Pienyrityksen tärkein kilpailuvaltti on hyvä asiakaspalvelu. Omassa yrityksessäni se on ollut aina helppoa, koska asiakkaat ovat niin mukavia. Niihän metsä vastaa, kun sinne huudetaan.
Päätimme kuitenkin Marin kanssa mennä pitkästä aikaa asiakaspalvelukoulutukseen. Olemme niitä vuosien varrella käyneet monia, mutta edellisestä on jo vuosia. Eihän meillä mitään ongelmia ole, mutta tärkeää on pysyä valppaana, että laatu taatusti säilyy. Hyvä asiakaspalvelu on niin moninainen kokonaisuus, että se pitää usein käydä läpi. Olimme yhden päivän pois työstä ja menimme suurin odotuksin kurssille. En nyt viitsi sanoa järjestävää tahoa, mutta kuitenkin se oli iso, julkinen opetuslaitos. Siksi nyt sitä kritisoinkin, jos kysymys olisi ollut yksityisestä yrityksestä olisin suhtautunut toisella tavoin.
Eihän tuossa koulutuksessa oikeastaan mitään vikaa ollut, mutta se ei vaan ollut hintansa väärti. Kouluttaja oli oikein mukava ja innostunut. Hän ei vaan jotenkin päässyt aiheeseen ollenkaan. Kävimme moninaisesti läpi aivojen toimintaa ja sitä missä kohtaa aivoissa tunteet syntyy. Sitä tietoa en kaivannut, vaan lähinnä halusin tietää miten nähin syntyneisiin tunteisiin voi vaikuttaa. Varmaan suurimman harmistumisen tunteen tuosta kurssipäivästä synnytti tuon oppilaitoksen asiakaspalvelu. Korostan vielä, että nuo kurssimaksut oli aika korkeita verrattuna tuohon palveluntasoon. Olin ollut kyseisessä paikassa kurssilla jo lokakuussa ja silloin etsin yli puolituntia kurssipaikkaa. Minulle oli vahingossa lähetetty aivan väärät ohjeet ja kartta. Tuo kurssi meinasi jäädä kokonaan käymättä, koska paikka oli niin vaikeasti löydettävissä ja ohjeet oli väärät. Silloin löysin paikan vahingossa, kun sinnikkäästi etsin ja kyselin.
Nyt toisella kertaa olin tyytyväinen, että ainakin löydän kyseiseen paikkaan. Vielä mitä, käyttämäni ovi oli lukossa ja talo remontissa. Pyörimme vesisateessa toisten oppilaiden kanssa yrittäen etsiä sisäänkäyntiä. Se oli niin huonosti ja pienellä tekstillä merkitty, että piti seisoa metrin päässä ennen, kuin nimi näkyi. Olimme siinä vaiheessa jo aivan "kypsiä" ja myös märkiä. Vihdoin kun löysimme sisäänkäynnin, niin siellä oli lappu, että luokka on viidennessä kerroksessa. Hissin vieressä oli lappu, että suosittelemme portaitten käyttöä. Emme viestä oikein ymmärtäneen ja meistä neljä meni hissiin. Se liikahti metrin verran ylöspäin ja jäi siihen. Painoimme nappeja moneen kertaan ja yritimme saada hissiä uudestaan liikkeelle. Ei onnistunut, olimme jääneet hissiin jumiin.
Koimme hetken verran kauhua, mutta onneksi hissi oli todella iso. Ensin tein hälytyksen ja sitten soitin Kone Oy.n hätäpalveluun. Joku henkilökunnan jäsen ihmetteli porraskäytävässä miksi emme tule hissistä ulos. Hän ei oikein uskonut, että hissi ei toimi. Kone Oy:n puhelinpalvelu oli oikein ystävällinen, rauhoitteleva ja asiallinen. Hän kertoi lähettävänsä meille heti apua. Apua odotellessa hän neuvoi vielä painelemaan nappeja määrätyllä järjestyksellä ja tavalla, jos hissi sitten liikkuisi. Tein ohjeiden mukaan ja onneksi hissin ovet avautui. Vankeus ei kestänyt, kuin vartin verran, mutta se ei ollut ollenkaan mukava kokemus. Käytävässä meitä oli vastassa äkäinen rehtori. Hän ihmetteli miksi me olimme menneet hissiin. Hänen mielestään heillä oli oikein hyvät portaat ja ihmiset kuulemma liikkuu muutenkin liian vähän. Lopuksi hän vielä ilmoitti ettei kukaan ollut koskaan ennen jäänyt heidän hissiinsä, ihan kun se nytkin olisi ollut meidän vika.
Tuon oppilaitoksen asiakaspalvelu oli päivän parasta opetusta. Sain konkreettisesti tuntea miten ei asiakasta pidä kohdella. Kaukana oli hyvä tunnelma ja mukavat tervetulontoivotukset, jo heti aamusta oli tosi pahantuulinen olo ja niin oli henkilökunnallakin. Tuon kouluttajan oli vaikeaa saada ensin mielialat raiteilleen, kun meidän ajatukset oli aamun tapahtumissa. Tästä lähtien väistelen kyseisen opinahjon tarjontaa. Minulla ei ole pienyrittäjänä varaa tuhlata työpäiviä turhaan koulutukseen, josta saa vielä pahanmielen kaupanpäälle.
Päätimme kuitenkin Marin kanssa mennä pitkästä aikaa asiakaspalvelukoulutukseen. Olemme niitä vuosien varrella käyneet monia, mutta edellisestä on jo vuosia. Eihän meillä mitään ongelmia ole, mutta tärkeää on pysyä valppaana, että laatu taatusti säilyy. Hyvä asiakaspalvelu on niin moninainen kokonaisuus, että se pitää usein käydä läpi. Olimme yhden päivän pois työstä ja menimme suurin odotuksin kurssille. En nyt viitsi sanoa järjestävää tahoa, mutta kuitenkin se oli iso, julkinen opetuslaitos. Siksi nyt sitä kritisoinkin, jos kysymys olisi ollut yksityisestä yrityksestä olisin suhtautunut toisella tavoin.
Eihän tuossa koulutuksessa oikeastaan mitään vikaa ollut, mutta se ei vaan ollut hintansa väärti. Kouluttaja oli oikein mukava ja innostunut. Hän ei vaan jotenkin päässyt aiheeseen ollenkaan. Kävimme moninaisesti läpi aivojen toimintaa ja sitä missä kohtaa aivoissa tunteet syntyy. Sitä tietoa en kaivannut, vaan lähinnä halusin tietää miten nähin syntyneisiin tunteisiin voi vaikuttaa. Varmaan suurimman harmistumisen tunteen tuosta kurssipäivästä synnytti tuon oppilaitoksen asiakaspalvelu. Korostan vielä, että nuo kurssimaksut oli aika korkeita verrattuna tuohon palveluntasoon. Olin ollut kyseisessä paikassa kurssilla jo lokakuussa ja silloin etsin yli puolituntia kurssipaikkaa. Minulle oli vahingossa lähetetty aivan väärät ohjeet ja kartta. Tuo kurssi meinasi jäädä kokonaan käymättä, koska paikka oli niin vaikeasti löydettävissä ja ohjeet oli väärät. Silloin löysin paikan vahingossa, kun sinnikkäästi etsin ja kyselin.
Nyt toisella kertaa olin tyytyväinen, että ainakin löydän kyseiseen paikkaan. Vielä mitä, käyttämäni ovi oli lukossa ja talo remontissa. Pyörimme vesisateessa toisten oppilaiden kanssa yrittäen etsiä sisäänkäyntiä. Se oli niin huonosti ja pienellä tekstillä merkitty, että piti seisoa metrin päässä ennen, kuin nimi näkyi. Olimme siinä vaiheessa jo aivan "kypsiä" ja myös märkiä. Vihdoin kun löysimme sisäänkäynnin, niin siellä oli lappu, että luokka on viidennessä kerroksessa. Hissin vieressä oli lappu, että suosittelemme portaitten käyttöä. Emme viestä oikein ymmärtäneen ja meistä neljä meni hissiin. Se liikahti metrin verran ylöspäin ja jäi siihen. Painoimme nappeja moneen kertaan ja yritimme saada hissiä uudestaan liikkeelle. Ei onnistunut, olimme jääneet hissiin jumiin.
Koimme hetken verran kauhua, mutta onneksi hissi oli todella iso. Ensin tein hälytyksen ja sitten soitin Kone Oy.n hätäpalveluun. Joku henkilökunnan jäsen ihmetteli porraskäytävässä miksi emme tule hissistä ulos. Hän ei oikein uskonut, että hissi ei toimi. Kone Oy:n puhelinpalvelu oli oikein ystävällinen, rauhoitteleva ja asiallinen. Hän kertoi lähettävänsä meille heti apua. Apua odotellessa hän neuvoi vielä painelemaan nappeja määrätyllä järjestyksellä ja tavalla, jos hissi sitten liikkuisi. Tein ohjeiden mukaan ja onneksi hissin ovet avautui. Vankeus ei kestänyt, kuin vartin verran, mutta se ei ollut ollenkaan mukava kokemus. Käytävässä meitä oli vastassa äkäinen rehtori. Hän ihmetteli miksi me olimme menneet hissiin. Hänen mielestään heillä oli oikein hyvät portaat ja ihmiset kuulemma liikkuu muutenkin liian vähän. Lopuksi hän vielä ilmoitti ettei kukaan ollut koskaan ennen jäänyt heidän hissiinsä, ihan kun se nytkin olisi ollut meidän vika.
Tuon oppilaitoksen asiakaspalvelu oli päivän parasta opetusta. Sain konkreettisesti tuntea miten ei asiakasta pidä kohdella. Kaukana oli hyvä tunnelma ja mukavat tervetulontoivotukset, jo heti aamusta oli tosi pahantuulinen olo ja niin oli henkilökunnallakin. Tuon kouluttajan oli vaikeaa saada ensin mielialat raiteilleen, kun meidän ajatukset oli aamun tapahtumissa. Tästä lähtien väistelen kyseisen opinahjon tarjontaa. Minulla ei ole pienyrittäjänä varaa tuhlata työpäiviä turhaan koulutukseen, josta saa vielä pahanmielen kaupanpäälle.
Vieläkö on jäljellä näitä voidepakkauksia joissa on puhdistusaineista matkakoot kaupan päälle? Itselleni ottaisin Super Rich Repairin ja ilmeisesti tyttäreni 22v iho tarvitsisi Skin Smoothing Creamin näin talvella. Hänellä on sekaiho, mutta nyt kuulemma kiristelee pesun jäljiltä ja eihän tuo Skin Smoothing Cream rasvoita ihoa? Tulisin alkuviikosta niitä hakemaan.
VastaaPoistaKumpaakin on vielä saatavilla ja myös Active Moist pakkauksia on vielä muutama. Skin Smootjong Cream ei missään tapauksessa rasvoita ja suosittelen sitä kaikille sekaihoisille talvella.
VastaaPoistaInkeri