sunnuntai 13. heinäkuuta 2014

Dermalogican näytepussien tarkoitus

On kiva kuulla kiitosta siitä, että annamme paljon näytteitä asiakkaillemme ja ennen kaikkea olen iloinen siitä, että ne käytetään. Olen aiemminkin kertonut, että olen ollut hiukan nihkeä näiden näytteiden kanssa, kun en tarpeeksi hyvin osannut asettua asiakkaan asemaan.

Kaikkihan nykypäivänä tietää ettei maailmassa ole olemassa ilmaisia asioita ja nämä näytteetkin aina joku maksaa. Käytännössähän ne maksaa meiltä ostavat asiakkaat jossain maksuissaan, mutta periaatteessa näytteet ovat ilmaisia. Kauneushoitolat eivät saa näytteitä ilmaiseksi, vaan ne kaikki hinnoitellaan. Näytepussien hinta on 0,40-3.40€ kappale ja matkakoot maksaa noin 5-15 euroa. Kauneushoitola saa määrätyn määrän näytteittä ns.ilmaiseksi riippuen ostojensa määrästä. Meidän hoitola on Dermalogican suurin jälleenmyyjä Suomessa joten me saamme ehkä niitä eniten. Tietysti joku kosmetologi voi olla röyhkeä ja vaatia niitä enemmän, kun hänelle oikeasti kuuluu. Itse inhoan röyhkeyttä enkä koskaan vaadi itselleni ansaitsemattomia etuja.

Oma periaatteeni on, että kaikki se mitä me maahantuojalta saadaan jaetaan asiakkaille. Näinhän se ei kaikissa hoitoloissa mene. Uskomattoman moni käyttää näytteet itse ja jakaa sukulaisilleen ja ystävilleen. Sitä ei meillä tehdä koskaan, ostan aina omat aineeni erikseen enkä napsi niitä hoitolan varastoista ja sama koskee Maria. Näytetuotteen tarkoitus on, että asiakas pääsee kokeilemaan tuotetta ennen, kun sen ostaa. Ne ovat ns.myynnin edistämismateriaalia ja se toimii Dermalogican kohdalla oikein hyvin, koska tuotteet ovat niin hyviä. Ne myyvät itse itsensä, kun niitä pääsee kokeilemaan.

Itselläni on se ongelma etten koskaan itse käytä mitään näytepusseista. Jos kampaaja antaa minulle näytteitä ne taatusti jää käyttämättä. Ostan aina ison koon, jos jotain käytän ja näytepussit menee kohdallani ihan hukkaan. Mari taas on aivan toisen tyyppinen ja hän ei ostaisi mitään ellei ensin saa kokeilla sitä etukäteen näytteestä. Tästä tulee sellainen ongelma etten itse edes aina tajua antaa näytteitä, kun ajattelen niiden menevän roskiin. Nyt kasvatan itseäni kiivaasti oppimaan uutta käytäntöä. Opettelen kysymään asiakkaalta haluaako hän kokeilla näytteitä. Jos hän on minun tyyppiseni käyttäjä, niin siinä kohtaa voi sanoa ettei niitä halua, kun ne menee suoraan roskiin. Toivon myös, että asiakkaat rohkaisisivat mielensä ja sanoisivat suoraan, jos jotain haluavat kokeilla.

Olemme ottaneet tavaksi laittaa verkkokauppa paketteihin runsaasti näytteitä, koska ihmiset jotka eivät saa kasvohoidon yhteydessä tuntumaa aineisiin voi ne kokeilla kotona. Tilaukseen voi lisätietoihin kirjoittaa mitä näytteitä erityisesti haluaa kokeilla. Vakioasiakkaille annamme myös näitä näytepusseja matkaa varten, koska käsimatkatavaroiden kanssa matkustaessa ei voi edes matkakokoja  aina ottaa mukaan. Ottakaa myös huomioon ettei kaikista tuotteista ole näytteitä olemassa ja meikeistä eli Youngbloodin tuotteista niitä ei ole ollenkaan.

Olen myös sen tyyppinen ihminen, että mielelläni annan toiselle, jos minulla jotain on. Sen olen laittanut merkille, että on paljon yrittäjiä jotka eivät raaski edes arpavoittoja antaa yhteisiin tapahtumiin. Tiedän myös, että monen firman omistaja ottaa kaikki edeut itselleen mitä vähäkin saa ja jättää työntekijänsä paitsi. Meillä jaetaan kaikki aina tasapuolisesti minun ja Marin kesken ja luovun mielelläni omastani, että Mari saa jotain tarvitsemaansa. 

3 kommenttia:

  1. Anonyymi23:29

    Edellinen Dermalogica-kosmetologi jolla kävin ei koskaan antanut näytteitä, vaikka ihan kysyin voisinko jotain tuotetta ensin kokeilla. Hän sanoi ettei Dermalogicalla ole näytteitä. Sitten myöhemmin kuulin, että hänen sisaruksensa ja muu suku käytti nämä näytepussit omina hoitotuotteinaan.
    Sellaisella epärehellisyydellä on lyhyet jäljet, koska hoitola on näköjään lopetettu. Olen erittäin tyytyväinen teidän verkkokauppanne palveluun. Hoitoihin en pääse, kun välimatkaa on 500 km. Ihoni on oikein hyvässä kunnossa, kun olen sitä hoitanut näiden blogineuvojen perusteella.
    Olen tilannut teiltä useita meikkituotteita ja aina värit ovat natsanneet täysin. Ensin hiukan pelkäsin miten huulipunasävyt sopii, kun ostan ne pelkän kuvailun perusteella, mutta kaikki on olleet aivan ihastuttavia.
    Toivotan teille hyvää kesän jatkoa ja toivottavasti ehditte myös lomailemaan.

    VastaaPoista
  2. Yritin eilen jo kommentoida, mutta systeemi tökki ja en saanut tekstiäni läpi. Nyt yritän uudelleen ja kiittelen näistä näytepusseista, jotka matkalla ollessani totesi loistavaksi ideaksi. Olin säästellyt näytepusseja matkaani varten ja sain mukaani sellaisen arsenaalin, etten ikinä olisi täysikokoisena purkkeina niitä saanut laukkuuni ahdettua. Nyt pystyin kokeilemaan niin uusia tuotteita kuin käyttämään näytepusseista vanhoja jo tuttuja tuotteita. Loistava keksintö ja nyt alan kerätä näytepusseja seuraavaa matkaa varten, vaikkei sellaista vielä ole näkyvissäkään.

    VastaaPoista
  3. Joku nyt tässä Bloggerissa tökkii, kun en päässyt tänään vastaamaan kaikkiin kommenteihin. Toivottavsti se menee ohitse, tai sitten minun pitää ottaa heihin yhteyttä.

    Kiitos kun kerrotte kokemuksianne. Se on hyvä, että tiedämme noiden näytteiden tulevan käyttöön. Olisi harmillista ihan ekologisessakin mielessä, jos ne menee ihan hukkaan. Tiedämme siis olevamme oikeilla jäljillä, kun jaamme reilusti näytteitä asiakkaillemme kokeiltavaksi. Matkoilla ne pussukat ovat loistavia, koska painavin varuste matkalaukussa on aina kosmetiikka. Kiva siis kuulla, että ne ovat hyödyksi.

    Inkeri

    VastaaPoista