Näin kesäloma-aikaan meillä käy tavallista enemmän ostoksilla ihmisiä, jotka eivät ole meillä ennen käyneet. Se on tosi kiva asia huomata miten suosittu Dermalogica on, kun sitä poikkeaa ostamaan ohikulkijatkin. Moni on lomareissulla ja unohtanut ehkä jonkun tuotteen kotiin, tai joku on loppunut. Ihminen joka on joskus kokeillut Dermalogicaa ei siitä ihan helposti pois siirry.
Jokaisella näistä asiakkaista on sama kysymys, että onkohan tuote kauan ollut hyllyssä. Toisaalta ymmärrän sen aivan hyvin. Nykyään naistenlehdissä kerrotaan, että aurinkosuoja häviää liian vanhasta voiteesta. Monella voi olla ihan omakin kokemus, että on saanut jostain vanhentuneen voiteen. Isoissa tavarataloissakin se on valitettavan yleistä, koska tuotteita on niin paljon, ettei yhtä tuotetta kohden liikkuvuus ole nopeaa. Tavarataloissa on myös väärä lämpötila, koska voimakkaat valot kuumentaa hyllyjä. Koko ajan yli 25-astetta lämmintä nopeuttaa tuotteen vanhenemista, koska säilöntäaineet toimivat parhaiten 17-23 asteen välillä. Suurin osa varsinkin pääkaupunkiseudun ihmisistä tekee myös johtopäätöksen ettei maalaiskaupunkin kauneushoitolassa käy ketään ostoksilla. Pitäisiköhän pistää seinään mainos, että olemme Suomin suurin Dermalogican jälleenmyyjä. Siinä kalpenee moni pääkaupungin hienostohoitola.
Minä aina sielussani pahoitan mieltäni tästä voiteiden tuoreuskysymyksestä, vaikka ymmärrän sen olevan järkeväkin. Toisaalta kuka myyjä sanoisi, että tuo voide jo viitisenvuotta hyllyssä nököttänyt. Joka tapauksessa meillä on poikkeuksellisen nopea tuotekierto mikä on yrittäjälle ylpeydenaihe. Se ei johdu siitä, että ostajia olisi paljon, vaan taitavasta sisäänostajasta. Eli taas nostan omaa häntääni, koska minä vastaan sisäänostosta. Toisaalta ellen olisi oppinut tässä ajassa tuntemaan asiakaskuntaani, niin olisin aika jästipää. Tuotteet ei montaa päivää meillä vanhene. Suosituimmat tuotteet esimerkiksi Intensive Moisture Balance on pari päivää meidän hyllyssä. Teemme tilausta 2-3 kertaa viikossa ja useimmiten tuotteet lähtee jo samana päivänä asiakkaille. Uskoisin, että meidän tuotekierron nopeus on aivan poikkeuksellinen. Tehtaasta ulos tullut tavara on meidän asiakkaalla parhaimmillaan parissa viikossa.
Jokaisella näistä asiakkaista on sama kysymys, että onkohan tuote kauan ollut hyllyssä. Toisaalta ymmärrän sen aivan hyvin. Nykyään naistenlehdissä kerrotaan, että aurinkosuoja häviää liian vanhasta voiteesta. Monella voi olla ihan omakin kokemus, että on saanut jostain vanhentuneen voiteen. Isoissa tavarataloissakin se on valitettavan yleistä, koska tuotteita on niin paljon, ettei yhtä tuotetta kohden liikkuvuus ole nopeaa. Tavarataloissa on myös väärä lämpötila, koska voimakkaat valot kuumentaa hyllyjä. Koko ajan yli 25-astetta lämmintä nopeuttaa tuotteen vanhenemista, koska säilöntäaineet toimivat parhaiten 17-23 asteen välillä. Suurin osa varsinkin pääkaupunkiseudun ihmisistä tekee myös johtopäätöksen ettei maalaiskaupunkin kauneushoitolassa käy ketään ostoksilla. Pitäisiköhän pistää seinään mainos, että olemme Suomin suurin Dermalogican jälleenmyyjä. Siinä kalpenee moni pääkaupungin hienostohoitola.
Minä aina sielussani pahoitan mieltäni tästä voiteiden tuoreuskysymyksestä, vaikka ymmärrän sen olevan järkeväkin. Toisaalta kuka myyjä sanoisi, että tuo voide jo viitisenvuotta hyllyssä nököttänyt. Joka tapauksessa meillä on poikkeuksellisen nopea tuotekierto mikä on yrittäjälle ylpeydenaihe. Se ei johdu siitä, että ostajia olisi paljon, vaan taitavasta sisäänostajasta. Eli taas nostan omaa häntääni, koska minä vastaan sisäänostosta. Toisaalta ellen olisi oppinut tässä ajassa tuntemaan asiakaskuntaani, niin olisin aika jästipää. Tuotteet ei montaa päivää meillä vanhene. Suosituimmat tuotteet esimerkiksi Intensive Moisture Balance on pari päivää meidän hyllyssä. Teemme tilausta 2-3 kertaa viikossa ja useimmiten tuotteet lähtee jo samana päivänä asiakkaille. Uskoisin, että meidän tuotekierron nopeus on aivan poikkeuksellinen. Tehtaasta ulos tullut tavara on meidän asiakkaalla parhaimmillaan parissa viikossa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti