Hämeenlinnan keskusta ei ole Jonkun Muun asia, vaan me hämeenlinnalaiset luomme keskustan elävyyden omilla valinnoillamme. Tee siis itse, niin kuin haluaisit jonkun muun tekevän!
Hämeenlinnan Kaupunkikeskusta ry:n kampanja
Pyytäisin lukijoita ja asiakkaitamme vastaamaan kolmeen kysymykseen. Voitte vastata näihin blogin kommenteissa tai laittaa sähköpostia info@kauneushoitolainkeri.fi
- Mikä saa sinut tulemaan juuri nyt Kauneushoitola Inkeri Valtosen hoitolaan ja missä hoidossa kävit tai mitä ihanaa ostit?
- Mikä saa sinut astumaan sisään seuraavallakin kerralla ja käyttämään Kauneushoitola Inkeri Valtosen palveluja ja tuotteita jatkossakin?
- Millä eri tavoin tuet/tai voisit tukea Hämeenlinnan keskustan elävyyttä?
Tähän viimeiseen kysymykseen ei tarvitse vastata, jos et ole hämeenlinnalainen. Vastaukset julkaistaan nimettöminä Kaupunkikeskusta ry:n ja meidän omilla facebook-sivuilla. Kysymys on Kaupunkikeskusta yhdistyksen Koe kaupunki -kampanjasta, jolla haetaan näkyvyyttä keskustojen yrityksille ja elävyyttä sekä ihmisiä keskustan kaduille. Kampanjaan osallistuu 19 kaupunkia, joten kysymys on koko Suomen laajuisesta toiminnasta.
Osallistuminen tähän kampanjaan on ilmaista meille yrittäjille ja nämä yritystarinat julkaistaan facebookissa. Toivonkin, että näkiessänne meidän postauksen, jaatte sitä omilla sivuillanne. Tavallaan kyse on siitä, että laitetaan hyvä kiertämään. Voitte liittää mukaan hästägit: #koekaupunki #hämeenlinna #ihanlähellä #munhämpton. Kysymyksiin kannattaa vastata riippumatta siitä käytättekö facebookia vai ette. Vastatkaa myös, jos olette verkkokauppa-asiakas, mutta mainitkaa se kirjoituksessanne ja tietysti toivon myös teidän jakavan postausta omille facebook-tutuillenne.
Verkkokaupan käyttäjät voisivat tietysti vilkaista onko kotikaupungissanne vastaava kampanja menossa. Yleensä se löytyy kaupungin facebook-sivuilta. Voisittehan auttaa näin oman kotikaupunkinne yrittäjiä.
Lähdin heti innolla mukaan kampanjaan, kun sain siitä mainoksen sähköpostiini. Aina, kun kaupungissamme jotain järjestetään, katson velvollisuudekseni siihen osallistua. Varsinkin tämä kampanja kiinnostaa, koska uskon sen oikeasti tuovan näkyvyyttä yrityksellemme. Näinä aikoina yritykset tarvitsevat kaiken mahdollisen vetoavun, mitä saatavilla on. Jokaisen yrityksen aktiivinen osallistuminen kampanjaan auttaa kaikkien yritysten hyvään näkyvyyteen.
Hämeenlinnassa on erittäin hyvin toimiva Kaupunkikeskusta ry jonka vetäjä on Sari Hagemeier. Sari oli myös Hämeenlinnan Seudun Yrittäjänaisten ry:n puheenjohtaja pari vuotta sitten. Arvostan kovasti hänen tekemäänsä työtä kaupunkimme keskustan ja yritysten näkyvyyden eteen.
Kampanjaan otetaan mukaan 15-20 keskustan yritystä, mutta hämmästykseni oli suuri, kun kuulin, ettei ilmoittautuneita ollut kuin 11. Toivottavasti ei käy niin, että ensin yrittäjät valittaa, kun kukaan ei tee mitään, mutta tilaisuuden tullen eivät viitsi edes osallistua.
Olen myös miettinyt, jos joskus pyytäisin meidän asiakkaita jakamaan sosiaalisessa mediassa jotain muutakin meidän markkinointia. Tiedän monen yrityksen tekevän niin, mutta en ole itse kehdannut pyytää. Voi olla, että olen vanhanaikainen ajatuksessani, ettei asiakasta saa vaivata näillä asioilla. Itsekin osallistun ihan mielelläni, jos minulta pyydetään jotain vastaavaa.
Ostamalla meiltä hoitolasta tai verkkokaupasta vaikutatte suoraan pienen kotimaisen yrityksen selviämiseen tästä poikkeustilanteesta. Tekemällä ostoksesi meillä säästät itse selvää rahaa! Siirry tästä verkkokauppaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti