Tietokirjailija ja esiintymiskouluttaja Katleena Kortesuon uusimman kirjan aihe on karisma. Katleena on ystäväni ja sain häneltä kirjan luettavaksi samaan aikaan, kun se meni painoon. Ensimmäistä kertaa luin kokonaisen kirjan tabletilta ja ainakin tällaisen asiatekstin lukemiseen se ei ollut hassumpi juttu. Luulen kuitenkin, että joku Vankileirien saaristo ei olisi yhtä järkyttävän koskettava e-kirjana, kuin vanhanajan romaanina.
Katleenan kirja Karisma on ehdottomasti suositeltavaa luettavaa kaikille, jotka ovat asiakaspalvelussa, tai esiintyvät työssään. Yrittäjille kirjan opit ovat todella tärkeitä. Itselläni on ollut sellainen käsitys, että karisma on jokin synnynnäinen ominaisuus johon itse ei pysty vaikuttamaan. Vasta tämän Katleenan kirjan myötä ymmärsin miten paljon voi opetella käytöstapoja, jotka tuntuvat muista ihmisistä karismaattisilta. Toisaalta olen oman elämäni myötä oppinut, että on hiuksen hieno ero mikä on karismaa ja mikä taas ärsyttävää itsetehostusta. Karismaattinen ihminenhän on aina hyvin näkyvä ja suomalaisessa kulttuurissa ei välttämättä siitä tykätä. Katleena tuokin kirjassaan hyvin esiin miten kehittää omaa karismaansa, niin että se pysyy positiivisenä.
Oman yrittäjäkokemukseni takia pidän tätä kirjaa todella tärkeänä pienyrittäjälle. Olen kymmeniä kertoja nähnyt miten vaikeaa yrittäjälle on esiintyä edes sen verran, että sanoo nimensä ja yrityksensä suuremman joukon edessä. Yrittäjä voi olla oman ammattinsa supertekijä, mutta antaa itsestään suorastaan vähäjärkisen vaikutelman esiintymispelkonsa takia. Monella tämä esiintymispelko johtaa siihen, että koko olemus on varsin vaatimaton ja näkymätön ja se ei ole yritykselle hyväksi. Nykyisin yrityselämä on raadollisen kovaa ja kaikki keinot pitää olla käytössä. Enää ei riitä hyvä asiakaspalvelu, vaan myyjän pitää olla karismaattinen ja jollain tapaa mieleenjäävä, että asiakas tulee uudestaan.
Katleena on kirjassaan antanut helpot ja selkeät ohjeet ja vinkit miten omaa karismaansa voi lisätä. Karismaattinen ihminen saa kuulijansa uskomaan asiaansa paljon helpommin, kuin tyyppi, joka haluaisi hukkua seinäpapereihin. Toisaalta on myös kuulijan kunnioittamista ja arvostamista, että on tarkoin harkinnut esitystapansa ja miettinyt ulkoisen olemuksensa. Kirjassa oli myös osio ulkonäöstä ja pukeutumisesta, sekä plastiikkakirurgiasta. Katleena kirjoitti ettei sileäksi leikelty ja epätodellisen nuorekas ulkonäkö ole sama asia, kuin karisma. Siitä olen Katleenan kanssa täysin samaa mieltä. Iällä ei ole merkitystä karisma-asiassa, kauniisti vanhentunut ihminen voi säteillä karismaa ja olla ilo silmälle paljon enemmän, kuin persoonaton kolmikymppinen.
Olen lukenut varmaan kaikki Katleenan kirjoittamat kirjat ja ne ovat helppotajuisia oppaita parempaan viestintään, esiintymiseen ja sosiaalisen median käyttöön. Yrittäjälle suosittelen niitä ehdottomasti, mutta moni muukin ammattikunta saa kirjoista paljon hyötyä. Kiitos Katleena, että sain lukea kirjasi jo etukäteen. Itselleni kirjat ja kirjoittaminen on rakas harrastus ja suorastaan välttämätön tarve ja siksi arvostan kovasti sinun taitojasi tietokirjailijana.
Katleenan kirja Karisma on ehdottomasti suositeltavaa luettavaa kaikille, jotka ovat asiakaspalvelussa, tai esiintyvät työssään. Yrittäjille kirjan opit ovat todella tärkeitä. Itselläni on ollut sellainen käsitys, että karisma on jokin synnynnäinen ominaisuus johon itse ei pysty vaikuttamaan. Vasta tämän Katleenan kirjan myötä ymmärsin miten paljon voi opetella käytöstapoja, jotka tuntuvat muista ihmisistä karismaattisilta. Toisaalta olen oman elämäni myötä oppinut, että on hiuksen hieno ero mikä on karismaa ja mikä taas ärsyttävää itsetehostusta. Karismaattinen ihminenhän on aina hyvin näkyvä ja suomalaisessa kulttuurissa ei välttämättä siitä tykätä. Katleena tuokin kirjassaan hyvin esiin miten kehittää omaa karismaansa, niin että se pysyy positiivisenä.
Oman yrittäjäkokemukseni takia pidän tätä kirjaa todella tärkeänä pienyrittäjälle. Olen kymmeniä kertoja nähnyt miten vaikeaa yrittäjälle on esiintyä edes sen verran, että sanoo nimensä ja yrityksensä suuremman joukon edessä. Yrittäjä voi olla oman ammattinsa supertekijä, mutta antaa itsestään suorastaan vähäjärkisen vaikutelman esiintymispelkonsa takia. Monella tämä esiintymispelko johtaa siihen, että koko olemus on varsin vaatimaton ja näkymätön ja se ei ole yritykselle hyväksi. Nykyisin yrityselämä on raadollisen kovaa ja kaikki keinot pitää olla käytössä. Enää ei riitä hyvä asiakaspalvelu, vaan myyjän pitää olla karismaattinen ja jollain tapaa mieleenjäävä, että asiakas tulee uudestaan.
Katleena on kirjassaan antanut helpot ja selkeät ohjeet ja vinkit miten omaa karismaansa voi lisätä. Karismaattinen ihminen saa kuulijansa uskomaan asiaansa paljon helpommin, kuin tyyppi, joka haluaisi hukkua seinäpapereihin. Toisaalta on myös kuulijan kunnioittamista ja arvostamista, että on tarkoin harkinnut esitystapansa ja miettinyt ulkoisen olemuksensa. Kirjassa oli myös osio ulkonäöstä ja pukeutumisesta, sekä plastiikkakirurgiasta. Katleena kirjoitti ettei sileäksi leikelty ja epätodellisen nuorekas ulkonäkö ole sama asia, kuin karisma. Siitä olen Katleenan kanssa täysin samaa mieltä. Iällä ei ole merkitystä karisma-asiassa, kauniisti vanhentunut ihminen voi säteillä karismaa ja olla ilo silmälle paljon enemmän, kuin persoonaton kolmikymppinen.
Olen lukenut varmaan kaikki Katleenan kirjoittamat kirjat ja ne ovat helppotajuisia oppaita parempaan viestintään, esiintymiseen ja sosiaalisen median käyttöön. Yrittäjälle suosittelen niitä ehdottomasti, mutta moni muukin ammattikunta saa kirjoista paljon hyötyä. Kiitos Katleena, että sain lukea kirjasi jo etukäteen. Itselleni kirjat ja kirjoittaminen on rakas harrastus ja suorastaan välttämätön tarve ja siksi arvostan kovasti sinun taitojasi tietokirjailijana.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti