perjantai 7. lokakuuta 2011

Minä en osaa kirjoittaa

Minä en ole koskaan ollut mikään turhan vaatimaton ihminen, niin kuin ystäväni varmaan ovat huomanneet. Nyt kuitenkin alan tuntea jo punastumista, kun olen niin paljon saanut kehuja blogeistani.

Nykyään mitä kummallisimmissa yhteyksissä, saan palautetta jutuistani. Tässä Purkkiarmeijan komentaja blogissa on noin sata lukijaa päivässä nykyään. Kaiken kaikkiaan lukijoita on ollut lähes kahdeksantuhatta. Nyt osasin laittaa jo laskurinkin näkyville, tuhon sivun alareunaan, että lukijatkin voivat sitä seurata.Kuitenkin nämä lukumäärät ovat ihan naurettavan vaatimattomia verrattuna joihinkin huippublogeihin. Itse luen usein Jukka Kemppisen blogia, jossa laskuri näyttää melkein kahta ja puoltamiljoonaa lukijaa. Toinen lempiblogini on Narsismin riivaama osoitteessa: siinä olevan laskurin mukaan kävijöitä on yli kaksituhatta ja sen ollut reilun viikon vasta auki. Tuon Jukka Kemppisen blogin osoite on


Kuulen myös usein, että ihmiset sanovat, etteivät he osaa kirjoittaa. Se on vain luuloa, olen aivan varma, että kaikki osaavat. Suurimmalla osalla vaan itse kritiikki on niin tiukka, ettei halua kirjoittaa julkisesti, jos tekeekin jonkun virheen. Suosittelen lämpimästi kirjoittamista kaikille, kirjoittakaa vaikka päiväkirjaa ihan itsellenne. Minä olen lähes koko ikäni kirjoittanut päiväkirjaa. Nuorena, kun erosin avoliitostani, niin äitini toi minulle lahjaksi päiväkirjan ja neuvon vuodata siihen tuskasi. Niin sitten olen tehnytkin, eikä parempaa apua voisi olla.

Tämä bloggaaminen antaa minulle todella paljon, on paljon kivempaa kirjoittaa omaa blogia, kuin lukea muiden. Tosin löysin taas pari niin ihanaa kissablogia, että niiden lukeminen tuottaa todella hyvää mieltä. Laitan myöhemmin niiden osoitteet tuohon blogilistalleni. Minähän teen myös paljon kirjoitusvirheitä ja aiheetkin voi olla välillä ihan hölmöjä, mutta mitäs sitten. Ei kai kukaan ole koskaan kuvitellutkaan minun olevan täydellinen, virheet kuuluu elämään ja ellei koskaan uskalla tehdä virheitä, ei koskaan mitään opikkaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti