Tähän vuodenaikaan ovat taas pöpöt liikkeellä ja kärsitään flunssaa, nuhaa ja yskää. Siitä tulikin mieleen, että kerron jo etukäteen miten kasvohoito ja varsinkin Nanolift kasvohoito liittyy yskimiseen. Moni onkin omakohtaisesti kokenut, että meillä alkaa yskä vaivata erityisen helposti.
Asiakkaat ovat usein noloissaan ja pahoillaan, kun joutuvat kasvohoidon aikana yskimään niin paljon. Noloissaan ei tarvitse olla, koska me tiedämme, että näin käy ja tiedämme miksi niin käy. Yskähän on siitä harmillinen vaiva, että se alkaa eniten vaivata öisin ja nukkuminen on hankalaa. Sama asia tapahtuu kasvohoidossa, siinä ollaan pitkällään ja selällään, joten lima alkaa ärsyttämään kurkkua. Meillä on Marin kanssa kummankin työhuoneessa iso arsenaali yskänkarkkeja, Vicksejä, Leijonaa, Mynthonia ja muita tuttuja pastilleja. Karkin imeskeleminen rauhoittaa yskimistä ja siksi tarjoammekin heti näitä karkkeja, kun asiakas alkaa yskiä. Voimme myös nostaa asiakkaan hetkeksi istumaan ja tuoda vettä, koska sekin helpottaa yskänärsytystä. Asiakkaita nolottaa, kun joudumme keskeyttämään hoitoa ja monelle se on ihan kummallista, että yskä alkaa niin vaivaamaan. Meille siinä ei ole mitään outoa, vaan tähän aikaan vuodesta meillä on ainakin kerran päivässä yskivä asiakas.
Nanolift kasvohoito saa aineenvaihdunnan vilkastumaan erittäin hyvin ja yleensä sylkirauhastenkin toiminta paranee. Sylkeä joutuu nieleskelmään ja se taas tekee yskänärsytystä. Myös poski-ja otsaonteloissa oleva lima lähtee tehokkaan hieronnan avulla liikkeelle ja aiheuttaa kutittavaa tunnetta kurkussa. Nämähän ovat ihan positiivisia asioita, mutta samalla syntyy yskimisen tarve. Yskimistähän ei tapahdu ellei asiakkaalla ole jo etukäteen limaa onteloissa, tai yskä tulossa, tai menossa. Kasvohoidothan ei yskää aiheuta, mutta tuo vaan esiin muutenkin olemassa olevan ärsytyksen. Ei kannata siis huolestua, tai ihmetellä, jos kasvohoidossa kurkkua kutittaa. Me annamme yskänpastillia, tai vettä ja se menee ohitse. Minä ja Mari emme tartuntoja pelkää, koska vastustuskykymme on hyvä ja saamme pöpöjä päällemme kaiken päivää.
Asiakkaat ovat usein noloissaan ja pahoillaan, kun joutuvat kasvohoidon aikana yskimään niin paljon. Noloissaan ei tarvitse olla, koska me tiedämme, että näin käy ja tiedämme miksi niin käy. Yskähän on siitä harmillinen vaiva, että se alkaa eniten vaivata öisin ja nukkuminen on hankalaa. Sama asia tapahtuu kasvohoidossa, siinä ollaan pitkällään ja selällään, joten lima alkaa ärsyttämään kurkkua. Meillä on Marin kanssa kummankin työhuoneessa iso arsenaali yskänkarkkeja, Vicksejä, Leijonaa, Mynthonia ja muita tuttuja pastilleja. Karkin imeskeleminen rauhoittaa yskimistä ja siksi tarjoammekin heti näitä karkkeja, kun asiakas alkaa yskiä. Voimme myös nostaa asiakkaan hetkeksi istumaan ja tuoda vettä, koska sekin helpottaa yskänärsytystä. Asiakkaita nolottaa, kun joudumme keskeyttämään hoitoa ja monelle se on ihan kummallista, että yskä alkaa niin vaivaamaan. Meille siinä ei ole mitään outoa, vaan tähän aikaan vuodesta meillä on ainakin kerran päivässä yskivä asiakas.
Nanolift kasvohoito saa aineenvaihdunnan vilkastumaan erittäin hyvin ja yleensä sylkirauhastenkin toiminta paranee. Sylkeä joutuu nieleskelmään ja se taas tekee yskänärsytystä. Myös poski-ja otsaonteloissa oleva lima lähtee tehokkaan hieronnan avulla liikkeelle ja aiheuttaa kutittavaa tunnetta kurkussa. Nämähän ovat ihan positiivisia asioita, mutta samalla syntyy yskimisen tarve. Yskimistähän ei tapahdu ellei asiakkaalla ole jo etukäteen limaa onteloissa, tai yskä tulossa, tai menossa. Kasvohoidothan ei yskää aiheuta, mutta tuo vaan esiin muutenkin olemassa olevan ärsytyksen. Ei kannata siis huolestua, tai ihmetellä, jos kasvohoidossa kurkkua kutittaa. Me annamme yskänpastillia, tai vettä ja se menee ohitse. Minä ja Mari emme tartuntoja pelkää, koska vastustuskykymme on hyvä ja saamme pöpöjä päällemme kaiken päivää.
Mutta ettehän toki tekään hoida asiakasta jolla on infektio kuten flunssa!!!!!!!!!
VastaaPoistaKoskaan ei saa tehdä hoitoja ihmiselle jolla on jokin infektio. Yskänärsytys on kuitenkin täysin eri asia, kuin infektio.
VastaaPoistaToisaalta asiakkaalla on myös itsellään vastuu omasta olotilastaan. Ihmettelen joskus, että asiakas kertoo hoidon jälkeen olleensa päivän kotona flunssan takia, mutta tuli kuitenkin meille hoitoon. Tähän vetäsin selkeän rajan, jos ihminen on niin sairas ettei pysty menemään työhönsä, niin silloin ei pidä myöskään tulla hoitoon. Toisaalta joskus on pakko mennä työhön flunssaisenakin, mutta silloin kannattaa mennä työpäivän jälkeen kotiin lepäämään.
Toinen rajan veto voisi olla siinä, että jos asiakas tietää olevansa kovin yskäinen, vaikka ei koe itseään muuten sairaaksi, niin on parasta siirtää hoitoaika. Silloin, kun on kunnon yskä ei yskänkaramellien imeskelykään auta ärsytykseen.
Toivotaan flunssatonta talvea!
Inkeri
Hyvä, kun nostit tuon yskimisjutun esiin. Olin teillä noin viitisen vuotta sitten ekassa kasvohoidossa ja kiemurtelin häpeästä, kun yskin koko ajan. Inkeri juoksutti vettä ja yskän karkkia ja nosti penkkiä yms. Koin olevani tosi vaivaloinen asiakas,vaikka Inkeri oli niin ystävällinen ja ymmärtäväinen. En ollut mitenkään flunssanen, mutta ilmeisesti kurkun kuivuus alkoi yskittämään. Sitten on ollut välissä kymmeniä hoitoja, kun en ole yskinyt. Nyt taas alkusyksystä oli kerta, kun kurkkua kutitti koko ajan. Nykyään osaan ottaa jo omia karkkeja taskuun ettei Inkerin tarvitse niitäkin tarjota.
VastaaPoistaKiitos hyvästä palvelusta!
S.A