sunnuntai 19. syyskuuta 2021

Kokemuksia kasvohoidoista

Olen kesän aikana käynyt muutaman kerran kasvohoidossa ihan vain kokeillakseni, miltä tuntuu olla asiakkaana. Nyt, kun en ole päässyt ulkomaille, olemme tehneet muutaman kotimaan matkan ja olen hyödyntänyt hotellin kosmetologipalveluja.



Kasvohoidolla on monta merkitystä

Minun käsitykseni mukaan kasvohoidolla on useampia merkityksiä ja itselleni pysähtyminen sekä rentoutuminen on yhtä tärkeää kuin ihonhoito. Olen valmis hyväksymään heikommankin tuloksen iholla, jos olen muuten nauttinut hoidosta.
Kuitenkin ihonhoidollisen tuloksen takia yleensä hoitoon tullaan ja kasvohoidon lopputuloksen pitää olla näkyvä ja tuntuva. Kasvohoito aloitetaan kuorinnalla ja puhdistavalla vaiheella, joka poistaa kuolleen solukon, mustapäät ja talitukkeumat. Samalla ihon väri kirkastuu ja tasoittuu.
Seuraavaksi ihoon imeytetään tavalla tai toisella hoitoaineet, jotka jäävät vaikuttamaan pitkäksi aikaa hoidon jälkeen. Lopuksi yleensä käytetään naamiota, joka päättää hoidon ja sulkee huokoset ja rauhoittaa ihon pinnan. 
Valitettavasti en yhdessäkään hoidossa tunnistanut näitä vaiheita. Jokainen kosmetologi kyllä runnoi nenäparkaani niin, että se punoitti vielä pitkään hoidon jälkeen. En yhtään ymmärtänyt tätä mustapäiden metsästystä, kun ihoni on rutikuiva ja olin tilannut kosteutusta sekä vanhenevan ihon kasvohoidon.


Kasvohoidosta pitää jäädä hyvä mieli

Valitettavasti olin joka hoidon jälkeen vihainen ja pettynyt, kun palasin hotellihuoneeseen. Eräs laitehoito oli suurin pettymys, koska se kesti noin 20 minuuttia ja maksoi satasen, eikä kosmetologi edes koskenut kasvoihini. Koko työ tehtiin hoitopäällä ja sekin hurrutti lähinnä nenäparassani. Hoidon jälkeen kosmetologi kertoi poistaneensa kymmeniä mustapäitä. En viitsinyt loukata ja kertoa, ettei minulla ole ollut mustapäitä kolmeenkymmeneen vuoteen. 
Yhdessäkään hoidossa en kokenut, että kosmetologi olisi keskittynyt juuri minuun. Yhdessä paikassa radio paasasi jotain älytöntä juontajien suunsoittoa ja välillä pauhasi musiikki, joka ei sopinut tilanteeseen ollenkaan. Hälyäänien oli tarkoitus viihdyttää kosmetologia ja asiakkaan kärsimyksestä viis veisattiin. Eräs kosmetologityttö pälätti läpi hoidon, että hän menee jouluna Yhdysvaltoihin häihin. Hänen ystävänsä oli menossa naimisiin kuulemma toisen maailmansodan veteraanin kanssa. Siitä minäkin jo innostuin ja kyselin sulhasen ikää ja kosmetologi kertoi hänen täyttäneen juuri neljäkymmentä. Yritin tarjota, että olisiko kyseessä jonkun muun sodan veteraani, kun toisesta maailmansodasta on kulunut jo lähes kahdeksankymmentä vuotta. Tästä kosmetologi vähän närkästyi, koska ystävätär on selvästi puhunut toisesta maailmansodasta. No, mikä minä olen asiaa kiistämään, kun saattahan sitä maailmassa olla kaikenmoista ihmettä. 
Mitään ohjeita en saanut kotihoitoa varten keneltäkään ja jotenkin tuntui, että tekijät paneutuivat ihan muuhun kuin työhönsä. Olin hoitojen jälkeen tosi harmistunut ja en yhtään ihmettele kauneushoitoloiden valittamaa asiakaspulaa. Ei tuon tasoiseen hoitoon kukaan erehdy menemään toista kertaa. Niin halpaa tarjoushintaa ei olekaan, että viitsisin käyttää aikaani siihen, kun työtä tehdään vähän sinnepäin. Tosin opetuksellisena konstina nämä hoidot toimivat erinomaisesti. Kävin taas kerran läpi omat työvaiheeni eri hoidoissa ja mietin voiko niiden tulosta vielä parantaa.





Joko olet liittynyt postituslistalle? Liity nyt ja saat ensimmäisenä tietoa tulevista tarjouksista ja kauneushoitolan tapahtumista!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti