Viimeksi, kun kirjoitin tästä Tähtitarjouksena olevasta Dermalogican DAILY MICROFOLIANTista NYT 41€ (51€) sanoin sitä vanhaksi ja tutuksi tuotteeksi. Sitten tuli mieleeni, että onhan näitä vanhoja hyviä tuotteita tosi monta.
Vaikka kosmetiikka kehittyy nopeaan tahtiin, moni turvautuu vuodesta toiseen tuttuihin tuotteisiin. |
Tuttuun on helppo turvautua
Ilmeisesti kosmetiikankin kanssa on sama kuin ihmistenkin, että vanha tuttu tuntuu turvalliselta ja luotettavalta. Kyllähän se näin onkin, ettei ainakaan herkkäihoisen kannata suinpäin kokeilla uutuuksia. Tosin uutuuksistakin voi löytyä jotain paljon parempaa, kuin vanha voide, joten ihan sokeasti ei kannata pitäytyä vanhoissa tuotteissa.
Tuon Daily Microfoliantin lisäksi varmaan tutuin Dermalogican tuote on INTENSIVE MOISTURE BALANCE (100ml 75€ ja 50ml 47€) hoitovoide, joka on meidän eniten myydyin tuote. Lähes jokainen vakioasiakas on käyttänyt sitä jossain vaiheessa ja kaikille se on aina mieleinen.
Ensimmäinen seerumi mitä asiakkaat oppivat tuntemaan nimeltä oli SKIN HYDRATING BOOSTER (65€), eikä sen suosio ole laantunut, vaikka paljon muita vaihtoehtoja sen rinnalle on tullut. Skin Hydrating Booster on varma valinta aivan kaikille ja moni iho-ongelma häviää, kun iho saa tarpeeksi kosteutta. Nämä pitkään myynnissä olleet tuotteet eivät ole mitenkään vanhanaikaisia, vaan niiden koostumusta päivitetään sen mukaan, miten tiede edistyy.
Asiakkaiden toiveet muuttuvat
Jos nykyisin yrittäisin kaupata asiakkaille niitä tuotteita, mitä myin 80-luvulla, ne jäisivät takuulla hyllyyn. Kosmetiikan kemia menee eteenpäin valtavin loikkauksin ja sanotaan, että jos kosmetologi on puoli vuotta pois alalta, tiedot pitää ehdottomasti päivittää. Minulle tämä jatkuva uudistuminen ja tiedon lisääntyminen on yksi tärkeä työmotivaation lähde. Ei varmaan mene päivääkään, ettenkö edes vilkaisisi jotain uutta tietoa, mitä tarjotaan. Nettihän on mahdollistanut tämän nopean tiedon leviämisen ja omaan sähköpostiini tulee päivittäin ainakin kymmenkunta tiedotetta eri tahoilta, jotka liittyvät kosmetologin työhön.
Tiedon virta on valtava ja siksi pitää myös unohtaa vanhat opit ja siirtyä uusiin. Varmaan suurin vaara pitkässä työkokemuksessa on se, että jää kiinni kaikkeen vanhaan. Omalla kohdallani en tätä pelkää, koska innostun edelleen kaikesta uudesta, niin kuin kolmekymppisenäkin ja tiedon jano minulla on valtava.
Kosmetiikka on koostumukseltaan keventynyt todella paljon ja monet vanhat suosikit tuntuisivat nyt voimariinilta. Kevyemmät ja paremmin imeytyvät tuotteet ovat mahdollistaneet sen, että kosmetologi pystyy entistä paremmin auttamaan erilaisissa iho-ongelmissa.
Vielä 90-luvulla kosmetiikalla ei juurikaan voinut helpottaa tulehtunutta rasvaista ihoa, mutta nykyisin esimerkiksi Dermalogican RETINOL CLEARING OIL (73€) rauhoittaa liiallisen talinerityksen muutamassa viikossa.
Joko olet liittynyt postituslistalle? Liity nyt ja saat ensimmäisenä tietoa tulevista tarjouksista ja kauneushoitolan tapahtumista!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti