keskiviikko 1. joulukuuta 2010

Ihonhoidossa ei ole ikärajaa

Nykyään hyvin usein kuulee puhuttavan ikärasismista ja uskon, että sellaista on olemassakin. Omassa kauneushoitolassani en halua missään nimessä arvioida ihmistä hänen ikänsä mukaan. Meillä käy aivan kaiken ikäisiä. Nuorimmat on n.11-vuotiaita ja meillä on useampi vakio asiakas yli kahdeksankymmentä ja ompa muutama 92-vuotiaskin. Moni näistä ikäihmisistä on käynyt hoidoissani koko työurani ajan eli 30 vuotta.
 Näiltä ikäihmisiltä olen myös saanut elämän varrella lukemattomia kullanarvoisia neuvoja. Uskoisin, että olen saanut heiltä enemmän kun he minulta.

Olen monelta näiltä virkeältä yli kahdeksankymppisiltä kuullut, että he eivät olisi mielestään siinä kunnossa ilman itsensä jatkuvaa hoitamista. He käyvät hierojalla, fysioterapiassa, jumpalla, ikäihmisten yliopistossa ja jalkahoidoissa, kampaajalla ja sitten minulla kasvohoidoissa.

Vaikka ihon rypistymisellä ei nyt olekkaan suurta merkitystä niin sen voin sanoa, että olen nähnyt hoitojen vaikutuksen selvästi. Kahdeksankymppinen joka on käynyt yli nelikymppisestä kasvohoidoissa jatkuvasti on n. 10-20 vuotta nuorempi iholtaan kun hoitamattomat kanssasisarensa.Onneksi aika moni nelikymppinen tekee päätöksen, että kun lapset ja perhe tulee jo omillaan toimeen, niin nyt on hänen vuoro hoitaa itseään. Tämä on erittäin hyvä päätös, se parantaa elämän laatua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti