Viimeistään tässä vaiheessa vuotta isot firmat kertovat yrityksen tilanteesta, vaikka suurin osa niistä taitaa toimia kolmen kuukauden jaksoissa. Meille riittää, kun tiedän koko vuoden tilanteen ja suunnitelmankin teen vuodeksi eteenpäin. Tosin seuraan kehitystä melkein päivittäin, koska pienellä yrityksellä ei ole varaa tappioihin.
Ilokseni voin sanoa, että meillä oli nyt neljäs vuosi peräkkäin, kun työmäärämme on lisääntynyt. Kiitos siitä kuuluu hyville asiakkaillemme. Tietysti myös Maria pitää kiittää, koska hän jaksaa venyä ja sopeutua tilanteeseen, kuin tilanteeseen. Ihan pikkuisen kiitän myös itseäni, koska käytän paljon energiaani kehittääkseni yrityksen toimintaa ja parantaakseni palvelua. Välillä minulla on aika ristiriitaisia tuntemuksia koko Hämeenlinnan yrityselämästä. Tunnen kymmenien vuosien takaa suurimman osan keskustan yrittäjistä ja seuraan todella tarkkaan kaikkea yrittämiseen liittyvää sekä omalla alueella, että koko Suomessa. Tiedän, että ainakin puolet Hämeenlinnan keskustan yrittäjistä menestyy heikosti ja siitä syytetään lamaa ja kaupungin päätöksiä. Oma yritykseni on päinvastaisessa tilanteessa, vaikka sama lama voisi koskettaa meitäkin.
Veikkaan, että kyse on yrittäjien lamaantumisesta. Ei jakseta enää kehittyä ja uudistua ja monella on selvää muutosvastarintaa. Itse olen aina panostanut kouluttautumiseen ja uuden oppimiseen. Oma alani menee, niin vauhdilla eteenpäin ettei kosmetologi voi yhtään jäädä paikalleen ilman, että menee jo takapakkia. Onneksi rakastan työtäni enkä todellakaan haikaile tekeväni jotain muuta jossain muualla. Arvostan jokaista asiakastamme ja yritän koko ajan kehittää työtämme ja palveluamme heille sopivammaksi ja paremmaksi. Sosiaalinen media on pienyritykselle aivan välttämätön kanava. Kaikki työikäiset ovat netissä ja ellei yritys ole siellä sitä ei ole kohta olemassa. Olen surullinen ja hiukan äkäinenkin monen tutun yrityksen taantumisesta. Tiedän, että jos verkostoituisimme paremmin ja tukisimme toisiamme enemmän se toisi kaikille hyötyä.
Tulevaa vuotta odotan taas innolla ja jännityksellä. Vielä ei ole tietoa onko Dermalogican maailmankongressia tänä vuonna, mutta se selviää alkuvuonna. Ellei ole voisimme Marin kanssa ehkä osallistua johonkin muuhun alamme kansainväliseen tapahtumaan. Sosiaaliseen mediaan ja verkkokauppaan tulen paneutumaan entistä enemmän. Suunnittelen myös, että voisin painattaa parhaimpia blogijuttujani niille ikäihmisille jotka eivät käytä nettiä. Mielestäni on kunnia asia huolehtia myös siitä, että vanhempi sukupolvi tulee hyvin palvelluksi, koska he ovat luonneet tämän maan. Varsinkin näin itsenäisyyden juhlavuonna pyrin huomioimaan ikäihmisten tarpeet, mutta myös kehitän palveluamme verkossa. Asiakaskortistomme kaipaa uusimista ja se onkin tosi haasteellinen homma. Kortteja on paljon ja on asiakkaan hyöty mitä tarkemmin merkkaamme ylös käytetyt kotihoitotuotteet. Itselläni on toistaiseksi ollut hyvä muisti, mutta kaikkea ei voi sen varaan laskea. Asiakaskortit on muokattava sellaisiksi, että ne ovat nopeita täyttää ja asiat löytyvät helposti. Meillä on myös Marin kanssa suuri halu uudistaa hoitolan ulkonäköä ja ainakin lasitetun parvekkeemme hyödynnämme ensi kesänä paremmin.
Dermalogica seuraa aikaa erittäin hyvin ja on edelläkävijä ammattikosmetiikassa kevään aikana lanseerataan kolme uutta tuotetta. Ilmeisesti helmi-huhti-ja kesäkuussa. Uusien tuotteiden salassapito ihan viimeiseen saakka kiristyy entisestään teollisuusvakoilun ja kovan kilpailun takia. Me saamme hyvin vähän tietoa uutuuksista etukäteen, mutta vuonna 2017 aloitetaan lanseeraamaan tuotteet koko Eurooppaan yhtä aikaa eli enää Suomi ei kulje jälkijunassa. Ensimmäinen uutuus tulee helmikuun alussa 10.2 ja se on Daily Superfoliant. Kyse on vanhenevalle iholle tarkoitetusta kuorintajauheesta joka on saman tyyppinen, kuin Daily Microfoliant, mutta tämän enempää en tuotteesta tiedä. Pystymme kuitenkin esittelemään sitä kevään Pimeän Kaupan illassa 17.2. Yritämme myös kehittää edelleen erilaisia tiedoituskanavia ja toimintapäiviä. Tivaan entistä tiukemmin Dermalogicalta ja YB:ltä tarjouksia ja kaupan päällisiä asiakkaitemme hyödyksi.
Kiitos kuluneesta vuodesta ja tervetuloa meille taas vuonna 2017!
Ilokseni voin sanoa, että meillä oli nyt neljäs vuosi peräkkäin, kun työmäärämme on lisääntynyt. Kiitos siitä kuuluu hyville asiakkaillemme. Tietysti myös Maria pitää kiittää, koska hän jaksaa venyä ja sopeutua tilanteeseen, kuin tilanteeseen. Ihan pikkuisen kiitän myös itseäni, koska käytän paljon energiaani kehittääkseni yrityksen toimintaa ja parantaakseni palvelua. Välillä minulla on aika ristiriitaisia tuntemuksia koko Hämeenlinnan yrityselämästä. Tunnen kymmenien vuosien takaa suurimman osan keskustan yrittäjistä ja seuraan todella tarkkaan kaikkea yrittämiseen liittyvää sekä omalla alueella, että koko Suomessa. Tiedän, että ainakin puolet Hämeenlinnan keskustan yrittäjistä menestyy heikosti ja siitä syytetään lamaa ja kaupungin päätöksiä. Oma yritykseni on päinvastaisessa tilanteessa, vaikka sama lama voisi koskettaa meitäkin.
Veikkaan, että kyse on yrittäjien lamaantumisesta. Ei jakseta enää kehittyä ja uudistua ja monella on selvää muutosvastarintaa. Itse olen aina panostanut kouluttautumiseen ja uuden oppimiseen. Oma alani menee, niin vauhdilla eteenpäin ettei kosmetologi voi yhtään jäädä paikalleen ilman, että menee jo takapakkia. Onneksi rakastan työtäni enkä todellakaan haikaile tekeväni jotain muuta jossain muualla. Arvostan jokaista asiakastamme ja yritän koko ajan kehittää työtämme ja palveluamme heille sopivammaksi ja paremmaksi. Sosiaalinen media on pienyritykselle aivan välttämätön kanava. Kaikki työikäiset ovat netissä ja ellei yritys ole siellä sitä ei ole kohta olemassa. Olen surullinen ja hiukan äkäinenkin monen tutun yrityksen taantumisesta. Tiedän, että jos verkostoituisimme paremmin ja tukisimme toisiamme enemmän se toisi kaikille hyötyä.
Tulevaa vuotta odotan taas innolla ja jännityksellä. Vielä ei ole tietoa onko Dermalogican maailmankongressia tänä vuonna, mutta se selviää alkuvuonna. Ellei ole voisimme Marin kanssa ehkä osallistua johonkin muuhun alamme kansainväliseen tapahtumaan. Sosiaaliseen mediaan ja verkkokauppaan tulen paneutumaan entistä enemmän. Suunnittelen myös, että voisin painattaa parhaimpia blogijuttujani niille ikäihmisille jotka eivät käytä nettiä. Mielestäni on kunnia asia huolehtia myös siitä, että vanhempi sukupolvi tulee hyvin palvelluksi, koska he ovat luonneet tämän maan. Varsinkin näin itsenäisyyden juhlavuonna pyrin huomioimaan ikäihmisten tarpeet, mutta myös kehitän palveluamme verkossa. Asiakaskortistomme kaipaa uusimista ja se onkin tosi haasteellinen homma. Kortteja on paljon ja on asiakkaan hyöty mitä tarkemmin merkkaamme ylös käytetyt kotihoitotuotteet. Itselläni on toistaiseksi ollut hyvä muisti, mutta kaikkea ei voi sen varaan laskea. Asiakaskortit on muokattava sellaisiksi, että ne ovat nopeita täyttää ja asiat löytyvät helposti. Meillä on myös Marin kanssa suuri halu uudistaa hoitolan ulkonäköä ja ainakin lasitetun parvekkeemme hyödynnämme ensi kesänä paremmin.
Dermalogica seuraa aikaa erittäin hyvin ja on edelläkävijä ammattikosmetiikassa kevään aikana lanseerataan kolme uutta tuotetta. Ilmeisesti helmi-huhti-ja kesäkuussa. Uusien tuotteiden salassapito ihan viimeiseen saakka kiristyy entisestään teollisuusvakoilun ja kovan kilpailun takia. Me saamme hyvin vähän tietoa uutuuksista etukäteen, mutta vuonna 2017 aloitetaan lanseeraamaan tuotteet koko Eurooppaan yhtä aikaa eli enää Suomi ei kulje jälkijunassa. Ensimmäinen uutuus tulee helmikuun alussa 10.2 ja se on Daily Superfoliant. Kyse on vanhenevalle iholle tarkoitetusta kuorintajauheesta joka on saman tyyppinen, kuin Daily Microfoliant, mutta tämän enempää en tuotteesta tiedä. Pystymme kuitenkin esittelemään sitä kevään Pimeän Kaupan illassa 17.2. Yritämme myös kehittää edelleen erilaisia tiedoituskanavia ja toimintapäiviä. Tivaan entistä tiukemmin Dermalogicalta ja YB:ltä tarjouksia ja kaupan päällisiä asiakkaitemme hyödyksi.
Kiitos kuluneesta vuodesta ja tervetuloa meille taas vuonna 2017!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti