tiistai 6. maaliskuuta 2018

Ikuinen siivouspäivä

Kosmetologiyrittäjän työtehtäviin kuuluu paljon muutakin kuin kasvohoitojen tekeminen. Tietysti kasvohoidot ovat tärkeimmät, koska ne elättävät koko yrityksen. Varsinaisen asiakastyön taustalla on lukemattomia yksityiskohtia jotka pitää olla kunnossa, että kasvohoitoja voi rauhassa tehdä.

Jatkuva tavaraliikenne

Aloin kirjoittamaan tätä juttua sen takia, että aika usein asiakkaat päivittelevät mitä ihmettä tapahtuu, jos he näkevät pinon pahvilaatikoita. Pyrimme pitämään tämän kaiken poissa asiakkaiden silmistä, mutta se ei ole aina mahdollista. Meille tulee tavaraa lähes päivittäin ja ne pitää hinnoitella ja nostaa hyllyihin. Jonkun myös pitää tilata se tavara jotta hyllyissä riittää myytävää. Pienikin sekaannus tuotetilausten käsittelyssä aiheuttaa monta ylimääräistä mutkaa. Viime viikolla Dermalogican maahantuojan PR-Cosmeticin henkilökunta oli flunssan kourissa ja heidän lähettämö toimi puoliteholla. Siitä seurasi se, että jotkut tavarat loppuivat ja tällä viikolla meille tulee tuplamäärä paketteja. Joskus ihmettelen miten asiakkaat luulevat tavaran tulevan hyllyihin, kun joissakin herättää paheksuntaa nähdä noita tavaralaatikoita. Paperitavaraa meille tulee parin kuukauden välein trukkilavallinen eli yli satakiloa. Siinä on muutamaksi kuukaudeksi kasvopaperit, vanutyynyt, käsipaperit, kertakäyttömyssyt ja kaikki muu mitä hoitotyössä tarvitaan. Yleensä meillä menee Marin kanssa pari päivää, kun lastaamme trukkilavallisen laatikoita meidän kaappeihin siististi pois silmistä. 

Toimistotyöt ovat aikaa vieviä

Olen delegoinut kaiken mahdollisen mitä vaan voin ulkopuolisille, että itse voin keskittyä ideoimaan ja suunnittelemaan taloutta. Siivooja käy meillä säännöllisesti ja tilitoimisto ja nettivastaava hoitaa paljon rutiinitehtäviä. Siitä huolimatta minulle ja Marille jää paljon tehtäviä jotka teemme hoitojen lomassa. Meillä on kolmas hoitohuoneemme nykyisin pyhitetty toimistotilaksi ja verkkokauppavarastoksi. Kaikki tuotteet tulee verkkokauppaan samasta hyllystä kuin muillekin asiakkaille, mutta niihin tarvitaan pakkauslaatikoita ja muuta tarviketta jotka pitää olla myös varastossamme. Myös nämä meidän lähettämien pakettien näkyminen ihmetyttää ja häiritsee joitakin asiakkaita. Joskus jopa tuntuu, että asiakkaan mielestä laiminlyön työtäni, kun he näkevät työn alla olevan muutakin kuin kasvohoidot. Koskaan tämä muu työ ei haittaa hoitotyötä ja asiakas on aina ykkönen ja häneen keskitytään. Kuitenkin ilman tätä taustatyötä nuo kasvohoidotkaan eivät pitkään pelaisi. Pyydänkin ymmärrystä sille, että kiireisimpinä aikoina emme ole ehtineet purkaa tavaroita hyllyihin, tai nuo painavat paperilaatikot odottavat purkajaansa parikin päivää. Kenenkään asiakkaan tiellä ne eivät ole, koska tilaahan meillä on riittävästi. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti