Yleensä joka joulu lahjakortteja ostetaan hiukan edellistä joulua enemmän. Lisäys on noin kymmenen prosentin luokkaa, mutta yleensä kasvohoidot tulee yli nelikymppisille. Tänä jouluna oli mielenkiintoinen yllätys, että teinipuhdistuksia (68€) ostettiin kaikista eniten. Myös Dermalogican Clear Start nuorten tuotteita ostettiin paljon lahjaksi.
Teinipuhdistuksen ostajat olivat äitejä, tai isoäitejä. Pitkin vuottakin on aika yleistä, että vakioasiakkaamme ostaa teinipuhdistuksen lapsenlapselleen. Suurin osa lahjakorteista meni aivan uusille asiakkaille. Koska lahjakortin ostaja oli aivan uusi juttelimme aika pitkään mitä hoito pitää sisällään ja mitä nuori itse haluaa. Ilahduttavaa oli, että useampi äiti sanoi toiveen olleen juuri meidän hoitolan lahjakortti. Se oli meille Marin kanssa aika yllättävääkin, koska voisi kuvitella teini-ikäisten haluavan nuorelle kosmetologille. Kuitenkin olimme todella kiitollisia siitä, että juuri meidän hoitolamme huomioitiin.
Olen ehtinyt jo ehtinyt näinä joulun jälkeisinä työpäivinä juttelemaan asiasta vakituisten nuorten asiakkaiden kanssa. Näin joulun aikoihin moni muualla opiskeleva nuori asiakkaani tulee käymään kotiin ja samalla meille hoitoon. Sen takia meillä on erityisen paljon alle 25-vuotiaita asiakkaita tässä vaiheessa vuotta. Heidän kanssaan on kiva pohtia miten voisimme palvella teini-ikäisiä paremmin ja miksi he ovat kiinnostuneita hoitolastamme. Pohdintojen tulos oli, että meillä on erityisen hyvä ja tunnettu maine Hämeenlinnassa. Toinen asia oli Dermalogica, joka on erittäin tunnettu nuorison keskuudessa ja sellainen brändi jonka laatutietoiset nuoret tuntee. Nuorille eettiset arvot ovat tärkeämpiä, kuin meille vanhemmille ja heille on suuri merkitys Dermalogican eläinkokeettomuudella ja ympäristöystävällisyydellä. Myös minulle nuo kaksi asiaa on tärkeitä, mutta mainitsen harvoin tuon eläinkokeettomuuden ellei sitä nimenomaan kysytä. Kosmetologien piirissä pidetään hiukan moraalittomana, jos korostetaan kovasti eläinkokeettomuutta. Se saa ajattelemaan, että joku muu sarja olisi testattu eläinkokeilla ja näinhän se ei ole. Kaikki nykyään Suomessa myytävä kosmetiikka on eläinkokeetonta ja jos pelkästään se on kosmetiikan ainoa arvo kyse ei ole kovin tasokkaasta tuotesarjasta. Jotkut tunnetutkin sarjat nostavat sen suureksi mainosarvoksi ja se nostaa minulle aina karvat pystyyn.
Nuoret osaavat etsiä tietoa netistä ja he ovat paljon tietäväisempiä kaikista asioista, kuin minä olin heidän iässään. He osaavat vertailla tuotteita ja heillä on siihen aikaa ja kiinnostusta. Nuoret myös keskustelevat kosmetiikasta ja ihonhoidosta keskenään enemmän, kuin vanhemmat naiset. Tiedän monen asiakkaani jolla on teini-ikäisiä lapsia saavan suurimman osan kosmetiikkatietoudestaan lapsiltaan, tai minulta. Moni on niin kiireinen elämässään etteivät juurikaan ehdi lukea naisten lehdistä, tai netistä ihonhoito-ohjeita. Itse arvostan kovasti näitä nykynuoria, jotka osaavat kysyä ja kyseenalaistaa kosmetiikkatietoa. Nautin suorastaan siitä, kun voin laittaa peliin koko tietomääräni ja asiakas haluaa siitä kuulla. Varsinkin jo lukioikäiset ovat hyvin rohkeita kysymään ja haluavat perusteluja miksi jotain tehdään. Yritän aina ladata koko ammattitaitoni, että nuori tietää mitä teen ja miksi teen. Tämä on aika uusi asia ja kertoo selvästi uudesta sukupolvesta. Voisin sanoa, että 90-luvun loppupuolella syntyneet ovat hyvinkin rohkeita juttelemaan ja kysymään. Heidän kanssaan tulee jo muutaman käyntikerran jälkeen sen verran tutuksi, että voimme keskustella monestakin asiasta. Niin, kuin nytkin keskustelin muutaman kanssa pitkäänkin miksi nuoret valitsevat meidän hoitolan ja sain heiltä sellaisia näkökulmia mitä en olisi itse osannut ajatella.
Tämä on minulle ja Marille upea tilaisuus kohdata nuori-ihminen. Minä yritän antaa heille kaikki ammattitaitoni mitä ikinä osaan ja saan heiltä ihan uutta näkökulmaa nykypäivän nuoren maailmaan. En koskaan jaottele ihmisiä iän perusteella. Voin olla hyvinkin läheinen vakioasiakkaan kanssa riippumatta siitä on hän viisitoista, vai yhdeksänkymmentäviisi. Sen olen oppinut, että ihmissuhteisiin vaikuttaa ikä olemattoman vähän.
Teinipuhdistuksen ostajat olivat äitejä, tai isoäitejä. Pitkin vuottakin on aika yleistä, että vakioasiakkaamme ostaa teinipuhdistuksen lapsenlapselleen. Suurin osa lahjakorteista meni aivan uusille asiakkaille. Koska lahjakortin ostaja oli aivan uusi juttelimme aika pitkään mitä hoito pitää sisällään ja mitä nuori itse haluaa. Ilahduttavaa oli, että useampi äiti sanoi toiveen olleen juuri meidän hoitolan lahjakortti. Se oli meille Marin kanssa aika yllättävääkin, koska voisi kuvitella teini-ikäisten haluavan nuorelle kosmetologille. Kuitenkin olimme todella kiitollisia siitä, että juuri meidän hoitolamme huomioitiin.
Olen ehtinyt jo ehtinyt näinä joulun jälkeisinä työpäivinä juttelemaan asiasta vakituisten nuorten asiakkaiden kanssa. Näin joulun aikoihin moni muualla opiskeleva nuori asiakkaani tulee käymään kotiin ja samalla meille hoitoon. Sen takia meillä on erityisen paljon alle 25-vuotiaita asiakkaita tässä vaiheessa vuotta. Heidän kanssaan on kiva pohtia miten voisimme palvella teini-ikäisiä paremmin ja miksi he ovat kiinnostuneita hoitolastamme. Pohdintojen tulos oli, että meillä on erityisen hyvä ja tunnettu maine Hämeenlinnassa. Toinen asia oli Dermalogica, joka on erittäin tunnettu nuorison keskuudessa ja sellainen brändi jonka laatutietoiset nuoret tuntee. Nuorille eettiset arvot ovat tärkeämpiä, kuin meille vanhemmille ja heille on suuri merkitys Dermalogican eläinkokeettomuudella ja ympäristöystävällisyydellä. Myös minulle nuo kaksi asiaa on tärkeitä, mutta mainitsen harvoin tuon eläinkokeettomuuden ellei sitä nimenomaan kysytä. Kosmetologien piirissä pidetään hiukan moraalittomana, jos korostetaan kovasti eläinkokeettomuutta. Se saa ajattelemaan, että joku muu sarja olisi testattu eläinkokeilla ja näinhän se ei ole. Kaikki nykyään Suomessa myytävä kosmetiikka on eläinkokeetonta ja jos pelkästään se on kosmetiikan ainoa arvo kyse ei ole kovin tasokkaasta tuotesarjasta. Jotkut tunnetutkin sarjat nostavat sen suureksi mainosarvoksi ja se nostaa minulle aina karvat pystyyn.
Nuoret osaavat etsiä tietoa netistä ja he ovat paljon tietäväisempiä kaikista asioista, kuin minä olin heidän iässään. He osaavat vertailla tuotteita ja heillä on siihen aikaa ja kiinnostusta. Nuoret myös keskustelevat kosmetiikasta ja ihonhoidosta keskenään enemmän, kuin vanhemmat naiset. Tiedän monen asiakkaani jolla on teini-ikäisiä lapsia saavan suurimman osan kosmetiikkatietoudestaan lapsiltaan, tai minulta. Moni on niin kiireinen elämässään etteivät juurikaan ehdi lukea naisten lehdistä, tai netistä ihonhoito-ohjeita. Itse arvostan kovasti näitä nykynuoria, jotka osaavat kysyä ja kyseenalaistaa kosmetiikkatietoa. Nautin suorastaan siitä, kun voin laittaa peliin koko tietomääräni ja asiakas haluaa siitä kuulla. Varsinkin jo lukioikäiset ovat hyvin rohkeita kysymään ja haluavat perusteluja miksi jotain tehdään. Yritän aina ladata koko ammattitaitoni, että nuori tietää mitä teen ja miksi teen. Tämä on aika uusi asia ja kertoo selvästi uudesta sukupolvesta. Voisin sanoa, että 90-luvun loppupuolella syntyneet ovat hyvinkin rohkeita juttelemaan ja kysymään. Heidän kanssaan tulee jo muutaman käyntikerran jälkeen sen verran tutuksi, että voimme keskustella monestakin asiasta. Niin, kuin nytkin keskustelin muutaman kanssa pitkäänkin miksi nuoret valitsevat meidän hoitolan ja sain heiltä sellaisia näkökulmia mitä en olisi itse osannut ajatella.
Tämä on minulle ja Marille upea tilaisuus kohdata nuori-ihminen. Minä yritän antaa heille kaikki ammattitaitoni mitä ikinä osaan ja saan heiltä ihan uutta näkökulmaa nykypäivän nuoren maailmaan. En koskaan jaottele ihmisiä iän perusteella. Voin olla hyvinkin läheinen vakioasiakkaan kanssa riippumatta siitä on hän viisitoista, vai yhdeksänkymmentäviisi. Sen olen oppinut, että ihmissuhteisiin vaikuttaa ikä olemattoman vähän.
Juuri näillä pakkasilla tarvitaan Overnight Repair Serumia NYT 77€ (98€), Super Rich Repairia 127€ ja Barrier Repairia 62€. Tänään tuotteita käytiin hakemassa pitkää viikonloppua varten sen verran, että tuo Tähtitarjous Overnight Repair Serum ja Barrier Repair pääsi loppumaan. Olen pahoillani, mutta maanantaina meillä ei ole kumpaakaan tuotetta. Laitoin iltapäivällä jo tilauksen menemään ja uskoisin, että saamme lisää tiistaiaamuna. Viimeistään puolenpäivän jälkeen paketit ovat yleensä meillä, mutta toivon, että voin hakea tilauksen Matkahuollosta jo ennen työhön tuloani tiistaina. Super Rich Repairia meiltä vielä löytyy.
VastaaPoistaInkeri