Välillä ihmettelen, miten nopeasti aika kuluu ja lähes puoli vuosisataa kosmetologina on mennyt hujauksessa. Tuntuu vähän myös pelottavalta ja surulliselta, ettei työvuosia ole jäljellä kuin korkeintaan kymmenkunta vuotta.
Suuri vakioasiakaspiiri
Nämä ajatukset tulivat mieleeni, kun tein kasvohoidon eräälle vähän yli nelikymppiselle naiselle. Muistan hyvin, kun hänen äitinsä odotti häntä ja muistan myös, miten hänen isoäitinsä oli innostunut ensimmäisestä lapsenlapsestaan. Olen siis ollut perheen kosmetologina jo kolmessa polvessa ja nyt varattiin teinipuhdistusaika jo neljännelle polvelle.
Tämä on ihan tyypillinen tarina vakioasiakkaalla, että tunnen monelta perheen ja työkaveritkin ja olen saanut seurata heidän elämäänsä vuosikymmenet. Tämä on ollut suuri ilo ja tärkeä elämän koulu, koska jokaiselta ihmiseltä aina oppii jotain.
Suusta suuhun menevä viesti on aina ollut paras mainos oli somea tai ei. Tärkeä mainos on myös hyvin hoidetut asiakkaani. Suurin osa vakioasiakkaistani on päälle viisikymppisiä ja heidän iho on niin hyvässä kunnossa, että iästä voi laskea pois 10-15 vuotta.
Suurimman eron huomaan, kun kasvohoitoon tulee joku ensimmäistä kertaa, eikä ihoa ole hoidettu kotioloissa juuri yhtään. Ero hoidetun ja hoitamattoman ihon välillä on todella suuri ja minulle on suuri ilo huomata, miten hyvin asiakkaitteni iho voi.
Koskaan ei ole myöhäistä aloittaa tehokasta ihonhoitoa ja hoitamaton iho saadaan hyvään kuntoon puolessa vuodessa säännöllisellä hoito-ohjelmalla ja ihminen alkaa näyttämään vuosia nuoremmalta.
Viidakkorumpu on paras mainosväline
Yrittäjät puhuvat usein ”viidakkorumpu-markkinoinnista” mikä tarkoittaa juuri tätä suusta suuhun menevää tietoa. Toivoisinkin, että kertoisitte mahdollisimman monelle, jos olette tyytyväisiä hoitooni tai verkkokauppani palveluun.
On myös kiva asia, jos mainitsette omissa somekanavissanne olevanne minun asiakkaana. Markkinointi on todella kallista ja itse olen lopettanut lehtimainonnan täysin. Ilmaisjakelulehdissäkin pieninkin mainospaikka maksaa useita satasia ja harva pienyrittäjä pystyy niitä enää ostamaan. Tämän takia minä ja moni muu kollegani on siirtynyt pelkästään somemarkkinointiin.
Tarkoitukseni on ottaa entistä enemmän haltuuni tätä somemarkkinointia ja opettelen ottamaan valokuvia tuotteista. Valokuvaaminen ei ole koskaan minua kiinnostanut, mutta nyt huomaan innostuneeni rakentelemaan kuvausrekvisiittaa tuotteiden ympärille. On myös kiva kehittää kuviin sopivaa markkinointitekstiä.
Olen siis mennyt ”epämukavuusalueelle” ja voittanut vastenmielisyyden valokuvaamista kohtaan. Yrittäjänä joutuu pakon edestä menemään usein epämukavuusalueille ja ellei sitä tee, se kostautuu heti liikevaihdossa. Voihan olla, että viimeisinä työvuosinani kehityn vielä valokuvauksen mestariksi.
- Dermalogican BioLumin-C Gel Moisturizer NYT 55€ (norm.72€) ihoa kirkastava kosteusvoide
- Maxey Lash NYT 85€ (norm.108€) ripsiä kasvattava ripsiseerumi
⭐️ Osallistu arvontaan seuraamalla ja kommentoimalla hoitolan uusimpia julkaisuja blogissa (huom. liitä mukaan sähköpostiosoite), Facebookissa ja/tai Instagramissa. Palkintona on 50 euron etukoodi verkkokauppaan, joka arvotaan kahden viikon välein. Seuraavaan arvontaan voit osallistua 25.6.-8.7.-24.
Joko olet liittynyt postituslistalle? Liity nyt ja saat tietoa tarjouksista ja kauneushoitolan tapahtumista! Tilaa uutiskirje tästä
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti