Perustin tämän blogin vuonna 2010 pitkien alkuvaikeuksien jälkeen. En saanut keneltäkään apua blogin avaamiseen, kun kaikki läheiset ja nettiasiantuntijat olivat sitä mieltä, että nolaan itseni täysin. Ideaani paheksuttiin, koska en ole koulutettu toimittaja ja teen kirjoitusvirheitä. Onneksi tapasin viestintäasiantuntija Katleena Kortesuon yrittäjänaisten koulutuksessa ja hän näytti miten blogger toimii ja kannusti minua kovasti.
Blogin tarkoitus
Halusin perustaa blogin, koska tykkään kirjoittaa. Koin myös, että olen parhaimmassa työiässä ja minulla olisi paljon annettavaa. Ihmisillä on todella paljon iho-ongelmia ja minulla taas on pitkä kokemus ja tietoa niiden hoidosta. Tunsin voivani auttaa huomattavasti suurempaa määrää ihmisiä, kuin niitä jotka käyvät asiakkainani. Nämä nettiasiantuntijat läheisyydessäni pelkäsivät, että herätän paheksuntaa asiakkaisani sotahistoriaharrastuksella, tai kirjoitan jotain muuta sopimatonta. En ymmärrä miksi lähtisin kirjoittamaan jotain asiakkaita loukkaavaa, kun en ole sitä tehnyt vuosikymmeniin livenäkään ja kirjoittaessa on sentään aikaa miettiä mitä tekee. Päätin heti aluksi, että 80% jutuista on pelkkää asiaa ihonhoidosta ja loput 20% on kissoja, kirjoja ja sotahistoriaa. Se yhdistelmä on pelittänyt hyvin eikä kukaan ole jättänyt asiakkuuttaan harrastusteni takia.
Haluan jakaa omaa kokemustani
Minun juttuni ei ole muodin seuraaminen, tai julkkisten kosiskelu. Haluan suunnata juttuni tavalliselle kuluttajalle, joka haluaa hoitaa itseään järkevillä suomalaiselle naiselle sopivilla tavoilla. Lähes kaikki kosmetiikka tulee ulkomailta ja yleisneuvot ovat suunnattu ihan toisellaiseen maailmaan, kuin meillä Suomessa on. Ilmasto, perintötekijät ja kulttuuri määrittää eniten ihonhoidon tarvetta. Blogin lisäksi otimme vuoden 2017 alkupulella käyttöön Twitterin ja Instagramin. Nyt meidän nettiasiantuntijana on Annukka Leppänen ja suhtautuu todella positiivisesti somettamiseemme. Facebook onkin ollut käytössä jo vuoden verran. Näissäkin somekanavissa haluan pysyä tiedottavalla neuvontalinjalla. Siinä tarvitsen vielä paljon opetusta, koska lyhytsanainen Twitter on todella suuri haaste pitkästi kirjoittavalle minälleni. Helpointa on laittaa purkin kuva ja sen hinta, mutta haluaisin antaa paljon enemmän. En missään nimessä halua tyrkyttää kenellekään mitään. Tietysti tarjoustuotteista ja niiden hinnoista pitää tiedottaa, mutta se ei ole päätarkoitus. Tätä vauhtia puolimiljoonaa lukukertaa tulee täyteen toukokuussa ja siitä kiitos kaikille lukijoille.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti