Työni on siitäkin niin kivaa, että saan usein positiivista palautetta. Varmaan harvassa työssä asiakkaat kiittelevät niin paljon kuin hoidon jälkeen meillä. Se antaa aina lisäpotkua työhön ja sen avulla jaksaa pitkätkin työpäivät.
Verkkokaupan asiakkailta paljon kiitosta
Meistä on Marin kanssa hämmästyttävää miten usein myös verkkokaupan asiakkaat laittavat meille kiitosta joko sähköpostilla, tai facebookin kautta. Tietysti tuo facebookiin laitettu myönteinen viesti on siitä hyvä, että sen näkee muutkin asiakkaat. Kehtaankohan pyytää, että jos vain ehditte niin facebookissa voisi näitä kiitoksia myös laittaa, koska positiivinen mainos on nykyään pienyrittäjälle kullan arvoista. Aina myös ilahduttaa, kun saa yllätykseksi kiitosviestin sähköpostiin, tai verkkokaupan tilauksiin. Alunperinkin päätimme, että verkkokauppa-asiakkaat palvellaan yhtä hyvin kuin ovesta sisään tulevat ihmiset. Halusimme tehdä verkkokaupastamme "lähiverkkokaupan" joka olisi asiakkaille tuttu ja turvallinen käyttää. Verkkokauppatoimintahan on meillä pienimuotoista ja tavallisina viikkoina lähteen kymmenkuntapakettia. Pimeän Kaupan tapahtumassa ja muissa alennuskampanjoissa paketit voikin ruuhkautua. Pakkaamme aina mukaan näytteitä, että asiakas pääsee kokeilemaan muitakin tuotteita. Eivätkä verkkokauppa-asiakkaat jää meillä kasvottomiksi vaan tunnistamme aika pian nimestä kuka tilaa useammin ja tiedämme laittaa kokeilutuotteita hänen ihotyypin mukaan. Vastaamme myös verkkokauppa-asiakkaiden kysymyksiin ja neuvomme ihonhoitoa.
Jokainen asiakas on meille tärkeä
Pyrimme kaikilla tavoin parantamaan palveluamme niin, että asiakkaat tulisivat iloisiksi meillä käydessään. Moni asiakas on hyväkin tuttu, lähes ystävä kymmenien vuosien tuntemisen jälkeen. Kuitenkin pidämme tarkasti siitä kiinni, että asiakkaasta ei tule niin tuttu ettemme enää hoksaa palvella häntä. Liian tuttuuden vuoksi asiakaspalvelu voi mennä plörinäksi ja unohtua se, että kosmetologin rooli on hoitaa ja palvella asiakasta eikä valittaa omista asioistaan. Verkkokauppa-asiakkaat koetaan monessa paikassa yhdeksi massaksi eikä muuta palvelua edes ajatella kunhan paketti lähtee matkaan ja maksut napsahtaa tilille. Se on mielestäni tavaran jakelua eikä kaupankäyntiä ihmiseltä ihmiselle. Ainoa tapa erottua verkkokauppamassasta on hyvä ja yksilöllinen palvelu. Asiakkaan pitää saada paketin mukana sama hyvä mieli kuin hoitolassa käyvätkin saa. Jos teillä on jotain ideoita millä voimme palveluamme parantaa olkaa kilttejä ja kertokaa siitä.
Jatkan vielä tuosta verkkokauppa-asiasta, kun se mieleeni tuli. Vuosien varrella meille on useamman kerran huomautettu miksi verkkokauppapakettien pahvilaatikot onkin käytettyjä ja niissä näkyy selvästi Youngbloodin ja Dermalogican tarrat. Meitä on välillä syytetty hirveästä saituudesta, kun pahvilaatikotkin käytetään moneen kertaan. Aikaisemmin myös postin väki huomautteli siitä, että pitäisi käyttää heidän pakkausmateriaaleja, tai ostaa tukusta ihan omia. Nykyisin, kun posti on Citymarketissa ja siellä on ihan uusi henkilökunta he ymmärtävät näkökulmani eivätkä asiasta huomauttele.
VastaaPoistaKyllähän tässä on pihiydestäkin kyse, koska uudet laatikot maksaa muutaman euron ja niitäkin meillä kyllä on. Pääasiassa tähän uusiokäyttöön on syynä halu kierrättää. Minulle tekee pahaa viedä roskiin puhdasta ja käyttökelpoista laatikkoa ja ottaa sen tilalle uusi, kun vanhakin kelpaisi. Meille tulee Dermalogicalta tavaraa useamman kerran viikossa. Tilaan usein 12 kpl yhtä tuotetta ja ne tulee omassa laatikossaan. Tavarat on usein pakattu yhteen isoon laatikkoon ja siellä sisällä on useampi pieni laatikko jotka ovat täysin puhtaita. Me otamme aina käyttöön nämä pienet laatikot, kun ne on verkkokauppaan sopivia. Meillä on kohtuullisen suuret tilat ja pystymme varastoimaan näitä pahvilaatikoita, vaikka ne pinot välillä harmittaakin. Me pyrimme kaikessa säästämään ympäristöä mikäli se vaan on mahdollista ja siitä on kyse näiden laatikoiden uusiokäytössä eikä siitä, että olen niin suunnattoman ahne.
Inkeri
Itse en ole kyllä kiinnittänyt tähän verkkokaupastanne tilanneena huomiota, tärkeintä on sisältö. Kirjoitettu kortti ja näytteet joita on oikeasti laitettu matkaan luovat tärkeyden minulle. Ja ihan samallatavalla maahantuojan verkkokauppa käyttää kierrätyslaatikoita.
VastaaPoistaHienoa, että käytätte paketit uudelleen..ne on oikeasti niin hyviä..että käytän ne itsekin vielä kolmannen kerran, kun pakettia lähetän.
VastaaPoista