maanantai 3. helmikuuta 2020

Pelko öljyistä ja rasvoista kaventaa hoitotuotteiden määrää

Ihmisten mieliin iskostuvat jotkut kokemukset ja vanhat muistikuvat lähtemättömän tiiviisti. Yksi tällainen asia on pelko öljymäisiä kosmetiikkatuotteita kohtaan joka elää asiakkaan mielessä kymmeniä vuosia kokemuksen jälkeen.

Kosmetiikan raaka-aineet kehittyvät vauhdikkaasti

Nykypäivänä kaikki kehitystyö menee vauhdikkaasti eteenpäin ja jos kosmetologi on ollut noin vuoden äitiyslomalla kertauskurssi on välttämätön. Uusia raaka-aineita tulee jatkuvasti tai raaka-aine seokset muuttuu. Tämä tieto pitäisi pystyä selittämään niin, että asiakas ymmärtää sen ja unohtaa menneet kokemukset. Usein on ollut vaikea motivoida asiakasta käyttämään esimerkiksi öljymäistä Precleansea (46€), kun hän on kokenut saaneensa 80-luvulla vaikea finnireaktion öljymäisestä aineesta. Asiakkaan kokemusta ei missään tapauksessa pidä vähätellä ja hän on aivan varmasti saanutkin runsaasti finnejä sen aikaisista aineista. On todella haastavaa saada ihminen uskomaan ettei nykypäivän öljystä muokatut raaka-aineet ole yhtään samanlaisia kuin 80-luvulla. Monta kertaa juuri tuo Precleanse olisi asiakkaalle täydellinen valinta, kun se sulattaisi pois ihon oman talin, mutta ehkäisisi pintakuivuutta. Joskus asiakas suostuu kokeilemaan tuotetta, mutta harvoin sekään häntä vakuuttaa. Helposti mieleen nousee jokin ikävä mielikuva vanhasta kokemuksesta. Yleensä tarvitaan pitkä ja luottamuksellinen asiakassuhde ennen kuin asiakas hyväksyy uudempien tuotteiden hyviä vaikutuksia.
Dermalogican öljymäinen Precleanse (46€) alkupuhdistusaine
sopii myös rasvaiselle iholle.



Raaka-aineiden eroissa käy helposti erehdyksiä

Itse olen vasta hiljattain oppinut ymmärtämään, että kuluttajille ei ole ollenkaan selvää onko jokin tuote öljy, geeli vai emulsio. Tämä oli itseltäni todella suuri moka, koska en ymmärtänyt itselleni päivän selvän asian olevan asiakkaalle mahdotonta tietää. Nyt osaan huomioida tämän hyvin ja pystyn kyselemällä selvittämään mitä tuotetta asiakas tarkoittaa. Dermalogican SKIN HYDRATING BOOSTER (69€) on ollut todella suosittu tehotippa joka perustuu pelkästään hyaluronihapon kosteuttavaan vaikutukseen. Geelimäinen hyaluronihappo saattaa tuntua jotenkin liukkaan öljymäiseltä, kun sitä iholle levitetään. Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä öljyjen kanssa ja on tosi suuri menetys jos ennakkoluulon takia hylätään käytöstä niin tärkeä ja monipuolinen aine kuin hyaluronihapot ovat. 
Toivoisinkin, että unohdettaisiin ne kosmetiikkakokemukset jotka ovat tapahtuneet 5-10-vuotta sitten. Silloin käytettyjä aineita on enää hyvin vähän myynnissä ja vaikka nimi on sama itse tuote on jo ihan toinen. 

J

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti