarjaa kehuttiin. Dermalogicaa ei silloin vielä tuotu Suomeen. Olin todella kiinnostunut sarjasta, koska siinä ei ollut mineraalirasvoja. Se oli minulle tärkein asia, että voisintarjota asiakkailleni kosmetiikkaa, jossa ei olisi mineraalirasvojen haittoja. Käytin siinä vaiheessa Guinot merkkistä ammattikosmetiikkaa, mikä oli hyvä sarja, mutta ei mitenkään verrattavissa Dermalogicaan.
Sitten 90-luvun lopussa Guinot- sarjan maahantuojat Kirsti Randström ja Sirpa Alanko-Pöllänen vaihtoivat tuotteensa Dermalogicaan. Heidän yrityksensä on mielestäni Suomen paras maahantuoja ja. Ilahduin kovasti, että hekin olivat vakuuttuneet Dermalogican ylivoimaisuudesta. Dermalogica on sarja, joka on alunperinkin luotu pitkään työskennelleelle ammattitaitoiselle kosmetologille. Sen kasvohoitoihin tarkoitetut aineet vaativat paljon ammattitaitoa ja perehtyneisyyttä raaka-aineoppiin, koska suurin osa aineista sekoitetaan joka asiakkaalle erikseen. Kasvohoidot pystytään siis muokkaamaan jokaiselle asiakkaalle erikseen ja tämä on minulle tosi tärkeää. Dermalogican kotihoito-ohjelma on looginen ja tuotteet selkeitä. Mitään luonnonkosmetiikkaa en koskaan suostuisi käyttämään, koska sen teho on pieni ja allergia mahdollisuus suuri. Dermalogicassa käytetään jonkin verran luonnonraaka-aineita ja lisäksi bioteknisiä uutteita. Bioteknisten aineiden vaikutusteho on hyvä ja allergia mahdollisuus vähäinen.
Dermalogican koulutusjärjestelmä sopii minulle ja Marille erityisen hyvin. Oma yritykseni perustuu
ammattitaitoon ja siksi uuden tiedon saaminen on ensiarvoisen tärkeä. Dermalogica on ainoa Suomen markkinoilla oleva kosmetiikkasarja jolla on oma koulutuskeskus ja koulutusjärjestelmä lukujärjestyksineen.
Ellen olisi tyytyväinen käyttämääni hoitosarjaan vaihtaisin sen ilman muuta parempaan. Minua ei mikään pidä kiinni Dermalogicassa ja jos jotain vielä parempaa löytyy siirryn siihen. Tällä hetkellä minun mielestäni Dermalogican kosmetiikka on parasta mitä Suomen markkinoilla löytyy. Sarja kehittyy ja uudistuu kovalla tahdilla, koska Dermalogica panostaa todella paljon tuotesuunnitteluun pysyäkseen maailman huipulla. Pitkä kokemukseni Dermalogican käytöstä lisää myös sitä, että asiakas varmasti saa juuri itselleen parhaan tuotteen.
Pitkä työkokemukseni on tehnyt minusta erittäin vaativan kosmetologin, haluan tarjota asiakkailleni, vain parasta. Dermalogican on kehittänyt International Dermalogist Institute eli IDI vuonna 1987. IDI on kosmetologien kansainvälinen jatkokoulutusjärjestelmä joka myy luentoja ja koulutusseminaareja jo ammatissa toimiville kosmetologeille. Vastasin 90-luvun alussa SKY:n varapuheenjohtaja jäsenistömme koulutuspäivien järjestelyistä. Silloin tutustuin IDI:n palveluihin ja seurasin lehdissä miten Dermalogica sarjaa kehuttiin. Dermalogicaa ei silloin vielä tuotu Suomeen. Olin todella kiinnostunut sarjasta, koska siinä ei ollut mineraalirasvoja. Se oli minulle tärkein asia, että voisintarjota asiakkailleni kosmetiikkaa, jossa ei olisi mineraalirasvojen haittoja. Käytin siinä vaiheessa Guinot merkkistä ammattikosmetiikkaa, mikä oli hyvä sarja, mutta ei mitenkään verrattavissa Dermalogicaan.
Sitten 90-luvun lopussa Guinot- sarjan maahantuojat Kirsti Randström ja Sirpa Alanko-Pöllänen vaihtoivat tuotteensa Dermalogicaan. Heidän yrityksensä on mielestäni Suomen paras maahantuoja ja. Ilahduin kovasti, että hekin olivat vakuuttuneet Dermalogican ylivoimaisuudesta. Dermalogica on sarja, joka on alunperinkin luotu pitkään työskennelleelle ammattitaitoiselle kosmetologille. Sen kasvohoitoihin tarkoitetut aineet vaativat paljon ammattitaitoa ja perehtyneisyyttä raaka-aineoppiin, koska suurin osa aineista sekoitetaan joka asiakkaalle erikseen. Kasvohoidot pystytään siis muokkaamaan jokaiselle asiakkaalle erikseen ja tämä on minulle tosi tärkeää. Dermalogican kotihoito-ohjelma on looginen ja tuotteet selkeitä. Mitään luonnonkosmetiikkaa en koskaan suostuisi käyttämään, koska sen teho on pieni ja allergia mahdollisuus suuri. Dermalogicassa käytetään jonkin verran luonnonraaka-aineita ja lisäksi bioteknisiä uutteita. Bioteknisten aineiden vaikutusteho on hyvä ja allergia mahdollisuus vähäinen.
Dermalogican koulutusjärjestelmä sopii minulle ja Marille erityisen hyvin. Oma yritykseni perustuu
ammattitaitoon ja siksi uuden tiedon saaminen on ensiarvoisen tärkeä. Dermalogica on ainoa Suomen markkinoilla oleva kosmetiikkasarja jolla on oma koulutuskeskus ja koulutusjärjestelmä lukujärjestyksineen.
Ellen olisi tyytyväinen käyttämääni hoitosarjaan vaihtaisin sen ilman muuta parempaan. Minua ei mikään pidä kiinni Dermalogicassa ja jos jotain vielä parempaa löytyy siirryn siihen. Tällä hetkellä minun mielestäni Dermalogican kosmetiikka on parasta mitä Suomen markkinoilla löytyy. Sarja kehittyy ja uudistuu kovalla tahdilla, koska Dermalogica panostaa todella paljon tuotesuunnitteluun pysyäkseen maailman huipulla. Pitkä kokemukseni Dermalogican käytöstä lisää myös sitä, että asiakas varmasti saa juuri itselleen parhaan tuotteen.
Olet todella paljon saannut julkisuutta Hämeenlinnassa tämän blogisi ansiosta ja olet useammassa tilaisuudessa puhunut yrittäjän verkkonäkyvyyden puolesta. Nyt sinun hyvä yrittäjätuttusi kertoi ettet itse kirjoitakkaan näitä postauksia. Olet ostanut palvelun viestintätoimistolta ja sotahistoriajutut kopioit jonkun sotaseuran julkaisuista. Pitääkö tämä paikkansa?
VastaaPoistaSehän on ihan sama miten yritystäsi verkossa markkinoit, mutta olet ottanut omiksi ansioiksi taidokkaat kirjoitukset. Se on falskia ja meidän muiden yrittäjien huijaamista. Olet neuvonut, että jokainen voisi kirjoittaa ja kertoa omasta firmastaan ja kuitenkin itse maksat siitä ammattilaiselle. Röyhkeää!
Mitä ihmettä, kyllä tämä on ihan Inkerin blogi ja sen näkee sokeakin. Taitaa kommentissa puhua ihan kateus hyvästä blogista ja menestyksekkäästä yrittäjästä. Kiitokset Inkerille mielenkiintoisesta blogista!
VastaaPoistaNyt taitaa pahantahtoisuus ylittää järjen. Kovinkaan hyvä ystäväni tuo sinulle jutun kertonut yrittäjä ei liene, koska on puhunut ihan potaskaa. Mietin jopa pitäisikö tämä kommetti poistaa, mutta sellaista en ole tehnyt vielä kertaakaan tämän blogin historiassa.
VastaaPoistaKuinka joku voi luulla näitä kirjoituksiani ammattilaisen tekemäksi. Olen ammattilainen kosmetologina en kirjoittajana. Mikään viestintätoimisto ei päästä käsistään juttuja joiden oikeinkirjoitus mättää ja kirjoitusvirheet vilisee. Ne ovat lähtöisin täysin omasta päästäni.
Samoin sotahistoriajutut on seurausta harrastuksestani eikä niitä ole mistään kopioitu.
Toisaalta ei pienellä yrityksellä olisi edes varaa palkata mitään mainostoimistoja päivittäiseen blogin kirjoitukseen.
Kaikkien yrittäjien kannattaisi käyttää energiansa oman yrityksensä kehittämiseen ja blogi on ihan erinomainen apuväline yhteydenpitoon asiakkaiden kanssa. Kannustan todella kokeilemaan kirjoitustaitojaan ja jokainen peruskoulun käynnyt siihen pystyy.
Toivon, että joku viestinnän ammattilainen lukee ja kommentoi tätä juttua. Senhän näkee ilmiselvästi, että jutut ei lähde ammattilaisen kynästä.
Inkeri
Niin kuin Inkeri itsekin kirjoitti, päivittäisten blogikirjoitusten teettäminen viestintätoimistolla maksaisi niin sanotusti mansikoita.
PoistaTämän kyllä tietää jokainen, joka tietää mitään media-alasta. Lisäksi kirjoitusten teettäminen ulkopuolisella veisi myös aivan liikaa aikaa yrittäjältä. Eihän sanoman sisältö siirtyisi napin painalluksella haamukirjoittajalle, vaan vaatisi yhdessä prosessointia. Mikä vie siis aikaa ja maksaa paljon.
Minua hämmästyttää juuri tuo mitään tajuamattomuus kirjoitusten sisällöstä. Ei sitä tietoa viestintätoimistolla voi olla, vaan korostan, että se pitäisi yhdessä prosessoida Inkeriä tietolähteenä käyttäen.
Lisäksi jos yhtään osaa lukea, tyyli ja sanoma ovat selvästi Inkerin tyyliä (kaikkine omaperäisine pilkkuvirheineen, joilla sinänsä ei kokonaisuudessa ole väliä) ja sanomaa.
Leena
Miksi Dermalogica on niin ylivoimainen muihin hoitosarjoihin verrattuna? Muutkin merkit varmasti koko ajan tutkivat ja kehittävät uutta? Mitä mieltä olet esim. exuviance -hoidoista tai hjeronymus -hoidoista? Niilläkin on saatu näkyviä tuloksia aikaiseksi.
VastaaPoistaYksi suuri ero on siinä, että nuo mainitsemasi menetelmät ovat täysin epäammattimaisten maahantuojien käsissä. En edes tiedä ammattilaisena kuka niitä tuo maahan. He eivät edes koskaan ole yrittäneet vakuuttaa minun kaltaista pitkänlinjan ammattilaista tuotteistaan. Kukaan pitkään työtä tehneistä kollegoistani ei käytä kyseisiä tuotteita. Seuraan asioita hyvin paljon myös sitä kautta, mitä lukuisat arvostamani kollegani tekevät ja käyttävät hoidoissan.
PoistaKukaan muu, kuin Dermalogican maahantuoja ei pysty tarjoamaan minulle sitä kokonaispakettia, mitä Dermalogica pystyy. Dermalogica on myös 25-vuoden aikana pystynyt osoittamaan kehittyvänsä yhä paremmaksi ja paremmaksi. Moni muu on ollut hetkellisiä yhteen tuotteeseen perustuvia tähdenlentoja. Dermalogicasta löytyy apua kaikille ihotyypeille yhtälailla, muilla sarjoilla, joku linja toimii, mutta kokonaisuus ei.
Haastan mielelläni oman alani maahantuojat. Jos joku pystyy tarjoamaan jotain parempaa, niin siirryn siihen mielihyvin.
Inkeri
Kiitos Inkeri vastauksestasi!
PoistaNäin kuluttajana alkaa olla vaikea valita useiden tuotesarjojen väliltä, kun kaikki tietenkin "hehkuttavat" omaa paremmuuttaan. Siksi on mukava kuulla pitkään alalla olleen näkemyksiä.
Olen kokeillut kaikkia kolmea. Hjeronymuksella on tehokkaita hoitolahoitoja, mutta huonot kotihoitotuotteet, Exuviance taas on hieman tuntemattomampi eikä tuotteet ole yhtä helposti saatavilla. Dermalogican parhaat puolet mielestäni ovat monipuolinen tuotevalikoima sekä hoitolahoidon aluksi tehtävä FaceMapping. Kun kosmetologi käy aluksi suurennuslasilla alue alueelta läpi kasvot ja tekee yksilöllisen hoito-ohjelman täydentävät hoitolahoito ja kotihoito parhaalla tavalla toisiaan. Nämä vain minun mielipiteeni, monet tuttavani vanovat Exuviancen nimeen.
VastaaPoista