keskiviikko 30. lokakuuta 2024

Huono omatunto on paha päänalunen

 Olen usein vakuutellut tässä blogissa miten hyvä stressinsietokyky minulla on, mutta nyt käytännössä huomasinkin ettei se ihan niin hyvä olekaan. Tämä Telian aiheuttama tietoliikennekatkos kuormitti minua tosi raskaasti.

Tyhmä vahinko

Kerroin jo aiemminkin tästä nettikatkoksesta, mutta kerron nyt mitä kaikkea haittaa pienelle yritykselle tulee ison firman eli Telian huolimattomuudesta tai inhimillisestä virheestä. Tilanne oli niin kaoottinen, että paineensietokykyni oli koetuksella.

Nettiyhteyteni siis katkesi 1.10 ja ajankohta oli pahin mahdollinen, kun Pimeän kaupan tapahtumassa oli tullut tilauksia moninkertainen määrä. Olin etukäteen varautunut siihen, että Pimeän kaupan tapahtuma tuottaa viikonlopun aikana enemmän tilauksia, kuin normaalisti tulee kuukaudessa.
Verkkokauppa vaatii jatkuvaa kehitystä ja nyt pyrin lyhentämään lähetysaikoja ihan minimiin. Olinkin hyvin varautunut tähän tilausmäärään ja olin järjestänyt viikko-ohjelman niin, että ehdin päivälläkin pakkaamaan paketteja. 

Kaikki suunnitelmat stoppasi siihen, että nettiliittymä ei toiminut enkä päässyt lähetyksissä edes kunnolla alkuun. Soitin yhtenään Telian asiakaspalveluun ja aina puhelu siirrettiin jollekin toiselle jonka olisi pitänyt tietää asiasta enemmän. Kaiken kaikkiaan nettiliittymän katkos kesti kolme viikkoa ja joka päivä minulle luvattiin, että huomenna tai ylihuomenna asia korjataan. 

Hoitolassa kävi asentajakin eikä vikaa löytynyt ja yhteys ei vaan toiminut. Naurettavinta oli, että minulle lähetettiin postin kautta iso tyhjä pahvilaatikko noin 100 cm x 50 cm ja laatikon pohjalla oli pieni viesti, että minun pitää pakata ja lähettää takaisin joku datalaite. Mitään ylimääräistä datalaitetta ei hoitolassa ole.
Loppujen lopuksi yksi asiakaspalvelija otti minut tosissaan ja totesi, että liittymä oli vahingossa katkaistu.


Rasittavaa reklamointia

Nyt kun asia selvisi, jaksoin vielä tehdä reklamaation asiasta. Sekin piti tehdä kirjallisena jossain yritysportaalissa ja siinä kohtaa, kun tätä asiaa kyselin asiakaspalvelun toiminta muuttui jäiseksi. Tällä hetkellä asia on vaiheessa, mutta koen joutuneeni suuren vääryyden kohteeksi. Haluaisin myös tietää miten tämä sekava draama on selitettävissä . Miksi liittymään ei yhdistetty heti uudelleen, kun se oli kerran vahingossa katkaistu. Ymmärtääkseni liittymässä ei ollut mitään vikaa, vaan se vain katkaistiin. 
Nyt olen tehnyt yötä myöten työtä, että olen kaikki asiat saanut päivitettyä ajan tasalle tuon kolmen viikon katkon jälkeen. 

Myönnän myös, että tämä asia on jäytänyt minua niin ettei yöunikaan tahtonut tulla. Koin koko ajan huonoa omaatuntoa, että verkkokaupan asiakkaat odottavat tuotteitaan ja minä en pysty tekemään mitään. Onneksi asiakkaani ovat olleet niin ihania, että ovat ymmärtäneet tilanteen ja odottivat tuotteitaan rauhallisesti. 

Nimenomaan tuo huono omatunto rassasi minua eniten. Koin järjen vastaisesti, että olen tehnyt jonkun virheen, joka pitää korjata. Yritin selittää itselleni, ettei tilanne ole minun syytä ja minun pitää vain odottaa korjausta. Tunteilleen ei oikein mahda mitään ja sellaiset asiat jäytää mielenrauhaa. 
Yritän nyt rauhoittua ja jatkaa töitäni taas entiseen malliin ja yritän unohtaa koko Telian. 


Iso kiitos että luit, ja kiitos kaikille ymmärryksestä, keneen tämä sotku kohdistui myös.


Ystävällisin terveisin,

Kosmetologisi Inkeri


⭐️ Ps. Muista osallistua arvontaan! Seuraa ja kommentoi hoitolan uusimpia julkaisuja blogissa (huom. liitä mukaan sähköpostiosoite), Facebookissa ja/tai Instagramissa. Palkintona on 50 euron etukoodi verkkokauppaan, joka arvotaan viikon välein. Seuraavaan arvontaan voit osallistua 29.10 - 4.11.2024.

Facebook ja Instagram eivät ole mukana arvonnassa.



Joko olet liittynyt postituslistalle? Liity nyt ja saat tietoa tarjouksista ja kauneushoitolan tapahtumista! Tilaa uutiskirje tästä


1 kommentti:

  1. Anonyymi09:47

    Kokemukseni mukaan pahinta stressiä tulee tilanteista, joille ei itse voi mitään ja joista aiheutuu suurta haittaa esimerkiksi juuri työssä.

    Tuo kokemasi on kyllä hähmäinen keissi. Monesti organisaatioiden kanssa tulee tunne, että jokainen hoitaa vain oman kapean siivunsa ja kokonaisuus ei ole kenenkään hallussa. Eikä silloin kukaan myöskään ota vastuuta. "En tiedä mitään, mä olen täällä vain töissä", on niin pätevä vitsi.

    Leena

    VastaaPoista