torstai 28. kesäkuuta 2018

Hulluna huultenrajauskyniin!

Meillä jokaisella on ulkonäköongelmia jotka ovat enemmän korvien välissä kuin todellisia. Olen aina ajatellut, että ne samat ongelmat vaivaa lopun ikää, mutta omakohtaisesti huomaankin niiden muuttuvan. Tähän asti eniten olen surrut paksuja käsivarsiani ja olen tehnyt ystävättäreni hulluiksi vaatekaupoissa, kun mikään hihanpituus ei minulle kelpaa, mutta nyt on uusi harmin aihe.

Kadonnut ylähuuli

Ikääntymiseen kuuluu, että limakalvot ohenee ja se muuttaa suun mallia. Olen aina ollut hyvin kapeahuulinen varsinkin ylähuulesta. Nyt huomaan, että ylähuulta ei näy juuri ollenkaan. Vuosi sitten, kun Dermalogican Nightly Lip Treantment (79€) suunympärysvoide tuli myyntiin se selvästi toi pulleutta lisää huulten limakalvoille ja se oli tuotteen yksi suuri hyväpuoli. Suunympärysrypyt alkavat yleensä näkyä viisikymppisenä riippuen vähän suunmallista ja ilmeliikkeistä. Niihin paras apu on tämä Nightly Lip Treatment joka onkin aina yöpöydälläni. Käytän sitä aina iltaisin meikinpoiston yhteydessä, kun laitan muutkin hoitotuotteet. Vielä ennen nukkumaan alkamista sipaisen uuden kerroksen huulille ja suunympärille.  Näiden suunympärysryppyjen ikävä ongelma on se, että huulipuna alkaa helposti luikerrella ryppyjä pitkin ja suu alkaa näyttämään irvokkaalta. Hyvä huultenrajauskynä estää punan leviämisen ryppyihin ja auttaa muutenkin huulipunan pysyvyyteen.

Huultenrajaus huulipunan mukaan

Tähän saakka huultenrajauskynä on ollut minulle aika merkityksetön meikkituote. Tietysti olen niitä aina käyttänyt, mutta en joka kerta huulipunaa lisätessäni. Yleensä olen laittanut huultenrajauksen aamulla meikatessani, mutta päivän mittaan en ole sitä lisännyt. Nyt kyllä lisään ja huultenrajauskynästä on tullut minun tärkeimpiä meikkituotteita. Itsestäni tuntuu, että ellen laita huultenrajausta ja huulipunaa niin olen aivan ylähuuleton. Mieleeni tulee aina, kun eräs opettajani sanoi, että kapeahuulisia ihmisiä kannattaa vältellä, koska he ovat yleensä hankalia persoonia. Tietysti tiedän, että tuossa kohtaa opettajan ammattitaito petti, kun hän iskosti lapsiin tällaisen perusteettoman mielikuvan. Nyt vaan huulet ovat tämän hetkinen heikkokohtani ja sitä tukee jo lapsuuden muistotkin. En millään tavalla yritä suurentaa huuliani rajauksella, vaan rajaus tuo jämäkkyyttä ja näkyvyyttä, että ne kapeatkin huulet erottuisi. Jotkut maskeerajat pystyvät tekemään siististi huulten suurentamisen, mutta yleensä se tekee vaan epäsiistin vaikutuksen. Youngbloodin huultenrauskynät (23€) ovat erittäin hyvälaatuisia ja ne ovat helppo levittää ja ne pysyvät hyvin. Näin kesällä Red Truly eli kirkas punainen sopii lähes kaikkiin huulipuniin rajaukseksi. Toinen lempivärini on Rose joka sopii pehmeisiin korallisävyisiin huulipuniin esimerkiksi Sorbet ja Minosa. Kaikista neutraalein on Pout joka sopii kevyisiin huulikiiltoihin kuten Coral Kiss (38€) ja Promiscous. Nyt minulla on joka käsilaukussa huultenrajauskynä ja suhtaudun niihin jo pakkomielteisesti. Odotan vaan mielenkiinnolla mikä ongelma seuraavaksi iskee.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti