Siirry pääsisältöön

Meille jokainen asiakas on VIP

Työni on siitäkin niin kivaa, että saan usein positiivista palautetta. Varmaan harvassa työssä asiakkaat kiittelevät niin paljon kuin hoidon jälkeen meillä. Se antaa aina lisäpotkua työhön ja sen avulla jaksaa pitkätkin työpäivät.

Verkkokaupan asiakkailta paljon kiitosta

Meistä on Marin kanssa hämmästyttävää miten usein myös verkkokaupan asiakkaat laittavat meille kiitosta joko sähköpostilla, tai facebookin kautta. Tietysti tuo facebookiin laitettu myönteinen viesti on siitä hyvä, että sen näkee muutkin asiakkaat. Kehtaankohan pyytää, että jos vain ehditte niin facebookissa voisi näitä kiitoksia myös laittaa, koska positiivinen mainos on nykyään pienyrittäjälle kullan arvoista. Aina myös ilahduttaa, kun saa yllätykseksi kiitosviestin sähköpostiin, tai verkkokaupan tilauksiin. Alunperinkin päätimme, että verkkokauppa-asiakkaat palvellaan yhtä hyvin kuin ovesta sisään tulevat ihmiset. Halusimme tehdä verkkokaupastamme "lähiverkkokaupan" joka olisi asiakkaille tuttu ja turvallinen käyttää. Verkkokauppatoimintahan on meillä pienimuotoista ja tavallisina viikkoina lähteen kymmenkuntapakettia. Pimeän Kaupan tapahtumassa ja muissa alennuskampanjoissa paketit voikin ruuhkautua. Pakkaamme aina mukaan näytteitä, että asiakas pääsee kokeilemaan muitakin tuotteita. Eivätkä verkkokauppa-asiakkaat jää meillä kasvottomiksi vaan tunnistamme aika pian nimestä kuka tilaa useammin ja tiedämme laittaa kokeilutuotteita hänen ihotyypin mukaan. Vastaamme myös verkkokauppa-asiakkaiden kysymyksiin ja neuvomme ihonhoitoa. 

Jokainen asiakas on meille tärkeä

Pyrimme kaikilla tavoin parantamaan palveluamme niin, että asiakkaat tulisivat iloisiksi meillä käydessään. Moni asiakas on hyväkin tuttu, lähes ystävä kymmenien vuosien tuntemisen jälkeen. Kuitenkin pidämme tarkasti siitä kiinni, että asiakkaasta ei tule niin tuttu ettemme enää hoksaa palvella häntä. Liian tuttuuden vuoksi asiakaspalvelu voi mennä plörinäksi ja unohtua se, että kosmetologin rooli on hoitaa ja palvella asiakasta eikä valittaa omista asioistaan. Verkkokauppa-asiakkaat koetaan monessa paikassa yhdeksi massaksi eikä muuta palvelua edes ajatella kunhan paketti lähtee matkaan ja maksut napsahtaa tilille. Se on mielestäni tavaran jakelua eikä kaupankäyntiä ihmiseltä ihmiselle. Ainoa tapa erottua verkkokauppamassasta on hyvä ja yksilöllinen palvelu. Asiakkaan pitää saada paketin mukana sama hyvä mieli kuin hoitolassa käyvätkin saa. Jos teillä on jotain ideoita millä voimme palveluamme parantaa olkaa kilttejä ja kertokaa siitä.

Kommentit

  1. Jatkan vielä tuosta verkkokauppa-asiasta, kun se mieleeni tuli. Vuosien varrella meille on useamman kerran huomautettu miksi verkkokauppapakettien pahvilaatikot onkin käytettyjä ja niissä näkyy selvästi Youngbloodin ja Dermalogican tarrat. Meitä on välillä syytetty hirveästä saituudesta, kun pahvilaatikotkin käytetään moneen kertaan. Aikaisemmin myös postin väki huomautteli siitä, että pitäisi käyttää heidän pakkausmateriaaleja, tai ostaa tukusta ihan omia. Nykyisin, kun posti on Citymarketissa ja siellä on ihan uusi henkilökunta he ymmärtävät näkökulmani eivätkä asiasta huomauttele.
    Kyllähän tässä on pihiydestäkin kyse, koska uudet laatikot maksaa muutaman euron ja niitäkin meillä kyllä on. Pääasiassa tähän uusiokäyttöön on syynä halu kierrättää. Minulle tekee pahaa viedä roskiin puhdasta ja käyttökelpoista laatikkoa ja ottaa sen tilalle uusi, kun vanhakin kelpaisi. Meille tulee Dermalogicalta tavaraa useamman kerran viikossa. Tilaan usein 12 kpl yhtä tuotetta ja ne tulee omassa laatikossaan. Tavarat on usein pakattu yhteen isoon laatikkoon ja siellä sisällä on useampi pieni laatikko jotka ovat täysin puhtaita. Me otamme aina käyttöön nämä pienet laatikot, kun ne on verkkokauppaan sopivia. Meillä on kohtuullisen suuret tilat ja pystymme varastoimaan näitä pahvilaatikoita, vaikka ne pinot välillä harmittaakin. Me pyrimme kaikessa säästämään ympäristöä mikäli se vaan on mahdollista ja siitä on kyse näiden laatikoiden uusiokäytössä eikä siitä, että olen niin suunnattoman ahne.

    Inkeri

    VastaaPoista
  2. Anonyymi20:32

    Itse en ole kyllä kiinnittänyt tähän verkkokaupastanne tilanneena huomiota, tärkeintä on sisältö. Kirjoitettu kortti ja näytteet joita on oikeasti laitettu matkaan luovat tärkeyden minulle. Ja ihan samallatavalla maahantuojan verkkokauppa käyttää kierrätyslaatikoita.

    VastaaPoista
  3. Hienoa, että käytätte paketit uudelleen..ne on oikeasti niin hyviä..että käytän ne itsekin vielä kolmannen kerran, kun pakettia lähetän.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Vietnamin sodan syyt ja seuraukset

Suurin osa länsimaisista ihmisistä ei tiedä Vietnamista, kuin sodan ja sen tapahtumia ja syitä ei juuri kukaan muista. Tässä lyhet versio Vietnamin sodasta. Vietnam oli 1850-luvulta lähtien Ranskan siirtomaa, niin kuin naapurimaatkin Laos ja Kamputsea. Nämä kolme maata muodosti Ranskan Indokiinan lähes sadanvuoden ajan. Toisessa maailmansodassa Japani miehitti nämä maat ja oli erittäin julma miehittäjä. Toisen maailmansodan loputtua Ranskan tarkoitus oli ottaa siirtomaansa takaisin, mutta Pohjois-Vietnamista lähtöisin oleva Ho Chi Minh oli koonnut taakseen vahvan itsenäisyysliikkeen. Ho Chi Minh oli kommunisti ja kerron myöhemmissä kirjoituksissani hänestä enemmän. Ho Chi Minhin johdolla Vietkong sissit eli vietnamilaiset kommunistit sotivat Ranskaa vastaan. Kansainvälinen yhteisö päätti Geneven sopimuksessa 1954, että Vietnam jaetaan Etelä-ja Pohjois-Vietnamiin. Etelä-Vietnam lupasi järjestää vapaat vaalit, mutta sitä ei tehty. He tiesivät, että kansa olisi suistanut vallasta s...

Mustelmat kasvojen alueella

Tänä talvena on ollut harvinaisen paljon asiakkaita joilla on ollut tuoreita mustelmia, tai jo parantuneita mustelmia kasvojen alueella. Kaatumiset ovat yleisin syy mustelmiin ja valitettavan usein niissä tapauksissa on myös raapamia ja verijälkiä jotka paranevat todella hitaasti. Toinen yleinen mustelmien aiheuttaja on suun ja hampaiden kirurgia. Kasvoille syntyy mustelmia helposti Hyvinkin pienikin paine saattaa aiheuttaa kasvoille mustelmia, koska iho on ohuempi ja läpikuultavampi kuin vartalolla. Mustelmat leviää aina alaspäin ja esimerkiksi otsan kolautus voi seuraavana päivänä näkyä mustana silmänä. Mustelmien parantuminen kestää muutamasta päivästä yli pariin viikkoon riippuen siitä miten kova kolaus on ollut ja miten paljon verta on purkautunut verisuonten ympärille. Ihon verenkierto poistaa hiljalleen purkautunutta verta normaalin kuona-aineiden poiston yhteydessä. Jokainenhan tietää, että mustelmien väri muuttuu päivä päivältä sen vanhetessa. Usein asiakkaat kysyvät voi...

Mitä tarkoittaa ammattinimike Sky-kosmetologi?

Olen hyvin tottunut siihen, että ihmiset sekoittavat sanan Sky ja sky toisiinsa. Moni ääntää Sky-kosmetologin skaikosmetologiksi englannin kielisen taivas sanan mukaan. Minkään taivaan kanssa nimike ei ole tekemisissä, vaan tulee sanasta Suomen kosmetologien yhdistys. Sky-kosmetologi tarkoittaa sitä, että me kuulumme Suomen kosmetologien yhdistykseen. Siihen ei voi kuulua ellei ole suorittanut kosmetologitutkintoa, tai saanut pitkää opetushallituksen hyväksymää koulutusta. Me vanhemman polven kosmetologit, niin kuin minäkin saimme liittyä Suomen kosmetologien yhdistykseen, kun meillä oli päästötodistus ammattikoulusta. Nykyään suoritetaan tutkinto koulutuksen lopuksi ja kun sen läpäisee voi liittyä Suomen kosmetologien yhdistykseen. Tämä Sky-kosmetologi nimitys on ainoa ammattitaidon tae mitä kosmetologeilla on. Sitä valvoo Suomen kosmetologien yhdistys ja periaatteessa sitä ei voi käyttää ellei ole tutkintoa suorittanut. Kosmetologien ammattikunta on kuitenkin " villilänsi...