Eräs tuttavani teki mielenkiintoisen kysymyksen, kun hän tiedusteli miten myymme Dermalogican tuotteita ellei ne olekaan hyviä. Hän epäili, että tarjoamme tuotteita sokeasti asiakkaille riippumatta siitä onko ne meidän mielestä kunnollisia, vai huonoja. Näin se ei todellakaan ole. Meille tärkein asia on meidän asiakkaat ja heille haemme parhaat mahdolliset hoitotuotteet. Me emme ole mitenkään sitoutuneet Dermalogicaan ja jos koemme ettei sieltä tule sopivia tuotteita ja palvelua juuri meidän asiakkaille voimme vaihtaa tuotesarjan koska tahansa.
Dermalogica on maailman suosituin ammattilaissarja
Dermalogica on ympäri maailmaa ainoastaan kauneushoitoloiden ja kosmetologien käytössä ja myynnissä. Jokainen Dermalogican myyjä arvio tuotteet tarkasti. Me olemme Marin kanssa erityisen kriittisiä jokaista uutta tuotetta kohtaan. Voisi melkeinpä sanoa, että suorastaan etsimme virheitä. Yksikään tuote ei tule myyntiin ellemme ole itse sitä kokeilleet jo useamman viikon. Dermalogicaa myydään ympäri maailmaa ja sen tuotteet pitää palvella hyvin erityyppisiä ihmisiä, ihoja ja ilmastoja. Tämän takiakin meidän pitää olla kriitinen ja sitä todella olemme. Joku uutuustuote voi sopia loistavasti esimerkiksi Aasiaan, tai Australiaan, mutta meille se ei ole yhtä tarpeellinen. Tällä hetkellä Dermalogicalla ei ole yhtään sellaista tuottetta jota ei Suomessa tarvittaisi, mutta sellaisia voi tulla vastaan.
Asiakkaalle pitää olla rehellinen
Itselleni ja Marille on ehdottoman tärkeää, että asiakas voi luottaa meidän suosituksiin. En ikipäivänä suositteli tutulle asiakkaalle tuotetta vain myymisen ilosta vaan sen pitää olla ihmiselle sopiva. Se olisi mielestäni epärehellisyyttä ja huijausta pahimmillaan, että johtaisin harhaan pitkäaikaisia asiakkaita. Yleensä, kun uusi tuote tulee myyntiin käymme kumpikin sen koulutuksessa. Mari menee usein englanninkieliseen ulkomaisen Dermalogicakouluttajan tilaisuuteen ja minä menen toisena päivänä suomalaisen kouluttajan oppiin. Näin emme joudu pistämään liikettä kiinni ja saamme monipuolisen opastuksen kahdelta eri asiantuntijalta. Sen jälkeen käytämme tuotetta itse ja keskustelemme siitä keskenämme. Olemme erittäin vaativia asiakkaita ja suorastaan hakemalla haemme jotain epäkohtaa. Vasta, kun olemme itse vakuuttuneet tuotteesta suosittelemme sitä asiakkaille. Minusta olisi aivan kamalaa, jos vaatisin Maria myymään tuotetta vastoin omia kokemuksia. Hän tuskin taipuisi vaatimuksiini, koska meille kummallekin on rehellisyys tärkeä asia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti