torstai 29. helmikuuta 2024

Kevään suunnitelmia

Kerron taas minkälaisia suunnitelmia minulla on kevään suhteen ja miten pidän lomiani. Kevät on aina kiireinen, koska pyhien takia on monta lyhyttä työviikkoa. Minulle se tarkoittaa sitä, että teen neljässä päivässä viiden päivän työt.




Talvilomailua

Talvilomani alkaa ihan muutaman päivän päästä eli hoitola on kiinni 5.3.-13.3. ja itse suuntaan Teneriffalle lepäilemään. Pidän tiukasti kiinni siitä, että jos pidän lomaa, lähden kotoa pois, koska viikkokin virkistää paljon enemmän muissa ympyröissä.
Kanaria ei nyt välttämättä ole unelmakohde minulle, koska siellä ei juurikaan ole sotahistoriakohteita. Alunperin suunnittelimmekin kaupunkilomaa jonnekin Keski-Euroopan sotamuseokohteeseen, mutta pitkä ja kylmä talvi toi halun valoon ja lämpöön. 
Meillä ei ole nyt mahdollista pitää lomaa kuin viikko, joten Kanaria on helpoin matkakohde ilman kahdentoista tunnin lentoa. Lomallakin hoidan työasioita ja katson sähköpostit ja tekstiviestit joka aamu. Viikko pois hoitotyöstä tekee sen, että nyt ajanvaraustilanne on kiireinen ja maaliskuulta löytyy vain yksittäisiä aikoja. Kuitenkin tilanne elää koko ajan ja aina olen pystynyt järjestämään kaikille sopivan hoitoajan. 
Pääsiäinen on nyt aika aikaisessa 29.3.-1.4. ja siinä on peräkkäin kaksi neljän päivän työviikkoa. Suunnittelen myös, että osallistuisin pitkästä aikaa SKY:n eli Suomen kosmetologien yhdistyksen luentopäiville huhtikuun puolessa välissä. Siinä menisi kaksi työpäivää, torstai ja perjantai, mutta lisäkoulutus ja verkostoituminen virkistää aina ja kaikki se tulee suoraan asiakkaiden hyödyksi. 


Luottamustehtäviä

Olen viime vuosina jättänyt paljon luottamustehtäviä pois, koska ne vievät niin paljon aikaa kosmetologin työltä. Kuitenkin ajattelen, että minulla on niin paljon kokemusta yrittäjyyden hyväksi tehtävästä työstä, etten haluaisi kaiken tietotaidon vain katoavan. 
Siksi ilmoittauduin tänäkin vuonna SY:n eli Suomen yrittäjänaisten Edunvalvontatoimikuntaan. Koen nämä valtakunnalliset asiat itselleni tutuimmiksi, koska olen niihin osallistunut aktiivisesti parikymmentä vuotta. Edunvalvontatoimikunnan kokoukset ovat usein aamusta ennen klo10, joten ehdin ne hoitamaan ennen asiakastyötä.
Olen nyt myös toistakautta ELPO:ssa eli Hämeenlinnan Elinkeinopoliittisessa työryhmässä. Viime vuosi minulla meni ihan opetteluun, mutta toivon, että tänä vuonna minusta on jotain hyötyäkin. ELPO:n kokoukset saattavat olla keskellä päivääkin, joten niiden takia voin joutua sulkemaan liikkeen muutamaksi tunniksi. 
Edustan ELPO:ssa Hämeenlinnan Seudun Yrittäjänaiset ry:tä ja pidän tehtävää niin tärkeänä, että luovun palkastani ja laitan liikkeen kiinni. Tämä kannattaa aina huomioida, kun miettii yrittäjien osallisuutta politiikkaan tai muuhun yhdistystoimintaan. Yrittäjältä on heti palkka pois, kun hän lähtee hoitamaan yhteiskunnan luottamustehtäviä.
Lupauduin mukaan myös Yrittäjänaisten Liittokokousjärjestelyihin, koska kokous on Hämeenlinnassa 27.-28.9. Tästä olen innoissani, koska olen ollut niin monessa järjestelytoimikunnassa vuosikymmenten varrella. Toivon pystyväni antamaan toimikunnalle jotain hyvää menneistä kokemuksistani. 
Hämeenlinnan Seudun Yrittäjänaiset valittiin vuoden 2023 Yrittäjänaisyhdistykseksi ja olen tästä todella iloinen. Hienoa, että siitä muutaman naisen poppoosta, jota aloin vetämään 1987, syntyi näin mahtava naisjoukko.




⭐️ Muista myös osallistua arvontaan seuraamalla ja kommentoimalla hoitolan uusimpia julkaisuja blogissa (huom. liitä mukaan sähköpostiosoite), Facebookissa ja/tai Instagramissa. Palkintona on 50 euron lahjakortti verkkokauppaan, joka arvotaan kahden viikon välein. Seuraavaan arvontaan voit osallistua 20.2.-4.3.24.


Joko olet liittynyt postituslistalle? Liity nyt ja saat tietoa tarjouksista ja kauneushoitolan tapahtumista! Tilaa uutiskirje tästä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti