Me haluamme palvella asiakkaamme mahdollisimman hyvin. Jokainen asiakas on meille tärkeä ja toivonkin, että lukijat antaisi vinkkejä olisiko jotain millä asiakaspalvelua voisi vielä parantaa. Nykypäivän tietotekniikka teettää meille aika paljon työtä, mutta haluamme ehdottomasti olla siinäkin edistyksellisiä.
Vaihtoehtoja ajanvaraukselle
Itse pitäisin nettiajanvarausta kaikista parhaana, mutta kukaan ei ole vielä ratkaissut miten se toimisi meidän tilanteessa. Meidän ajanvarauksemme on aika täynnä varsinkin minulla ja saamme aikataulut pelittämään paremmin, kun itse ne järjestelemme. Asiakkaan on vaikea tietää minkä pituisen ajan hän varaa ja minä en halua hukata edes varttia epätarkan ajanvarauksen vuoksi. Se ei johdu ahneudesta vaan siitä, että joku asiakas tarvitsisi juuri sen ajan enkä halua myydä eioota. Joten joudumme edelleen jättämään pois tuon nettivaraussysteemin. Suurin osa ehkä jopa 90% ajanvarauksista tehdään hoitokäynnin yhteydessä. Lähes kaikki vakioasiakkaat tekevät seuraavan varauksen lähtiessään. Joten meille tulee aika pieni määrä ajanvarauksia muulla tavoin. Ajanvarauksen voi tehdä soittamalla numeroon 03-6759780 joka nykyisin siirtyy kännykkään numero 050-5860310 johon voi myöskin soittaa. Tekstiviestillä voi tehdä ajanvarauksen ja sähköpostilla osoitteessa info@kauneushoitolainkeri.fi. Meillä on sähköposti koko ajan auki ja luemme sitä kymmeniä kertoja päivässä ja samoin tekstiviestejä. Vastaamme aina viesteihin saman päivän aikana, mutta yleensä ehdimme vastata jo hetikin. Hoitoajan voi myös poiketa varaamaan suoraan hoitolasta, jos niin haluaa.
Viestikanavia on liikaa
Hiukan ongelmallisia on nämä muut kanavat mitä jonkin verran käytetään ja niissä on huoli, että jotain menee meiltä ohitse. Toivonkin, että jos viestitätte meille muulla tavoin kuin noilla yllä luetelluilla ettekä saa vastausta niin laittaisitte viestin uudestaan, vaikka tekstarina tai sähköpostina. Näitä muita kanavia on kaksi facebooksivua eli hoitolan ja oma henkilökohtainen. Niihin voi laittaa yksityisviestiä, tai messengerin. Sitten on tuo Instagramin viestimahdollisuus ja jonkin verran käytetään myös minun henkilökohtaista kännykkää. Meillä on myös toinenkin sähköpostiosoite jota käytän henkilökohtaisemmissa asioissa ja myös Mari käyttää sitä. Näin tulee kaikkiaan yksitoista eri kanavaa mitä kautta meihin otetaan yhteyttä ja valitettavasti joku viesti voi jäädä huomaamatta. Minun henkilökohtaiseen puhelimeen ei kannata soittaa tai tekstata, koska en käytä sitä työpäivän aikana koskaan. Se on kiinni kello 10-20 ja työssä hoidan kaikki asiani hoitolan puhelimella. Nämä somekanavat kuuluu minun työhöni ja Mari hoitaa Instagramia jonkin verran. Emme kumpikaan ehdi katsoa niitä työpäivän aikana, vaan teen lähes aina päivitykset iltaisin kotona. Näin nuo viestikanavat tulee huomioitua vasta iltaisin, joten ne ovat hitain yhteydenottotapa. Me emme halua missata yhtäkään asiakkaan yhteydenottoa ja siksi toivoisin, että näitä ns.perinteisiä tapoja käytettäisiin mikäli se on mahdollista.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti